Vastzittend slijm, huilerig, kdv?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stiertje88, 26 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hoi,

    Onze baby van 4 maanden is verkouden. Hij hoest en je hoort het slijm reutelen, maar het komt niet naar buiten. Hij is verder erg huilerig, soms eventjes niet, maar grootste gedeelte van de dag jengelig.
    Temperatuur is 37,8, dus geen koorts.
    Paracetamol helpt niks. Ik maak nu een zoutoplossing en we leggen een uitje onder zijn bedje straks.

    En morgen kdv? Ben eigenijk geneigd om nu alvast maar alternatieve opvang te regelen, of zou het toch kunnen?

    Iemand nog andere tips?
     
  2. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Tja, ligt er een beetje aan...
    Wat vindt je zelf? Ons kdv zit vlak bij mijn man z’n werk. Wij blijven om en om thuis bij een ziek kind. In dit geval zullen wij, als het mijn man zijn ‘beurt’ is, gewoon kdv proberen. Als het mijn beurt zou zijn zou ik of zelf thuisblijven of kijken of ze naar m’n ouders kan. Als ze niet heel erg ziek is maar wel kans op bellen vanuit kdv dan vindt ik m’n ouders een goede optie. Maar dat moet maar net kunnen natuurlijk. Anders kdv proberen en iemand standby regelen?
     
  3. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik heb ondertussen mijn ouders geregeld en tussendoor kan ik even zelf komen voeden in de ochtend.
    Bedankt voor je reactie
     
  4. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Als ze verhoging meten op het kdv en hij niet lekker in zijn vel zit zullen ze wel bellen denk ik. Bij ons wel in ieder geval, vaak werkt een drukke groep ook niet echt goed mee voor de rust haha. Fijn dat je ouders kunnen! Één op één (of twee op één :p) is veel fijner als je je niet lekker voelt!
     
  5. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Doen wat goed voelt. Onze jongste is momenteel ook mega verkouden, veel slijm dat vast zit, slaapt ook echt een stuk slechter door een verstopte neus.

    Neusspray in huis, Luuf (mijne is al wel 6 maand), bedje schuin.. maar los van het slechte slapen is hij mega vrolijk. Hij gaat dan ook gewoon naar de gastouder.
     

Deel Deze Pagina