Vccs (Container schoonmaak service)

Discussie in 'De lounge' gestart door Evanesco, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hoi allen,

    Ik zit met een situatie, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

    Ik had een contract met vccs. Container schoonmaak service.

    Door onvrede om meerdere redenen wil ik er vanaf.

    Mijn contract liep tot augustus. Afgelopen mei heb ik ze gebeld met een klacht en gaf aan dat er mee te stoppen.
    Ik had al betaald tot augustus dus dit tot dan door laten lopen.

    Na augustus is mijn container niet meer schoongemaakt. Ze kwamen niet meer. Daardoor dacht ik dus dat het opgelost was.

    Nu kreeg ik een aantal weken geleden een aanmaning, ik zou al in augustus betaald moeten hebben voor het nieuwe jaar.

    Na gebeld te hebben is me gezegd dat ik het dus via mail moet annuleren. Het telefoontje in mei volstond niet.

    Dus gemaild.
    Krijg ik vandaag bericht dat ze uit coulance het contact willen beëindigen, maar ik wel nog van Aug tot dec moet betalen.

    Dus wat ze nu zeggen is dat ik moet betalen voor een dienst die ik niet afgenomen heb.

    Sta ik hier in mijn recht als ik niet betaal?
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Niemand die hier verstand van heeft?
     
  3. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Dus ze willen dat je betaalt voor een dienst die niet geleverd is? Wat is de reden dat ze na augustus niet meer zijn geweest?
     
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Harde mail terug sturen. Als ze je geld hadden gewild, hadden ze moeten schoonmaken. En laat ze maar aantonen dat ze eerdere facturen hebben gestuurd.
     
    bosi333, Bailey07 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  5. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Heb je een opzegbevestiging gekregen in mei?

    Zo niet dan ben ik eerlijk gezegd bang dat je geen poot hebt om op te staan en zijn ze idd coulant dat je nu per direct op mag zeggen..... En staan ze in hun recht dat je afgelopen maanden nog moet betalen.
    Altijd om een bevestiging vragen met dit soort dingen
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Dat lijkt me niet, want ze hebben niet schoongemaakt als ik het begrijp?
    Ik zou dat ook gewoon aangeven, dat er niet is schoongemaakt, dus of je betaalt de afgelopen 3 maanden en komen ze de komende 3 maanden de kliko’s nog schoonmaken, of je betaalt niets meer.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Maar je kan toch ook niet bewijzen dat er de afgelopen 3 maanden niet is schoongemaakt? Net zoals je op dit moment niet kan bewijzen dat je hebt opgezegd.
    En dit terwijl zij dus wel kunnen bewijzen dat je niet betaald hebt, neem ik aan anders krijg je geen aanmaning.
     
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Omdat in augustus mijn nieuwe jaar inging en ik dus niet betaald heb.
     
  9. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Artikel 4 Duur en opzegging
    4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een jaar. Tenzij Opdrachtgever uiterlijk een maand voor het einde van deze periode de Overeenkomst opzegt, wordt dit na afloop stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.
    4.2 Opdrachtgever mag na verlenging op elke dag opzeggen. De opzegging zal effect krijgen een maand na ontvangst van de opzegging. Onder ‘een maand’ opzegtermijn wordt verstaan uiterlijk de dag met hetzelfde nummer in de volgende maand.
    4.3 Het bepaalde in lid 2 van dit artikel geldt alleen in geval van stilzwijgende verlenging. Indien Opdrachtgever na het verstrijken van de periode genoemd in lid 1 actief een nieuwe overeenkomst aan gaat door middel van accordering van de nieuwe overeenkomst geldt opnieuw de termijn uit lid 1.
    4.4 Het bepaalde in lid 3 van dit artikel geldt alleen indien Opdrachtgever niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf. Indien Opdrachtgever wel vanuit beroep of bedrijf handelt, geldt een opzegtermijn van twee maanden tegen het einde van de duur van de Overeenkomst.
    4.5 Opdrachtgever kan een opzegging mededelen via hetzelfde kanaal als waarlangs de Overeenkomst is aangegaan. Opdrachtgever mag daarnaast ook schriftelijk opzeggen.
    4.6 Indien na beëindiging blijkt dat Opdrachtgever meer betaald heeft dan verschuldigd voor de periode tussen de laatste factuur en het moment van beëindiging, zal Ondernemer het verschil binnen 60 dagen restitueren.

    Sorry voor de lap tekst.

    Kan ik hier niet uit opmaken dat de telefonische opzegging in mei voldoende zou moeten zijn geweest?
     
  10. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113

    Als je telefonisch het abonnement bent aangegaan zou telefonische opzegging voldoende moeten zijn staat hier
     
  11. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik ben het abonnement aangegaan via iemand aan de deur.

    Ik kreeg vandaag weer een aanmaning in de bus.
    Wel heel toevallig na ons uitgebreide mail contact gister.
     
  12. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    Dan had je alleen kunnen opzeggen bij iemand aan de deur (niet heel realistisch natuurlijk) of schriftelijk. Daarmee zou ik ook de conclusie trekken dat een opzegging telefonisch dus niet voldoende is
     
  13. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Aan de deur is dan toch een mondelinge overeenkomst? En dan is telefonisch toch ook mondeling?
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  14. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113

    Mm zou kunnen. Ik lees m wellicht te letterlijk als zijnde de manier waarop he overeenkomst bent aangegaan
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Is er niet een jurist hier op ZP die hier iets over kan zeggen?

    Ik vind het wel een interessante Case.

    Jij hebt in het gesprek in mei gezegd dat je wilde stoppen. Had de medewerker toen jou niet moeten wijzen op de " correcte " manier van opzeggen?

    In de voorwaarden staat en schriftelijk....dus mondeling mag ook. ( zo lees ik het)
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Wat staat er in hun algemene voorwaarde? Daar zou moeten staan of je schriftelijk af moet zeggen en hoe lang van tevoren.
     
  17. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Zie de algemene voorwaarden hierboven.

    Je mag opzeggen op de manier waarop je het contract aangegaan bent.

    Dit was via iemand aan de deur.
     
    owly vindt dit leuk.
  18. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik zou ze dit dus zeggen, in hun voorwaarden staat dat je mondeling mag opzeggen, aangezien je ook mondeling het contract bent aangegaan, en aangezien ze ook niet meer hebben schoongemaakt na het contract afliep, is het logisch dat je er vanuit bent gegaan dat dat dus geregeld was.
    Persoonlijk zou ik naar mijn rechtsbijstandsverzekering bellen als ze moeilijk blijven doen.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  19. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat had ze moeten doen.

    Er wordt nu gezegd dat ze gezegd zou hebben dat ik een mail moet sturen.

    Ik kan me dat niet meer herinneren. Maar kan het me niet voorstellen. Dan had ik dat namelijk wel gewoon gedaan.

    Maar als ik de voorwaarden zo lees is een mail niet perse noodzakelijk.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  20. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat lijkt me een goed idee.

    Heb gister een laatste aanmaning ontvangen waarin staat dat het na 8 dgn naar een gerechtsdeurwaarder gaat.
    Heel toevallig na ons mail contact van 2 dgn terug.
     

Deel Deze Pagina