Veel bloeden 3.5 week na plaatsen spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Robinmama2016, 10 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robinmama2016

    30 okt 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    17 oktober heb ik de mirena spiraal laten plaatsen, omdat ik niet tegen de hoge dosis hormonen in de pil kan. Ik heb jaren (vanaf mijn 14e) op en af de microgynon gebruikt zonder problemen. Na de zwangerschap leek het me een goed idee om weer met de microgynon te beginnen, maar ik had ineens aanhoudende (lichte) bloedingen wat stopte toen ik met de pil stopte. Na 1.5 jaar vorig jaar begonnen met een derde generatie pil. Daarbij had ik soms alleen op het laatste van de strip last van spotting, maar had ik elke dag migraine. Nu had ik met veel hoop de mirena laten plaatsen en nu bloed ik ineens constant aan een stuk door. Het begon met licht bloedverlies. Ik vond het nog niet echt storend en had ook hoop dat het snel weg zou gaan, maar na een paar dagen begon ik echt veel meer te bloeden met stolsels en stonk mijn bloedverlies ook een beetje. Voor ik de mirena had verloor ik ook altijd stolsels als ik ongesteld was, maar nu blijf ik maar aan een stuk bloeden en stolsels verliezen. Mijn bloedverlies ruikt nu wel weer normaal, maat het is nog steeds niet minder geworden. Ik baal er echt van. Ik had wel gelezen en gehoord dat je de eerste tijd onregelmatig (licht) kan bloeden, maar dit is wel even iets anders. Een week nadat ik de spiraal heb laten plaatsen heeft de gyn gecontroleerd of de spiraal goed zat, en toen was alles helemaal in orde. Ik kon alleen de draadjes niet meer voelen, maar ondat de gyn gecontroleerd heeft of de mireba bog goed lag heb ik er verderniet zo overnagedacht. 3 dagen laten begon ik ineens te bloeden. Nu 2 weken later kan ik de draadjes ineens heel goed voelen en zijn ze aanzienlijk langer dan dat ze eerst waren. Eerst waren de draadjes alleen aan de baarmoedermond te voelen, nu voel ik ze al als ik met een vinger naar binnen ga.
    Dinsdag heb ik een afspraak bij de gyn, maar ik vroeg me toch af of hier vrouwen zijn die ervaring hebben met bovenstaande. Ik begin momenteel echt de hoop te verliezen dat ik ooit geschikte anticonceptie ga vinden.

    X
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.249
    5.204
    113
    Het kan tot 6 maanden duren. Mijn bloedverlies was overigens slechts licht en na 2 maanden was de spotting ook over. Nu ben ik wel ongesteld, dat was de tweede keer wel veel lichter dan de eerste, nu nog maar net begonnen, maar ik hoop op nog lichter ;)
    Ik had ook dat de draadjes veel langer leken, maar bij mij was dat doordat mijn baarmoedermond veel lager ligt als ik ongesteld moet worden. De huisarts heeft ze korter geknipt, meestal laten ze ze wat langer bij het plaatsen, omdat de eerste weken de mirena schijnbaar nog iets kan verplaatsen en je niet het risico wil dat de draadjes “verdwijnen”. Ook kunnen ze niet opkrullen als ze te kort zijn, waardoor ze bij sommigen voelbaar blijven. Bij mij zijn ze nu inderdaad omhoog gekruld.

    Maar behalve dat het hartstikke vervelend is als je zoveel bloedverlies hebt, is het dus niet abnormaal en luidt het advies meestal om het een paar maanden de tijd te geven. Ik weet van meerdere vrouwen dat ze een maand of 4 gebloed hebben en daarna niets meer, dus het kan echt nog goed komen.

    Wel fijn dat je een afspraak hebt, als de mirena nog goed zit, dan kan de gyn in ieder geval de draadjes inkorten.
     

Deel Deze Pagina