veel drinken en veel plassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Saraah, 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Hallo,

    Mijn dochtertje was nooit een grote drinker, buiten haar laatste papfles 's avonds
    dronk ze maximaal 2 roosvicee flessen overdag.

    Nu echter, drinkt ze 's ochtend binnen 5 minuten een hele fles leeg, daarna heeft ze nog dorst. over de rest van de dag drinkt ze 4 flessen, en 's avonds heeft ze inplaats van 1fles, 3 flessen.

    ook op de creche hebben ze gezegd dat ze veel dorst heeft de laatste tijd.
    ze heeft inplaats van in de middag 1 beker, 2 bekers en komt vaak tussen het spelen door vragen om nog meer drinken.
    Als ik haar kom ophalen van de creche is het eerste wat zij zegt: " mama drinken" en drinkt onderweg naar huis(30 minuten) 2 pakjes drinken.

    uiteraard zorgt dit ook voor veel plasluiers...ik heb ze nog nooit zo vol meegemaakt.

    Ik maak me zorgen, dit is toch absurd veel drinken voor een kind van 20 maanden? helemaal ten aanzien van het weinige drinken dat ze hiervoor deed.
    Zal het een fase zijn, of misschien diabetes?..
    misschien zit ik wel enorm te overdrijven.. of zijn er meer kindjes die zo'n fase hebben gehad...

    alvast bedankt voor de reacties.
     
  2. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ik lees nieuwsgierig mee....
     
  3. Mees

    Mees Actief lid

    15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

    Ik had het bij de topic van Kissie ook al gezet, maar ik zou A.S.A.P naar de Huisarts gaan!
    Mijn zoontje heeft ook op zijn 2e diabetes gekregen en begon ook zo. Ruik haar adem even, ruikt dit zuur? Dan kan het echt mis zijn.
    Op diabetesforum.nl kun je nog veel meer info vinden. Maandagochtend gelijk even bloed laten prikken. Dit is met een vingerprikje en doet niet veel pijn... Is je dochter ook vervelender dan anders?
    En wat doet ze als je haar geen drinken wil geven? wordt ze heel boos/bang?
    Ik hoop echt dat het loos alarm is voor jullie!
    Succes!

    Groetjes Jessica
     
  4. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ticho heeft ook heel veel gedronken
    een periode en die is nu voorbij.
    hij drinkt nu 's morgen 2 glazen melk. en tussen de middag ook nog een glas 's avonds ook nog een glas melk en tussen ook ook nog een keer of 3 a 4 een bekertje drinken.

    als je het niet vertrouwd naar de huisarts gaan of naar het consultatie bureau bellen
     
  5. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Als ik haar geen drinken geeft is het keihard gillen natuurlijk, als ik geen pakjes meeneem als ik haar ophaal van de creche is het de hele weg gillen om drinken.

    ze ruikt idd niet echt heel lekker uit d'r mond, beetje zuur, maar dat kan ook aan de roosvicee liggen natuurlijk.

    vervelend niet echt, ze is stout maar welk kind is op die leeftijd niet aan het uit proberen... maar ik ga maandag zeker naar de dokter..
     
  6. Mees

    Mees Actief lid

    15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

    Ben benieuwd wat de uitslag is! Ik zou even uitkijken met teveel suikerhoudende drankjes, en roosevicee licht aanmaken. Voor zover je dat nog niet deed natuurlijk!
    Succes!
    Laat je het even weten?

    groetjes Jessica
     
  7. Mijn dochter heeft altijd veel gedronken, die vraagt de hele dag naar drinken.
    Ik heb dit al meerdere malen aan het consultatiebureau doorgegeven, maar die zeiden dat het niet erg was.
     
  8. Mees

    Mees Actief lid

    15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

    Tja, hoeveel is veel?
    Er is een verschil tussen veel drinken en VEEL drinken. Mijn zoontje dronk 2 of 3 liter! Per dag!
    Niet normaal dus. Ik ken ook een jongen die ruim 1 liter per dag dronk, dat is ook 2 keer zoveel als normaal, maar niet abnormaal veel.

    Groetjes Jessica
     

Deel Deze Pagina