Veel kwaaltjes vroeg in de zwangerschap! Amper nog normaal functioneren

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door cappuchino, 11 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cappuchino

    cappuchino Actief lid

    1 mrt 2022
    166
    145
    43
    Vrouw
    Ik vraag me af of er dames zijn die hier ook zo erg last van hebben, zo vroeg al.
    Ik ben pas 4+6 en heb al zoveel kwaaltjes. Het is mijn 5e zwangerschap, 3e kindje. (2 miskramen) En ik heb het gevoel dat het zo veel harder gaat allemaal nu!

    Waar ik me vooral druk om maak is het feit dat ik thuis niet meer normaal functioneer op werkdagen. Ik ben zo ontzettend moe en ziek/zwak/misselijk dat ik thuis kom en direct mijn bed induik tot de volgende ochtend. (gister lag ik er 17.30 in tot zojuist)
    Ook heb ik op werkdagen richting het eind van de dag ontzettende bandenpijn en vraag ik me af of mijn lichaam daarmee niet aangeeft dat het teveel is.
    Ik werk als verpleegkundige in de ouderenzorg dus fysiek zwaar werk.
    Ik maak me echt druk om de situatie. Ik heb thuis nog twee kinderen rondlopen, en momenteel hulp van mijn partner. Echter vertrekt hij over 3 weken naar het buitenland voor een paar maanden en dan moet ik het toch alleen zien te runnen allemaal.
    Op dagen dat ik vrij ben doe ik een middagdutje en gaat het stukken beter, maar op werkdagen is dat natuurlijk geen optie.

    Zijn er mensen die ook al zo vroeg last hebben? Soms denk ik er over me nu al deels ziek te melden maar ik krijg dan direct een enorm schuldgevoel, gezien we echt kampen met personeelstekort en ook nog teveel zieken...
    Ben benieuwd of er meer meiden zijn die al zo vroeg zoveel last ervaren en zo slecht functioneren. Ik sta er echt van te kijken en baal er eigenlijk ook wel heel erg van. Ik ben pas nét zwanger en heb echt het gevoel dat ik mijn kinderen (en partner, en huishouden, haha) tekort doe. Ik kom thuis en vertrek vrijwel direct naar bed..
     
  2. Kaktus

    Kaktus Actief lid