help...huilende baby van de honger

Discussie in 'Voeding' gestart door sonya one love, 7 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    ik wil mijn borstvoeding gaan afbouwen... maar het cb is dicht voor adviezen.
    nu heb ik in overleg met de apotheek nutrilon hypoallergeen gekocht..
    heeft iemand met deze voeding ervaringen?
    mijn dochtertje is prematuur, maar ik zou nu eigelijk 38 weken zwanger zijn.
    Ik heb al die tijd bv gegeven maar mijn voeding is helaas terug gelopen en nu huilt ze veel van de honger.
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik begrijp niet precies wat je vraag nu is maar als je kleine honger heeft, probeer je eerst half bv en dan half fv?
     
  3. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    nee ik geef ongeveer 5 keer per dag bv en 2 keer per dag fv...voorheen had ik de afgekolfde moedermelk in het flesje maar helaas heb ik bijna geen moedermelk meer..
    ik wil nu zeker 3 voedingen gaan vervangen voor een flesje... hopelijk dat ze dan beter kan slapen
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik hoop dat dit werkt! Jammer dat de bv niet (meer) lukt! Succes.
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Jammer dat je de bv opgeeft... heb je het al geprovbeerd op te krikken. Overdag minimaal elke 2u voeden, evt. nakolven ed.? Tijdens regeldagen zijn bijna alle babys huilerig en lijkt het alsof je niet genoeg hebt.

    Maar wat is je vraag dan?
     
  6. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    of die hypo allergeen een goede voeding is.....en welke bv tijden kan ik het beste laten vallen en die vervangen voor een flesje.....
     
  7. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    http://www.groeigids.nl/stoppen_met_borstvoeding.html

    voeding Periode (3 à 4 dagen)
    1 2 3 4 5 6 7
    1e BV BV BV BV BV BV KV
    2e BV BV KV KV KV KV KV
    3e BV BV BV BV BV KV KV
    4e BV KV KV KV KV KV KV
    5e BV BV BV BV KV KV KV
    6e BV BV BV KV KV KV KV

    Misschien heb je iets aan deze internet site
     
  8. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hadden dit ook en ben zo gaan afbouwen met advies van het CB hun comentaar op de schema's was "leuk maar niet altijd handig"

    Wij zijn toen ook op de hyper allergeen gegaan omdat in bv ook antistoffen zitten......

    bij ons was het advies:
    bij elke voeding eerst de borst met een max van 15 min als dat nog lukt en dan nog een flesje van 90 ml aanbieden.
    en met de fles een fles van 120 ml aanbieden is die snel leeg dan naar 180 ml gaan...

    dit hebben wij 1 week volgehouden en toen volledig over op fv omdat hij meer fles ging drinken en ik zelf ook niets meer had....

    2dgn last gehad van volle borsten en daarna niet meer...

    suc6 en heb je nog vragen stuur maar een pb

    suc6
     
  9. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Zeeuws meisje, door de puntjes lijkt het net alsof je haar kwalijk neemt dat het niet meer lukt. Dat is toch niet de bedoeling neem ik aan? :)
     
  10. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wat geweldig dat je al die tijd gekolfd hebt voor je kleintje! Aan je banner te zien moet ze flink veel te vroeg geboren zijn. Wat zal dat een stress met zich meegebracht hebben! Heel erg knap dat je toch bent gaan kolven!

    Wil je nog bv blijven geven? Dan zijn er manieren om het op te krikken. Maar dat is wel veel werk en dat moet je wel kunnen en/of zien zitten.
    - minstends 8x per dag 10 minuten kolven, waarvan 1x 's nachts
    - een goede dubbelzijdige kolf, zoals de Medela Symphony of de PISA
    - ev. clusterkolven: gedurende 3 uur elke 20-30 minuten heel kort kolven

    Ben je bij een lactatiekundige geweest? Misschien kan die je helpen om je kleintje aan de borst te krijgen.

    Of je doet een combi van kv en bv. Dat kan ook helpen om de druk van het kolven te halen waardoor het beter gaat.

    Ikzelf gaf in het begin 7x kv en 1x bv via de fles. Door het bovenstaande toe te passen ben ik in vier weken tijd op volledig bv komen te zitten. Het is zwaar en hard werken. Jij moet beslissen of je dat kunt en/of wilt. Een ander kan dat niet voor je doen.

    Veel succes en nogmaals: petje af voor je prestatie!
     
  11. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Over die hypoallergene voeding;
    Met die nutrilon heb iik geen ervaring
    Ik gebruikte sinds kort ENFAMIL HA.
    Ben nu terug overgeschakeld naar ENFAMIL AR door haar reflux(die is ook hypoallergeen)

    Het is een dure melk maar ik vind een heel goede!
    Elena had met NAN altijd diaree en dat is nu ook voorbij.

    Als je ook maar een beetje twijfelt als er een allergie in de familie zit neem dan maar hypoallergene melk


    Elena is op 36 weken geboren en heeft meteen flesvoeding gekregen van dag 1 omdat borstvoeding niet lukte.en ook altijd heel veel honger,ik gaf daar gewoon aan toe...ik zat ook altijd met een schreeuwende baby van de honger.
     
  12. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Gewoon even een vraagje:
    Hoe kun je weten dat de borstvoeding niet lukt terwijl ze gelijk flesvoeding kreeg ?
     
  13. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Vroeg ik me ook af Nemo.
     
  14. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Volgens mij vroeg ze hoe ze het best kan afbouwen, en niet hoe ze haar borstvoeding weer op peil kan krijgen.

    TS: Ik heb zelf maar 2 weken bv kunnen geven maar ik heb het geleidelijk afgebouwd. Dus om en om bv en flesje. Ik ben ook overgegaan op Hypo allergeen dit schijnt het dichtst bij bv te komen.
    Heel veel succes ermee!
     
  15. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Omdat ik borstvoeding heb geprobeerd :(
    Maar ik had bijna geen melk EN Elena had nog geen goede drinkreflex

    Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen dus we hebben het wel degelijk geprobeerd.Maar het kind moest ook eten hé dus kreeg ze ook fles.
    Ik had zelfs geen remmers nodig voor mijn melkproductie te doen stoppen want ik had gewoon niks :(

    En dan nog...borst/flesvoeding is een vrije keuze ;)
     
  16. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Het was gewoon een vraag hoor. Niks geen aanval of verwijt.
    Ik ga er maar niet verder op in, want dat is off topic.
     
  17. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Was mij niet helemaal duidelijk, vanddar dat ik vroeg óf ze haar bv weer op peil wilde krijgen en voor het geval dat had ik meteen het antwoord er maar bijgevoegd...

    Dat is wel logisch, het moet allemaal op gang komen door het zuigen van je baby. Toen Jarik na 2 dagen letterlijk nog geen druppel gedronken had (hij zoog niet) ben ik daarom ook gaan kolven. Zoals ik al zei heeft het me ruim een maand gekost om van niks op volledige bv te komen.

    Balen hè, als het zo gaat...

    Ehm, snap deze opmerking niet, ik was gewoon benieuwd, zeker ook vanwege mijn eigen ervaring...
     
  18. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Oke dan heb ik niks gezegd. Er wordt vaak gelijk met het vingertje gewezen als iemand wil stoppen met bv.
     
  19. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Robyn: oh nee, zeker met kolven zal ik niet snel met het vingertje gaan wijzen. Weet zelf hoe zwaar dat is. Vandaar dat ik ook met mijn welgemeende complimenten begon.

    Het is juist een fantastische prestatie, zeker met alles stress die een prematuurtje met zich meebrengt!
     
  20. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ja hou maar op, ik heb 2 weken lang elke 2 uur gekolft en 's nachts elke 3 uur. Ik begin daar echt nooit meer aan.
     

Deel Deze Pagina