Veel te veel mee bezig...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door HJ1977, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hebben jullie dat ook wel eens: van die "rondes" waarin je jezelf heel erg goed kunt afleiden van het zwanger worden, maar ook rondes waarin je er zo mee bezig bent dat je er zelf knettergek van wordt?

    In zo'n laatste ronde zit ik nu.

    Elk symptoompje, alles valt me opeens op.
    In de week van mijn eisprong had ik wat bruinverlies, maar op de helft van de week erna had ik wat slijmerig roze aan mijn wc-papiertje.
    Dan zit ik al weer helemaal te bedenken dat dat wel eens een innestelingsbloeding kan zijn geweest en dat ik misschien wel zwanger ben. Dan ga ik aan mijn borsten voelen of ze pijn gaan doen (nou ja, als je er zo vaak aan zit doen ze dat uiteindelijk vanzelf :rolleyes: ) en weer eens op het lijstje met eerste zwangerschapsverschijnselen zoeken.

    En dit alles terwijl bloedverlies in mijn geval een aantal keren heeft betekent dat me een veel langere cyclus te wachten staat.
    Het lijkt wel dat wanneer je bezig gaat met je kinderwens proberen te vervullen, je rationele verstand wordt uitgeschakeld en juist je irrationele kant de overhand neemt.
    Gek word ik daarvan :x

    Herkenbaar?
     
  2. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    JAAA zo herkenbaar... ;)
    Heb nu bedacht dat als ik nu niet zwanger ben,
    me maar op afvallen ga storten...
    Maar moet ook naar ziekenhuis, dus weet niet
    of die combi gaat werken... :rolleyes:

    Heel veel succes met zwanger worden!

    LIEFS nony
     
  3. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ha, ja dat heb ik me ook voorgenomen!
    Er kunnen bij mij ook wel heel wat kilo's af.
    Maar... fijn dat ik niet de enige gek geworden kinderwenser ben, haha!
     
  4. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    ja, erg! Ik denk er bijna de hele dag aan! En elke keer wachten duurt zo lang... Hopelijk is het snel raak, dan kunnen we weer aan iets anders gaan denken!
     
  5. hummelke sofie

    hummelke sofie Actief lid

    30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Inderdaad... haha

    En dan zeggen ze dat je er niet teveel aan moet denken: ik heb rondes dat ik nergens anders aan denk vanaf mn eisprong! hahaha

    Of een project hebben om je gedachten op te zetten: Ik zoek nog steeds naar een project hahahaha

    Iemand nog ideeen voor een project? ;)

    Soms word je knettergek van jezelf haha

    Knuffs Soof
     
  6. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nou ik sluit me er ook bij aan :)
    Iedere dag denk ik er wel aan.
    Word soms gek van mezelf :(
     
  7. muissie

    muissie Lid

    25 nov 2007
    71
    0
    0
    Oh hier herken ik mezelf helemaal in!

    En dan heb ik deze maand allemaal van die symptonen. En iedereen om me heen maar praten over dat ze het helemaal niet in de gaten hadden dat ze zwanger waren. Nergens last van en geen kenmerkje te ontdekken....

    Grrrr dan zakt de moed we weer in de schoenen.
    M'n borsten beginnen weer zeer te doen en dat is voor mijn een teken van de opkomende menstruatie...

    Ook ik ga me volgende maand richten op afvallen, even iets anders aan mijn hoofd.

    Misschien kunnen we daar wel een topic over beginnen!
     
  8. Penny

    Penny Bekend lid

    18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Haai meiden,

    Super herkenbaar allemaal. Als ik weer een zwangerschapstest kocht haalde ik ook maar direct een bloemetje voor mezelf als troost want ik werd zo vaak teleurgesteld. Elke keer die hoop, was er dagen verdrietig van als het weer niet zo mocht zijn. Half oktober hadden we echt het idee dat het niet op de normale manier zou lukken en namen we ons voor om in het nieuwe jaar naar de huisarts te gaan. Er viel een last van me af, ik was er niet meer zo mee bezig, volgend jaar gaan we er weer aan werken had ik in m'n hoofd! En ja hoor, net voor sinterklaas had ik krampen en opgezette borsten, ik wist zeker dat het door de aankomende menstruatie zou komen.

    Het advies "probeer er niet zo veel mee bezig te zijn" zag ik eerst echt als fabeltje. Ik weet ook dat het heel moeilijk is, maar ben het nu toch gaan geloven.

    Heel veel succes meiden, hoop dat jullie wens snel uitkomt.
     
  9. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik herken dit zo.....

    Ben er de laatste weken heel erg mee bezig.
    Mijn vriend zit in het leger en is nu 2 weken op oefening, en ik heb dus weinig afleiding.
    Dus is er maar 1 ding waar ik aan denk....zal ik zwanger zijn?
    Heb vandaag een zwangerschapstest gekocht....voor het geval dat ik niet ongesteld word.
     
  10. puck1234

    puck1234 Fanatiek lid

    25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    hallo allemaal

    er mee bezig zijn neee hoe kom ik er bij ik kijk maar 100x per dag op dit forum haha
    nee heel herkenbaar ik kan aan niks anders denken mijn vriend word er een beetje gek van!

    groetjes
     
  11. Cynthia1978

    Cynthia1978 Bekend lid

    26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Nou ik heb precies hetzelfde! Ik heb me nu ook gestort op het afvallen, gezond doen etc. Moet zeggen dat het wel, althans bij mij, heeft geholpen.

    Suc6 ;)
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Sorry, mijn reactie is 3 keer geplaatst...kan 1 van de moderators dit veranderen?
     
  13. Benthe

    Benthe Actief lid

    19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Herkenbaar hoor! Ik ben er stiekem toch ook wel de hele dag mee bezig, eigenlijk heel verkeerd... ;)

    Ik voel juist helemaal niks en wil me zo graag misselijk voelen etc. Ergens in mijn hoofd heb ik het gevoel dat als ik geen "kwaaltjes" heb, dat het dan zeker niks gaat worden. En dus concentreer ik me erop hoe mijn lichaam zich voelt maar dat voelt dus niks.... :( En ik kan niet wachten!


    Gr. Benthe
     
  14. hummelke sofie

    hummelke sofie Actief lid

    30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hé Dames,

    Dat is inderdaad niet zo'n slecht idee; afvallen! Dat is nog zo'n geval waar je de hele dag mee bezig kan zijn, maar dat heeft in ieder geval sneller resultaat dan zwanger raken bij mij! hahahahaha

    Ga ik dus maar ns proberen ja, dank jullie!

    Dit is de eerste maand dat ik geen rare kwaaltjes heb die op zwangerschap lijken; ook wel eens fijn hoor.. Alleen pijn in mn onderbuik. Geen steken of krampen zoals ik elke maand heb, nee drukkende pijn. Ach, zal ook wel weer overgaan; NIET MEE BEZIG ZIJN SOFIE! Zie je wel, ga ik weer! hahaha

    Liefs
    So
     
  15. Djinti2011

    Djinti2011 Bekend lid

    8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Owwwwww wat ben ik blij met jullie, en blij om te lezen dat ik niet de enige ben... ik wordt momenteel helemaal gek van mezelf en van m'n lichaam....

    Ik heb met m'n stomme kop vandaag al 2 testen gedaan, allebei negatief helaas, en toch voelt het dit keer zo heel veel anders dan de voorgaande keren...

    Ik heb al sinds een week of 2,5 sterk het gevoel dat het dit keer weleens raak kan zijn.

    En heb dan ook sinds 2,5 week last van buikpijn, links in m'n buik, niet echt vervelend, maar voel het wel, last van lage rugpijn, en vreselijk veel, maar dan ook echt veel (sorry voor de details) last van slijmverlies... geen cervixslijm, want het is niet rekbaar, maar gewoon van die witte propjes....

    Af en toe heb ik 't gevoel dat ik aan het vloeien ben, en dan ren ik weer naar de wc, maar niets...

    Heb me voorgenomen nu tot vrijdag te wachten, en als ik dan nog niet ongi ben, en nog geen posi test heb, maar eens een bezoekje aan de dokter te brengen...

    Weet niet of het voor meerdere rammen herkenbaar is, en heb niet zoveel verstand van sterrenbeelden en astrologie, maar zo langzaamaan begin ik m'n geduld te verliezen... en wat schaam ik me daar voor...

    Ik bedoel, er zijn meiden die al veel langer dan mij bezig zijn... dus mag nog niet klagen... excuses... en zeer zeker voor die meiden, heel veel sterkte en ik hoop voor jullie dat het snel raak is.

    Liefs,
    Con
     
  16. Djinti2011

    Djinti2011 Bekend lid

    8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Ow ja, en dan nog een collega hebben (die al wat ouder is en dus waarschijnlijk geen kinderen zal krijgen, en ook geen kids heeft) die je dan ff vertelt dat je er teveel mee bezig bent...

    Maar wat moet je dan, als je lichaam allemaal van die vreemde signalen geeft...?
     
  17. Miella

    Miella Lid

    26 jan 2008
    9
    0
    0
    Amsterdam
    Zo heeeeeel erg herkenbaar. Zodra ik thuis ben, ben ik met niks anders bezig....
     
  18. hummelke sofie

    hummelke sofie Actief lid

    30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Zazaziezo, wat herkenbaar! :confused:

    Jij heb precies wat ik NU heb! Maar ik moet nog wat langer wachten...

    Geen rare borsten of krampjes, nee vreemdre buikpijn waar ik niks mee kan en dat slijm en soms vloei-gevoel hahaha en dan ren ik ook! :oops:

    Fijn dat ik niet de enige ben... haha

    Laat je me weten hoe het verder gaat? Dan weet ik wat me te wachten staat hihi ;)
     
  19. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook een vreemd gevoel in me buik, en ik heb last van witte afscheiding.

    Is my body playing tricks withe me?
     
  20. mamma van stef

    mamma van stef Bekend lid

    27 jan 2008
    957
    0
    0
    Ik herken dit ok heel erg!
    Ben er continu mee beizg, zie overal babys, babyspullen wat dan ook!
    Moeilijk is dat!
    het beheerst gewoon je leven op zo'n moment!
    Ik ben ook aan het lijnen, ik denk wat er af is is er maar vast af, niet?

    ik dnek ook van alles te voelen, maar toen ik zwanger was van Stef was ik nie tmissleijk of voelde niks...
    Dus het hoeft niet...

    moeilijk moeilijk!
    maar wel fijn dat meerdere dat hebben!
     

Deel Deze Pagina