Hallo Op het kamertje van colin is het momenteel 24 graden! En hij kan al zo lecht tegen warmte. We hebben al een dikke handdoek voor zijn raam gehangen tegen de zon maar het blijft superwarm. Hij ligt nu in zijn slaapzak anders klimt hij naar boven en gaat hij om de haverklap huilen opdat hij tegen de spijlen aanligt. Hoe doen jullie dit? Ik dacht al aan airco maar dan moet je een afzuiging naar buiten laten maken en dat kost denk ik nogal veel geld. Raam open kan niet want er zitten nogal veel wespen hier (moeten nog een hor laten maken). Graag tips! bedankt
pyama uit in de slaapzak geen deken (als je die al hebt) Savonds als t koeler is het raam ff flink open zetten. Hier ook een warm kamertje, gisteren ook 21 graden. Ik laat dat wat meer uit in de slaapzak. In de zomer als t echt heel warm is dan ligt ze gewoon in de luier in de slaapzak en de deur een stukje open. Een airco hier geen mogelijkheid en is me te duur in aanschaf en energie. Voor die paar maanden dat t heel warm is pas ik daar haar kleding op aan. ow en in de winter heb ik badstof hoeslakens en nu t warmer is gewoon katoenen, die voelen al koeler aan
Hoi, Hier wordt het ook al ontzettend warm boven. Afgelopen zomer was het echt een drama. We schaffen hier wel een airco aan. Je hebt ze namelijk ook met een slang die je naar buiten kunt hangen. Misschien een ventilator voor nu? Verder doe ik mijn meisje alleen een romper aan met lange mouw en een zomerslaapzak. Voor de nacht dek ik haar dan toe. Dan begint het hier wel af te koelen.
Zo snel mogelijk die hor regelen Ik neem aan dat je het raam overdags wel open doet? Of helemaal niet?
nee, raam is dicht, wel een luchtrooster altijd open dus komt wel frisse lucht binnen. Zitten echt snel wespen binnen, dus raam open durf ik niet. Overdag ligt hij ook weinig in bed hoor moet ik zeggen ik ga nu meestal om een uur of 4 even een uurtje met hem liggen op onze kamer daar is het koeler en verder slaapt hij in de wagen. Alleen om 19.00 gaat hij naar bed en dan is het daar het warmst omdat de zon de hele dag op het raam schijnt. En raam open is ook vaak heter als dat je alles dicht houdt.
hier altijd alleen een romper aan in bed en een slaapzak. normaal dan wel een deken, maar nu alleen een lakentje
Ik heb afgelopen week een zwart verduisterings0gordijn opgehangen in de baby kamer. Het was er niet echt warm vaanvond. Zoonleif heeft romper, shirtje en slaapzak aan. Als ik vanavond naar bed ga doe ik er een dekentje over.
oef, das lastig ja. Ik zou iig zo snel mogelijk die hor regelen. Wij hebben er 1 van een bouwmarkt, dat is zo'n pakketje dat je zelf in elkaar zet, echt supersimpel hoor. Verder wel 's ochtends vroeg dan open zetten om te luchten, dan komen de wespen toch ook nog niet.
Alleen in dr romper, korte mouw, verder niks. Ik kijk regelmatig en voel in dr nekje. Ze ligt op zolder en het is zo warm daar .
Je hebt zonwerende stof, die kan je bv. achter je bestaande gordijnen hangen. Even linkje zoeken.... Zonwering, zwart, zilver - De stoffenstunter, webshop / online winkel voor modestoffen, decoratiestoffen en feeststoffen Kost een drol.
zonwerend rolgordijn doet hier wonderen is het nog steeds warm hoor.. maar duidelijk frisser dan in de rest van het huis. en dan met alleen een romper in bed.. (inmiddels vaak alleen ondergoed dan he )
Hier ook 24 graden inm op de kamer van mijn zoon. heb hem een shortama aan en alleen in de slaapzak. Mijn zoon kan ook slecht de warmte kwijt 's nachts, hij kan beter te koud liggen dan te warm. zodra hij het te warm heeft dan is het huilen... en dan ligt hij echt in een dikke plas zweet. Het is nu echt weer even uitzoeken waar hij het beste in kan slapen... maar ja de zomer komt er ook aan dan kan het nog warmer worden
Ik zou toch echt dit weekend al die hor regelen. Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk onfris dat je het raam altijd dichthoudt, ook al zit er een rooster. Wij hebben een mechanische ventilatie die dus constant frisse lucht de woning inblaast vanuit buiten. Maar toch vind ik het er muf ruiken als de schuifdeuren niet opengaan, zeker als de zon er op schijnt! Maakt het bovendien ook zeker een paar graden warmer. Open die boel, is veel beter en frisser! Zal het in ieder geval op niet al te warme dagen ook behoorlijk doen afkoelen.
nou onfris is het niet, hoor. Kamertje ruikt nooit muf. Heb de deur van zijn kamer ook meestal open en lucht op de andere kamers wel.
Toevallig net vlak voor het onweer.. Huilen! Huilen! Wij kijken.. Was ze drijfnat van het zweet sinds paar maanden slaapt ze met een dekbed maar ze moet en zal er onder liggen. (doet mama ook en ik slaap echt heel slecht zonder dekbed ) dus nu ligt ze lekker in alleen dr luier wellicht vandezomer als vanouds gewoon zonder deken, dekbed of laken
Een rolluik doet wonderen en houdt ook gelijk die rot insecten buiten en eventueel herrie van buiten!
Hier is het ook een ramp 24 graden. Hij zweet zich te pletter. En heeft het al snel benauwd of saturatie dalingen. Het raam van de woonkamer staat op een kier ons slaapkamer ligt aan de woonkamer en de tussendeur staat open (Batuhan slaapt bij ons) maar het is nog steeds erg benauwd warm. Een rolluik of airco kunnen we helaas niet betalen maar miss idd dat verduisterend stof?
De handdoek die je nu binnen hangt, wordt warm door de zon en die warmte zit dan toch nog binnen. Zonwering aan de buitenkant werkt beter dan zonwering aan de binnenkant omdat de warmte dan echt buiten blijft. Misschien kun je buiten iets van een simpele screen ophangen? Een matte zilveren laag achterop (aan de raamkant) van je gordijnen wil ook wel wat helpen, dat reflecteert de warmte weer terug naar het raam. Verder zijn die airco's met zo'n dikke slang door het raam niet aan te raden. Ze maken veel lawaai en je moet steeds condenswater afvoeren met een opvangbakje o.i.d. Daarnaast blazen ze continu veel lucht naar buiten, waardoor er ook weer (warme) lucht naar binnen komt (anders zou je huis vacuum zuigen). Daardoor ben je de helft van je koeling gelijk al weer kwijt. Een split-unit airco moet dan wel geïnstalleerd worden (er moet een gat in de muur komen van 7cm doorsnee), maar deze werken veel beter en zuiniger. Je kunt het raam dicht laten en het meeste lawaai zit buiten. Je moet er in sommige gemeenten wel een vergunning voor aanvragen, maar als je de buitenunit op een balkon kunt zetten hoeft dat weer niet. Verder zou je 's avonds het raam open kunnen zetten en er een hor in zetten. Je kunt bij de meeste bouwmarkten (zowiezo de Karwei) spullen kopen om zelf een hor op maat te maken. Een ventilator ervoor om meer koele lucht binnen te krijgen helpt ook wel, als de kleine maar niet op de tocht ligt. Daar moet je bij zo'n airco ook op letten. Succes!
Bij ons is het ook zo warm, gisteravond wel 26 graden!! En wij hebben een verduisteringsgordijn hangen Gordijnen zijn de hele dag dicht en het raam staat wel op een kier de hele dag (kiepraam). Ze heeft een romper met slaapzak aan anders komt ze met haar voeten tussen de spijlen. Het was dus drama gisteravond.... ze heeft 2 uur liggen krijsen...
Juist als het buiten zo warmis hebben we overdag het raam en gordijn gewoon dicht.. Pas als het buiten afkoelt gaat het raam en gordijn open. Anders laat je eerst alle warme lucht al naar binnen..