Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    @dame82 je bent een mooi voorbeeld voor ons. Ik hoop zo dat er een medicijn op mijn pad komt die iig de bloedingen stopt, dit zal mij al zoveel rust geven..
    Had jij veel tussentijdse bloedingen voordat je startte met alle medicatie?
    Succes met de laatste loodjes!
     
  2. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik kreeg steeds meer last. In het begin was het wat bruinverlies enkele dagen voor nod. Uiteindelijk, in de loop der jaren, werd het zo wat een halve menstruatie vanaf eisprong. Dit frustreerde enorm, want de ronde voelde al voorbij zodra ik het eerste spotte. Dus ik begrijp heel goed dat je hoopt medicatie te vinden! Voor mijn gemoedstoestand was dat super.
    Overigens is bij mij nooit een oorzaak gevonden, ondanks diverse onderzoeken (bloed, hsg, hysteroscopie).
     
  3. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Het lastige vind ik dat er geen oorzaak gevonden wordt. Je weet dus ook niet waar je goed aan doet.
    Ik ben vanaf mijn 17e aan de pil gegaan alleen geen één pil heeft goed gewerkt. Dat was voor mij ook wel al een teken dat het er toch iets anders aan toe gaat bij mij dan bij een ander..
     
  4. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ja inderdaad, aan de ene kant ben ik natuurlijk blij dat er geen afwijkingen worden gevonden, aan de andere kant moet er toch een reden zijn voor het bloedverlies? En als er een oorzaak wordt gevonden, kan er tenminste misschien wat aan worden gedaan..
    Naast dat het voor ons gevoel ons belemmert in het zwanger raken, is het ontzettend vervelend om altijd met tampons en inlegkruisjes bezig te zijn.. Mag ik vragen hoe jullie dat deden/doen? Gebruik(t)en jullie ook (kleine) tampons?

    Dame82, zoals Baby1798 zegt, je bent inderdaad een mooi voorbeeld voor ons en ik hoop dat wij net als jij ook de moed kunnen vinden om door te gaan en uiteindelijk ook moeder mogen worden!

    Baby1798, wat bedoel je precies dat geen één pil voor jou heeft gewerkt?
    Nu je het zegt, ik had de laatste jaren tijdens het pilgebruik ook best wel vaak last van een beetje spotting. En heb voordat ik aan de pil ging, ook een keer zo'n 'menstruatie-uitstelpil' gevraagd bij de huisarts ivm vakantie. Ik kan me herinneren dat dit toen niet hielp bij mij.. zouden dit dan idd al voortekenen zijn geweest?
     
  5. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde inderdaad de anticonceptiepil. Voordat ik stopte met de pil gebruikte ik de microgynon 50 maar ook hier kreeg ik na 10-14 dagen doorbraakbloedingen.

    Ik moet zeggen dat het nu echt heel erg is.. Het is soms zo dat ik maar 5 dagen per maand geen bloedverlies heb..
    Ik gebruik momenteel maandverband/ inlegkruisjes. Tampons vond ik niet echt prettig als je ze bijna de hele maand door moet gebruiken.

    Morgen belt de gyn en ga ik vragen of ik toch met de progynova omhoog mag en de 2e helft van de cyclus misschien met utrogestan mag gaan starten. Ze staat gelukkig wel voor alles open (ik werk zelf ook in het ziekenhuis dat scheelt toch ook wel iets).
     
  6. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oke dus toen ook al doorbraakbloedingen, je zou zeggen dat het misschien met elkaar te maken heeft..
    Echt naar hè, maar een paar dagen per maand zonder bloedverlies.. Ik heb dat inderdaad ook. Eerst mijn menstruatie, dan een paar dagen niks, en prompt vlak na de positieve ovulatietest begint het weer. Het kan toch niet anders dan dat het hormonaal is zou je zeggen? Ik begin ook al te denken aan mijn voeding, misschien eet ik verkeerd wat weer zorgt voor een hormonale disbalans. Ik gebruik nu trouwens ook de Etos zwanger worden multivitamine ivm een eventuele vitaminetekort. Het heeft nog niet geholpen..

    Ik hoop dat morgen krijgt te horen dat je weer wat mag proberen qua medicatie en inderdaad de utrogestan, hoop dat het bij ons net zo helpt als bij Dame82!
    Scheelt dan idd dat je dicht bij het vuur zit ;) Ben je toevallig verpleegkundige?
     
  7. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Nyma jouw verhaal klinkt ook erg bekend. Bij mij is het meestal na mijn menstruatie 2-3 dagen rustig, dan vaak weer een week licht bloedverlies, dan rond de eisprong even niks en dan begint het meestal ongeveer een dag na de eisprong weer vaak tot aan menstruatie..

    Ik ga morgen weer starten met de progynova dus ik hoop omhoog te mogen. Gebruik jij nu al iets?

    Ik ben inderdaad verpleegkundige :)
     
  8. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Vanmorgen contact gehad met de gyn. Ze gaat overleggen met het ivf centrum.
    De progynova nog even niet starten.. heb wel gesproken over de utrogestan. Ze zegt dat dat ws niet veel zin heeft omdat mijn progesteron hoog is na eisprong.
    Maar dan denk ik ze willen wel met gonal f starten terwijl ik een goeie eisprong heb.. af en toe snap ik het even niet meer..
    Hopelijk belt ze morgen terug met wat beter nieuws..
     
  9. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oke, je moet dus morgen even afwachten.. idd wel vreemd dat ze dan wel met gonal f willen starten.. Mijn gynaecoloog had het er op een gegeven moment ook over dat misschien in het begin van de cyclus al wat mis gaat, dus dat de follikels niet helemaal goed rijpen oid. Misschien heeft het daarmee te maken? Maar snap het idd ook niet echt.. Misschien kun je het morgen nog vragen?

    Ik gebruik nu verder nog niks (naast de Etos zwanger worden multivitamine). In de volgende cyclus kan ik dus met utrogestan of pregnyl starten. Als ik ongesteld wordt (waarschijnlijk vrijdag) dan moet ik bellen voor een echo, dan gaan ze mijn eisprong vaststellen en daarna kan ik beginnen. Dit duurt dus nog wel weer 2 weken..

    Maar leuk dat je verpleegkundige bent, dat ben ik ook :)
     
  10. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Oh wat grappig Nyma dat je ook verpleegkundige bent!
    Wat je zegt zou goed kunnen.. misschien gaat er inderdaad in het begin al iets mis. Alleen zo jammer dat ze daar niet achter kunnen komen met één of ander onderzoek.

    Ik hoop dat ze morgen terug belt met een plan.. het lag eraan of ze antwoord heeft van dat ivf centrum. Anders wordt het maandag.

    Voor jouw ook spannend! Heb je al last van bloedverlies of zou je nog zwanger kunnen zijn??
     
  11. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ja grappig he! Ik werk alleen niet in het ziekenhuis maar in een huisartsenpraktijk als POH'er.

    Dus morgen weer afwachten, anders weer het weekend wachten... Iedere dag wachten is er een teveel :|

    Het was deze week idd weer wat spannend, al had ik er al niet op gerekend ivm het bruinverlies en ook nog best wel veel bloedverlies na de eisprong ivm de hysteroscopie die ik een week voor mijn eisprong had. Maar ja, mijn hoofd gaat dan toch weer op hol naarmate de NOD nadert. Wordt dan heen en weer geslingerd tussen hoop en wanhoop. Dus daarom vanochtend getest op 12 DPO, Omo wit. Ik weet dus dat vrijdag waarschijnlijk de rode duivels komen, dat geeft ook wel weer wat rust nu ik het weet.

    Ik hoop dat je morgen weer meer duidelijkheid krijgt!!
     
  12. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ahh balen zeg!! Toch steeds weer een teleurstelling..
    Ik hoop vandaag nog iets te horen maar ik ga er maar niet vanuit.
    Heb jij trouwens wel regelmatige cyclussen of schommelen die ook per maand?
     
  13. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    @dame ben je inmiddels bevallen??
     
  14. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Mijn cycli zijn tussen de 27 en 32 dagen, dus wel redelijk regelmatig. Soms is het wel lastig om de 1e dag te ontdekken, omdat het bloedverlies een paar dagen voor de menstruatie al toeneemt en er soms ook al helder bloed bij zit. Maar de 1e dag waarbij ik erge buikpijn heb en het bloedverlies echt veel meer is, reken ik als mijn eerste dag en volgens mij klopt dat wel aardig. Heb trouwens tijdens het bruinverlies in de 2e helft van de cyclus ook regelmatig krampen. :confused: Heb jij ook een regelmatige cyclus en ook krampen bij het bruinverlies?
    Heeft de gynaecoloog vandaag nog gebeld?
     
  15. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik heb gelukkig geen last van krampen als ik bloedverlies heb. Het is bij mij de laatste tijd vaak rood bloedverlies ipv bruinverlies. Wisselt wel qua hoeveelheid.
    Meestal heb ik zo rond de 4e dag van mijn menstruatie buikpijn. Afgelopen maand geen ovu testen gedaan dus vind het nu ook lastig om te bepalen wanneer ik ongesteld ben geworden. Meestal stopt het bloedverlies even 2a3 dagen na een dag of 7 en dan kan ik terug rekenen wanneer mijn menstruatie begonnen is.. pffff...
    Ik ga volgende week weer beginnen met de ovu testen, vond ik toch wel prettiger en ik merkte dat ik 14 dagen erna meer bloedverlies kreeg (dus ongesteld werd). Nu blijft het gissen..

    Mijn cyclus schommelt tussen de 31 -34 dagen, ook wat langer dan gemiddeld.

    Helaas geen telefoontje gehad vandaag .. :(
     
  16. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Pff ja inderdaad, het is zo bijna hogere wiskunde :confused: Het steeds testen met ovu testen is irritant, maar het geeft idd wel inzicht, vooral als het steeds zo verwarrend is.. Maar op zich heb je dus toch wel een redelijk regelmatige cyclus.
    Balen dat ze niet heeft gebeld.. dus maar weer afwachten tot maandag.. Ben benieuwd!
     
  17. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het bij jouw Nyma?
    Gisteren heb ik de gyn gesproken en ze heeft overlegd met de ivf arts. Hij raadt toch de gonal f aan. Hier moet ik dan begin van de cyclus mee beginnen. We gaan alleen eerst een hsg doen dus dat wordt ws de volgende cyclus. Wachten duurt erg lang..
     
  18. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Hoi Baby1798, oke, dus ze gaan dus de gonal f proberen, ik ben heel benieuwd wat voor effect dit heeft! Hoop echt dat dit je helpt! Dus je krijgt binnenkort ook een HSG, wanneer heb je die? Er is dus in ieder geval actie. Maar inderdaad, dat wachten iedere keer... vreselijk!

    Hier gaat het ook met ups en downs. Moet echt proberen er niet in weg te zinken, niet teveel over na te denken. Hebben waarschijnlijk nog een lange weg te gaan en anders wordt het zo zwaar.. maar ja, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Afgelopen zaterdag op kraamvisite geweest bij een vriendin. Ik ben heel erg blij voor haar maar het is ook wel weer confronterend. Komend weekend gaan we een weekendje weg met 2 andere stellen, die beide ook kleine kinderen hebben. Hoop dat ik het toch wat los kan laten en kan genieten!

    Zoals verwacht afgelopen zaterdag ongesteld geworden. Heb gebeld voor een afspraak voor een echo, die heb ik volgende week woensdag. Ze gaan dan dus mijn eisprong vaststellen en dan kan ik denk ik beginnen met de utrogestan of pregnyl. Aan de ene kant ben ik blij dat er wat gebeurt, aan de andere kant ben ik bang dat het niet werkt, en wat dan?
    Verder moet mijn vriend eind juni nog zijn zaad inleveren voor de 2e keer, dus dat is ook afwachten. Spannende weken komen eraan!
     
  19. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Wat spannend allemaal! Ik hoop dat de medicijnen iets voor je gaan betekenen. Ik begrijp hoe je je voelt. Het lijkt wel of iedereen zo makkelijk zwanger wordt. Helaas is dat niet voor iedereen zo voor de hand liggend.

    Ik heb aankomende maandag een echo. We gaan even kijken hoe mijn bms groeit zonder medicatie. Ik ga voor volgende maand de hsg afspreken. Dan hebben we dat ook maar gehad.

    Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten van je weekendje weg.. Ik vind het ook moeilijk in het van mij af te zetten. Ik ben deze week begonnen met een nieuwe baan (met meer regelmaat) dus ik probeer mijn gedachten nu ook een beetje te verzetten en er niet teveel mee bezig te zijn voor zover dat kan.

    Ik ben benieuwd waarmee je gaat starten! Hou je me op de hoogte?
     
  20. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Veel succes meid, ando is geen fijn nieuws en idd niets aan te doen. Helaas kunnen ze de diagnose ook nooit zeker geven zonder de bm te verwijderen en onderzoek te doen en dat is in jou geval al helemaal de bedoeling niet. Maar geef de moed niet op, zie mijn banner, dit spontaan ondanks de pcos en endo (hier trouwens ook vermoeden van ando). Wij zouden net het iui traject gaan opstarten maar ondanks ieders verwachting toch spontaan zwanger :thumup:
     

Deel Deze Pagina