Veel verschillen in (zwem)kleding bij kinderen

Discussie in 'Verzorging' gestart door aartman81, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aartman81

    aartman81 Lid

    25 jun 2010
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo

    Net terug van een weekje Mallorca en ondanks het iets wat tegenvallende weer erg genoten.
    De temperatuur viel een beetje tegen maar toch hebben we wel lekker kunnen zwemmen en ons dochtertje vond het prachtig.
    Wat mij alleen opviel dat er veel kinderen met zwemkleding aanliepen met lange mouwen en een badmuts.
    Misschien om te beschermen tegen de zon hoor maar hier in Nederland is me dat nooit echt opgevallen.
    Ook liepen of zaten veel kinderen als ze niet aan het zwemmen waren met lange mouwen en een mutsje op.
    Het waren over het algemeen wel veel Duitse kinderen.
    Is dit normaal daar of niet.
    En ook in de kinderwagen lagen de kinderen onder een dikke deken.
    Het was de hele week tussen de 20 en 25 graden dan lijkt het mij toch niet meer nodig.
    Mijn dochtertje was toen ze klein was ook wel een koukleum maar heeft nu nergens last meer van.

    grt
     
  2. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Valt me hier ook al op als ik in de stad loop. Met temperaturen richting de 30 graden pak ik de kleine niet te warm in, terwijl ik mensen rond zie lopen met baby’s van minstens zijn leeftijd die in gewatteerde pakjes in de wagen zitten met soms nog een deken erop :eek: maar misschien zijn die van mij gewoon wat warmbloediger..

    Gewone kleren met lange mouwen doe ik mijn zoontje niet aan, maar wel zo’n Uv beschermend zwemshirt met lange(re) mouwen die hem tegen de zon beschermd. Altijd een petje op in de zon. Vroeger vond ik dat altijd onzin, maar nu ik zelf kinderen heb doe ik het zelf ook. Hoeven we minder te smeren ;)
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ik werd vorige week door een oma raar aan gekeken toen ik vertelde dat ze beter het dekje en het vest die ze voor de opening van de zonnekap had gehangen beter niet op de kinderwagen kon laten omdat dat met de warmte (29 graden toen) niet veilig is voor de kleine.
    Is van meerdere generaties dus.
    Die zwempakjes zijn trouwens hier ook verkrijgbaar. Schijnbaar hebben die een uv bescherming.
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik weet eigenlijk niet beter. Toen wij naar Griekenland gingen had dochter een uv pakje aan. die pakjes waren helemaal niet warm ofzo. Ik wilde gewoon niet dat ze verbrande. En zo denken de ouders waarschijnlijk ook. Vroeger had ik ook altijd lange mouwen aan in bijv de zee.
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.126
    15.190
    113
    Hier ook vaak uv-shirts.

    Maar in duitsland ook keer aangesproken op een toon of ik mn kind mishandelde. De reden: blote voeten bij 20/25 graden met zon.
    Na 3x in 5 minuten de sokken weer aan doen ben ik het zat hoor :rolleyes: maar in vergelijking met de duitse kindjes had ik ze erg koud gekleed
     
  6. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Onze jongens dragen tijdens de zomervakantie in Frankrijk ook UV-shirtjes met mouwen tot de elleboog. Tegen verbranden: hoog blond, erg lichte huid en een hekel aan zonnebrand :p.
    Moet zeggen dat ze inmiddels zelf ook liever een shirtje dragen dan blote bast. (zijn 4 en 5.5 jaar)

    Op zonnige dagen in NL dragen ze vaak een petje (nooit in het water).
    Wanneer we in NL een dagje buiten gaan zwemmen, al dan niet in de eigen tuin, smeren we ze doorgaans gewoon in, maar geen UV shirt. Mochten ze echt langer willen spelen in de felle zon, dan vaak even een t-shirtje aan.
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Gisteren hele middag in het zwembad geweest en mijn zoontjes waren de enige met een uv shirt aan. Verbaasde ik me eigenlijk best over. Op vakantie in Italië en Frankrijk zie je veel kinderen met shirtjes zwemmen.
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Dat van duitse kinderen is denk normaal, want mij viel dat begin april ook bij centerparcs. Prachtig lenteweer. En de duitse kinderen jas en muts aan.

    Ik liep zelf ook altijd vroeger in een tshirt op strand, maar dat is meer dat ik extreem snel verbrand.

    Je hebt ook strikmutsjes bij kleine kinderen/baby’s maar die hebben een tweeledig doel. Enerzijds beschermen tegen warm/kou en anderzijds tegen prikkels. Maar deze zijn van katoen, wol, zijde of een combi.
     
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Mijn zoons dragen ook UV shirts met zwemmen. De oudste inmiddels met korte mouwen. Ik ben niet zo'n consequente smeerder dus dan is zo'n shirtje een makkelijke oplossing. De jongste ook een hoedje in het water, de oudste een pet maar niet in het zwembad.
     

Deel Deze Pagina