Veel vocht vastgehouden vorige keer, deze keer ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DN2017, 9 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Bij de zwangerschap van mijn zoontje hield ik veel vocht vast aan het eind. Ik kreeg daardoor carpaal tunnelsyndroom en vervelende trekkende benen. En ik zag er niet uit natuurlijk, maar dat is bijzaak:D. In de kraamweken was het nog erger. Ik moest bijna compressiekousen aan van de kraamzorg en ik zat de ganse dag met mijn voeten omhoog.

    Hij was nota bene een winterbaby en ik krijg nu een zomerbabyo_O. Ik had gelukkig geen hoge bloeddruk. En ik was actief tot het eind, nog getraind (krachttraining) tot 36 weken.

    Hield jij ook veel vocht vast tijdens een eerdere zwangerschap? En hoe ging dat bij de zwangerschap(pen) daarna?

    Kan ik er iets tegen doen? En zo ja, wat dan?
     
  2. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Ja, had het bij de eerste echtheel erg (late zomer), maar bij de tweede (winter) en derde (hoogzomer) niet. Bij mij lag het er denk ik aan dat ik bij de eerste door bekkeninstabiliteit bijna niet meer kon lopen. Heb dat bewust de tweede en derde keer wel gedaan: zo lang mogelijk in beweging blijven, veel water drinken, met benen omhoog op de bank zitten inderdaad.
    Maar geen idee of dat nu echt geholpen heeft of dat het toeval was?
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij de eerste veel vocht vastgehouden wat ik ook moeizaam kwijt raakte.

    Bij de tweede totaal geen last van gehad. En het waren beide meisjes.

    Helaas geen tips.
     
  4. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Bij de eerste flink last van gehad op het end, flink pijnlijke voeten/enkels en handen, kon mn trouwring niet meer om. Op aanraden van de VK brandnetelthee gaan drinken. Was er sceptisch over, dacht het is maar thee, wat kan dat nou helpen... Maar ben toen in enkele dagen een kilo vocht kwijt geraakt, mn handen en voeten deden geen pijn meer, kon mn ring weer om.
    2e zwangerschap ook maar vast die thee gaan drinken en heb het niet zo erg gehad.
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Bij zwangerschap van mn zoontje had ik t ook, echt vreselijk. Daar kwam t door hoge bloeddruk met uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging. Lag niet aan t weer. Nu merk ik dat t ook weer toeneemt, middenin de winter. Dus denk echt gewoon aanleg. Ringen heb ik tijd geleden al afgedaan uit voorzorg.

    Die brandnetelthee kende ik ook niet, ga ik eens naar kijken!
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik vind wisselende dingen over brandnetelthee. O.a. dit (zie bijlage).
     

    Bijgevoegde bestanden:

    DN2017 vindt dit leuk.
  7. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Oh dat wist ik niet...
    Maarja ik dronk het vanaf week 38 ofzo denk ik, dus als het al echt effect zou hebben op m'n baarmoeder was het niet erg... :rolleyes:
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  8. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Bij mij juist helemaal andersom.
    Vorige 2 zwangerschappen geen vocht vastgehouden (in ieder geval niet merkbaar)

    Nu 3e zwangerschap en ik krijg dikke voeten handen en onderbenen :confused:
     
    DN2017 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina