ventilator in babykamer

Discussie in 'Verzorging' gestart door lieve, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve

    lieve Actief lid

    6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    hoi,

    mijn zoontje van 7 1/2 maand ligt in zijn rompertje in een zomertrappelzak.
    we hebben de ventialtor op zijn kamertje aanstaan.
    kan dit kwalijk zijn voor mijn zoontje?
    hij hoest af en toe wel.
    maar het is zo warm op zijn kamer wel 28 graden.
    ik krij het niet cool.

    groetjes lieve
     
  2. wolly

    wolly Niet meer actief

    Ik zet em ook aan maar wel bij Jayden uit de buurt, op zijn kamertje is het 27 gr en ligt in zijn luier en slaapzak.
    Savonds als ik naar bed ga dan zet ik em uit.
     
  3. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik zou hem overdag als hij er niet is aanzetten daar maar wel uitdoen als hij er ligt. Of desnoods niet op hem richten. Het is bekend dat je sneller verkouden word met een ventilator op je gericht. Okk kun je de gordijnen en het raam overdag dichthouden, zo houd je de warmte ook buiten.
     
  4. mariska1978

    mariska1978 Bekend lid

    22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Op de kamer van Jamine, wordt het deze dagen ook echt heet. Gisteren liep de temp. op tot zelfs 29 graden. Laat haar dan maar beneden slapen omdat ik dat echt te warm vind. Maar merk dat zij beneden toch echt minder goed slaapt als in haar eigen bedje.

    Heb van alles geprobeerd om temp. in kamertje naar beneden te brengen.
    Ramen 's ochtends vroeg tegen elkaar openzetten, rolgordijn naar beneden, gordijnen dicht e.d. Echter alles zonder resultaat.
    Gisteren dus ook maar een ventilator aangeschafd voor op haar kamertje...en dit wel met resultaat. Het is er direct een stuk koeler.
    Ventilator staat de hele dag aan...maar niet naar haar gericht. Verder zet ik hem voor de nacht uit.
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de ventilator draait dag en ancht bij lasse op de kamer, van hem af en op svens kamer staat een airco, ook die draait dag en nacht. zonder worden ze veel te warm en slapen ze niet goed.
     
  6. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou hem niet aan laten als hij daar ligt te slapen in verband met eventuele tocht! Die van ons ligt alleen in luier dan in slaapzak géén romper
     
  7. Jelle ligt in luier + zomerslaapzak, en afgelopen nacht heb ik toch voor het eerst de ventilator erbij gezet. In een andere hoek van de kamer, niet op hem gericht. Bij het raam zodat daar de luchtaanvoer nog wat beter werd.
    Ik heb hem aangezet rond een uur of 10, toen Jelle al sliep, en in het begin heb ik hem wel wat meer horen hoesten. Ik heb het idee dat ie verder wel goed geslapen heeft nu, hij werd alleen om half 7 wakker van de herrie omdat ze 2 huizen verder de inrit gingen leggen :x
    Lekkere tijd, zaterdagochtend half 7, om herrie te gaan staan maken... naja.
     
  8. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Als het weer warm is ( nu dus niet ) heb ik de ven hoog staan zodat hij over hem waait en niet direct naar hem toe
    ook hebben wij de airco aan , ik heb dit ook aan de ha gevraagd of dit mocht .....dit moest echter van de ha want mijn zoontje was ziek geworden door een te hoge temperatuur op zijn kamer ...
     
  9. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wellicht een tip voor als het weer mooi weer wordt (hopelijk heel snel ;)) voordat je kleintje gaat slapen even dweilen maar koud water (mits je geen vloerbedekking hebt natuurlijk).

    Je zult zien dat de temp direct een paar graden afneemt.

    (zo doen ze het in warme landen ook :))
     

Deel Deze Pagina