veranderende poep substantie???

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zomerjurk, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Dag dames,

Mijn dochter is nu ruim 6 maand en krijgt borstvoeding. Nu zijn we sinds een week of 2 bezig met flesvoeding. Ze wou hier eerst niets van weten maar sinds een week of twee krijgt ze dagelijks 1 fles kunstvoeding. Daarnaast eet ze nu ook dagelijks een beetje fruit. Groente wil ze nog niet.
    Dat zal waarschijnlijk met een tijdje wel komen.
    Nu is haar ontlasting wel erg veranderd. Eerst waren het echt nog heerlijke water poep luiers. Nu is het ineens zo stevig dat ze er ook echt last van lijkt te hebben. Is dit normaal? Ze is dan druk aan het trappelen en erg onrustig en met moeite komt er dan een klein samengeperst poepje uit. Er komt ook een tandje aan, misschien dat dat er mee te maken heeft.
    Is dit een teken dat haar hele lijf moet wennen aan de flesvoeding en het fruit? Wordt het straks nog weer dunner? "loopt" het dan ook weer makkelijker?

Alvast bedankt

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre had geen last van het vaste voer met 6 maanden, bleef van die mooie mosterdgele derrie alleen nu met stukjes groente erin :D

Volgens mij hebben kindjes met flesvoeding wel meer risico op last van de darmen en hardere ontlasting, dus kan daar door komen? Maar weet het niet hoor want Mirre heeft nooit flesvoeding gehad (op een vakantie met 1,5 jaar na ... normaal krijgt ze gewone volle koemelk)

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hier merk ik ook meer last van de ontlasting als ik fruithapje aan heb gelengd met rijstebloem of liga. Dat stopt teveel.

Geef je banaan? Dat heeft ook de neiging te stoppen. En ja, de darmpjes moeten ook wennen aan de kunstvoeding. Wat dat betreft vind ik altijd dat én vaste voeding én afbouwen bv / intro fv teveel verandering is voor de darmpjes van een kind.

4. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik denk dat ik dan het fruit maar even weg laat voorlopig. De flesvoeding zet ik wel door. Kolven lukt niet bij mij en ik merk echt dat ze niet meer voldoende heeft aan de borstvoeding. Had trouwens net wel een behoorlijke poepluier. Klinkt vies maar was een flinke stevige drol, en een beste boel gele derrie. Misschien dat het haar even dwars zat. Ben benieuwd naar de volgende poepluier. Stom zeg, nooit gedacht daar zo benieuwd naar te zijn. hihi

Deel Deze Pagina