Verandering menstruatie na curettage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloemetje92, 8 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje92

    Bloemetje92 Nieuw lid

    8 apr 2020
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hallo dames,

    ik heb een vraagje over het syndroom van asherman.

    na mijn curretage van 11 maanden terug ben ik bijna niet meer ongesteld geworden.
    Ik verlies nog wel rood bloed maar veel minder en korter dan voorheen.

    De symptomen lijken op asherman het enige wat er totaal niet mee matcht is mijn BMS.
    Die was namelijk op de dag van de eisprong 8mm.. Best prima dacht ik?

    Nu weet ik wel dat elke verkleving maakt niet uit waar invloed heeft op je BMS.
    Dus die 8mm vond mijn arts ook erg vreemd omdat mijn klachten wel matchen met asherman.

    Zal het ook iets anders kunnen zijn waardoor mijn menstruatie veel minder is geworden?
    Je leest er natuurlijk veel spook verhalen over na een curretage maar zij hebben bij mij geen schraper ( curette volgens mijn arts is dat vaak de boosdoener van asherman ) gebruikt maar alleen een zuigcurretage dus dat risico is heel nihil.

    dames met ervaring met de zelfde klachten?
     
  2. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Hi, ik heb Asherman. Ik vermoed dat de verklevingen terug zijn vanwege teruglopende menstruaties, maar op de echo (in mijn eigen kliniek ivm fertiliteitstraject, niet in het Spaarne) was een mooi opbouwend bms van 7mm te zien. Ik kan nu niet in het Spaarne terecht voor een hysteroscopie, maar als ik het zeker weet zal ik het laten weten. Mijn gevoel weet het echter vrij zeker. Verder heb ik bijvoorbeeld geen buikpijn tijdens “menstruatie”, dus heb wel meer a-typische dingen terwijl de diagnose Asherman wel is gesteld.
     
  3. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik heb naar mijn MA met uiteindelijk curretage ook hele andere menstruaties gehad de maanden erna ik had 1 dag klein beetje bloed verlies en 1 dag soms wat met afvegen dan was het alweer klaar. Ik werd er vaak enorm onzeker van. Daarna zwanger geworden en na de bevalling is mn menstruatie nu veel heftiger dan voor mn curretage.
     

Deel Deze Pagina