1e kindje, 39 weken en nog niet ingedaald

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kar76, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik ben vandaag 39 weken zwanger en gisteren bij de VK bleek dat junior nog steeds niet is ingedaald. Ik heb vorige week al een echo gekregen om te kijken of er geen 'obstructies' zijn, maar alles was in orde.

    Ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die zo'n eigenwijze in de buik hebben! En of het niet indalen ook iets zegt over wanneer je gaat bevallen? Duurt het dan inderdaad nog 3 weken (zoals ik regelmatig hoor), of kan het gewoon elk moment gebeuren?
     
  2. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik denk niet dat 't heel veel uitmaakt. Toen ik bezig was met de bevalling van mijn zoon was hij ook nog niet ingedaald (is wel mijn tweede..) maar ze kunnen er wel wat aan doen hoor. Ik ben niet ingedaald dus de bevalling kan echt wel beginnen zonder dat je spruitje ingedaald is.

    Ik hoop voor je dat 't niet al te lang meer duurt!
    Sterkte!
     
  3. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het niet indalen zegt inderdaad niet veel over het startmoment van de bevalling. Lotte is pas tijdens de persweeen ingedaald en ben bevallen met 41w2d.
     
  4. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Ik had ook zo'n eigenwijs dondertje in mijn buik. Sterker nog, met 38 weken nog niet ingedaald (dus ook een echo gehad), met 39 weken wel, en met 40 weken was hij weer eruit! Ben bevallen met 41 weken.

    Succes met de laatste loodjes - het is het waard!
     
  5. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi, tijdens mijn eerste zwangerschap wilde mijn meisje ook niet indalen. vanaf week 40 tot 42 liep ik in t ziekenhuis en elke dag voelen, kijken etc. geen 1x was ze ingedaald. De dag dat ik werd ingeleid lag ze helemaal vast! haahaha. Het was haar tijd geloof ik.

    Mijn vk zei destijds dat het nix uitmaakt. Alleen als je vliezen breken moet je dan gaan liggen ivm de navelstreng om t hoofdje. Maar t zei volgens haar nix.

    Succes met je laatste loodjes...
     
  6. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Bedankt allemaal! Gelukkig zegt het indalen niets over hoe lang hij nog op zich laat wachten.. Het mag namelijk ondertussen wel gebeuren. ;)
     
  7. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ook onze beeb is nog niet helemaal ingedaald....
    Ze ligt wel met haar hoofdje naar beneden, maar haar hoofdje zit nog niet helemaal vast!

    Ik zit bij de gyn, die vertelde dat ze pas tijdens de bevalling gaan kijken naar een eventuele oorzaak!

    Ben benieuwd of ze maandag (volgende controle afspraak) verder is ingedaald!

    @ Kar76 Is Sverre uiteindelijk tijdens de bevalling ingedaald?

    Gr Tamar
     
  8. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Volgens mijn moeder was ik als beeb ook niet ingedaald en ik ben er hoor! ;)
     
  9. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn beide kids waren niet ingedaald en ik bleek een te nauw bekken te hebben... het kan gewoon elk moment gebeuren hoor, ondanks dat mn zoon niet was ingedaald braken met 37wk2d de vliezen en dan is er geen weg meer terug... sommige babys dalen gewoon pas in tijdens de weeen of na het breken van de vliezen.
     
  10. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

    Die van mij is ook nog niet echt ingedaald.
    Wel een klein beetje maar ze kan de baby er nog "uitwippen" dus het ligt nog niet vast. We hebben in het ziekenhuis een echo gehad en daaruit bleek dat er geen reden was dat de baby niet was ingedaald.
    Wel was de baby trouwens gaan draaien zodat het in stuit lag (het lag de gehele tijd goed tot die ene dinsdag!) maar in het ziekenhuis hebben ze hem/haar in diezelfde week op de donderdga succesvol kunnen laten draaien.
    Mochten de vliezen breken dan moet ik gaan liggen en de verloskundige bellen. Maar ik hoop dat ze komende dinsdag melden dat de baby verder is ingedaald :)

    Gr,
    Danielle
     
  11. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ Butterfly: Ik idd ook voor je dat ze dinsdag kunnen melden dat je baby verder is ingedaald! En dat je vliezen voor die tijd nog maar even niet breken.......

    Zelf heb ik de afgelopen twee dagen weer best veel last van maagzuur, dus ik heb niet het idee dat ze verder is ingedaald! Of ze moet nog even een groeispurt gemaakt hebben....? Ik moet maandag naar de gyn en hoor dan meer.

    Dat de baby's eraan komen dat is zeker en ben ik ook niet bang voor hoor! ;)
     
  12. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ja dat is waar :D
    Hopelijk komt bij mij het hoofdje van de baby eerst ipv de billen *gniffel*
    Nou we zullen het binnenkort wel merken.

    Gr,
    Danielle
     
  13. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Sanne was ook niet ingedaald voor dat de bevalling begon.
    Die is uiteindelijk pas toen mijn vliezen braken ingedaalt(en mijn vliezen zijn in het ziekenhuis door de VK opzettelijk gebroken)

    Ik heb ook echo's gehad en aan de ctg gelegen. Alles was goed en er was niets dat niet zou kunnen.

    Ook inleiden is opzich geen probleem, maar ze zijn er een stuk voorzichtiger mee als bij iemand waarbij het kindje wel is ingedaald. Dit omdat het inleiden soms niet goed kan pakken waardoor er bij iemand waarbij het kindje niet is ingedaalt een keizersnee sneller van toepassing is.(De weeen moeten er ook nog voor zorgen dat het kindje indaalt, daar kan de wee opwekker soms niet sterk genoeg voor zijn)

    Overigens gebeurt het maar zelden dat het inleiden bij een kind dat niet is ingedaalt is de inleiding mislukt(maar wel meer als bij een kindje dat wel is ingedaald.) en dat er een keizersnee aan te pas moet komen.
     
  14. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik neem idd aan dat ze pas gaan inleiden als ik 2 weken overtijd ben....... Tenzij er een andere reden is natuurlijk, wat ik zelf niet meer verwacht!
    Dan hebben we nog drie weken de tijd......

    Ik zou geloof ik wel graag een echo willen om te kijekn of er niet een oorzaak is, vanaf wanneer zouden ze daie maken?

    Gr
     
  15. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    @Tamar: bij mij hebben ze de echo vorige week donderdag gemaakt. Anders zou ik de verloskundige bellen hierover. Mijn verloskundige heeft namelijk voor de mij de afspraak gemaakt en ik kon na 2 dagen al terecht.

    Groetjes,
    Danielle
     
  16. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Bij mijn vorige zwangerschap was Ewout ook niet ingedaald. Hij was wel een keer ingedaald maar toen weer omhoog geschoten.... Dus toen mijn vliezen braken bij 40+6 weken moest ik naar het ZH om daar te bevallen...
     
  17. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ butterfly: Ik loop bij de gyn en daar staat eigenlijk altijd wel een echo apparaat, maar ze zijn er niet zo gul mee geloof ik!
    Maar maandag heb ik een andere gyn, dus dan vraag ik het gewoon even aan haar! Misschien doet zij het wel!

    @ mouschy: Ik ga in het z'huis bevallen ivm mijn bloeddruk, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om! Ik moet alleen gelijk komen wanneer ze breken, ik hoef niet te gaan liggen, maar mag ook geen tas meer inpakken! Die staat dus al klaar dat snap je.....

    Groetjes Tamar
     
  18. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Inmiddels is onze dame wel goed ingedaald!

    En dat heb ik geweten ook het afgelopen weekend, veel steken en voorweeen.
    De steken zijn gelukkig weg, maar de voorweeen blijven, dus wie weet!

    Gr Tamar
     
  19. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Spannend Tamar!
    Gisteren heb ik ook te horen gekregen dat de baby is ingedaald!
    Nou, we gaan ervoor! :)

    Gr,
    Danielle
     

Deel Deze Pagina