Panadol

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kabouter Klus, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai,

Er zit een kans in dat ik nu zwanger ben (heeeeeeeeeeeeeeeel licht getest met matcare/midstream; zowel gisteren als vandaag), en nu had ik een vraag over pijnstillers (de zoveelste, waarschijnlijk....);

Ik lees overal dat je dan geen pijnstillers op basis van ibuprofen mag nemen, alleen paracetamol. Nu ben ik gewend om Panadol te slikken; veel andere dingen kan ik niet wegkrijgen of verdragen. Heb net even gekeken bij de werkzame stof en daar staat paracetamol bij. Mag ik die dus wel gewoon gebruiken of is het beter om gewoon bv. paracetamol van Kruidvat te nemen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je mag alle merken paracetamol nemen als er tenminste alleen paracetamol inzit en geen andere stof zoals bijvoorbeeld codeïne.

Mirjam

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
  4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de werkzame stof is paracetamol, dus je kunt het prima nemen, in de link die je meestuurt staat het antwoord!
    Paracetamol van het kruidvat is precies hetzelfde en is een stuk goedkoper, prima alternatief dus!

Mirjam

Deel Deze Pagina