Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. degeboorteantropoloog

    16 mrt 2022
    1
    1
    1
    Vrouw
    #1 degeboorteantropoloog, 16 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2022
    Lieve moeders,

    Voor mijn master Culturele Antropologie aan de Universiteit Utrecht doe ik op dit moment onderzoek naar het gevoel van autonomie van jonge moeders binnen de huidige geboortezorg. Hiervoor ben ik opzoek naar vrouwen die zijn bevallen en zich doormiddel van het lezen/luisteren naar bevallingsverhalen via boeken, blogs, podcasts etc., of zich bijvoorbeeld doormiddel van het volgen van een bevallingscursus hebben voorbereid op de bevalling. En waar kan dat nou beter dan op het forum van Zwangerschapspagina :).

    Met mijn onderzoek zou ik graag de relatie tussen deze verhalen en ervaringen en het gevoel van autonomie van jonge moeders in kaart willen brengen, om zo meer aandacht te vragen voor het mentale welzijn van de bevallende vrouw en bij te dragen aan een gezondere geboortezorg.

    Wil jij je steentje bijdragen aan een gezondere geboortezorg en vind je het leuk om binnenkort een keertje vrijblijvend (online of fysiek) met mij in gesprek te gaan en te praten over jouw bevallingservaring? Of zou je eerst graag meer informatie over het onderzoek willen hebben? Stuur dan een mailtje naar l.a.c.vanderkooij@students.uu.nl.

    Alvast super bedankt!

    Heel veel liefs,
    Loes van der Kooij
     

    Bijgevoegde bestanden:

    mori vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina