Verborgen reflux of krampjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wonder1983, 18 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonder1983

    30 mei 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Mijn zoontje is 9 weken en heeft altijd last gehad van krampjes. We gebruiken nutrilon omneo comfort. Hij doet lang over een fles van 160 doet hij 30 min en soms laat hij 20 a 30 staan. We moeten hem constant activeren tot drinken. Heeft vaak de hik en het lijkt dat de melk terug komt omhoog omdat hij gaat slikken en met zijn tongetje naar buiten komt. We gebruiken infacol en vsm druppels. Ik voed half rechtop en hou hem na de voeding ook nog even rechtop bij me. Ik verschoon op zijn zij en neem de tijd voor een boertje. Ongeveer een uurtje na de voeding en als hij moe is gaat hij naar bed. Die ook schuin staat. Je ziet hem dan de voeding een soort van verwerken.. hii beweegt veel en overstrekt. Hij is sowiso heel beweeglijk. Ook trekt hij pijnlijke gezichten en moet hij huilen soms en komt hierdoor niet in slaap. Of hij slaapt en word dan ineens wakker van een kramp en dan zie ik ook bovenstaande.
    Door de omneo heeft hij ook groene poep en laat hij veel windjes. Hij poept 1 x in de drie dagen.
    Ik heb dit aan de huisarts verteld en die raadde nutrilon pepti aan. Dit vanwege mijn vermoeden op verborgen reflux. Hij spuugt trouwens niet. Maar ik snap de keuze voor pepti dan niet want ik le e s dat dit gebruikt wordt bij koemelkallergie?
    Wie heeft hier ervaringen mee? Ik wil de voeding wel proberen maar lees dat mensen het dan indikken voor reflux maar is dat dan verstandig ivm zijn krampjes! Zie soms door de bomen het bos niet meer.
    Hij slaapt snachts trouwens wel goed.. Ik kijk dan niet mee op de camera natuurlijk maar hij huilt dan niet en dan zit er wel 4 uur tussen de voedingen.
    Wie o wie heeft hier ervaringen mee.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Waarom moet hij per se een grote fles van 160 cc opdrinken? (“Activeren”)
    Als je verborgen reflux vermoed is eigenlijk mijn eerste vraag, waarom die grote flessen?
     
  3. Wonder1983

    30 mei 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Dat hoeft niet perse maar dat mag wel bij zijn gewicht van 5,5 .
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    #4 Zoe123, 18 jan 2019
    Laatst bewerkt: 18 jan 2019
    Volgens een berekening die op het pak staat bedoel je?
    Dat kun je echt helemaal los laten, die hoeveelheden. Veel te veel voor een reflux kindje.
    Mijn zoon kreeg dan weliswaar de borst maar met zijn geboorte gewicht
    had hij volgens het schema van Nutricia met 4 (!?) weken al op 5 (?!) enorme flessen mogen zitten, terwijl de natuurlijke maaginhoud op die leeftijd juist vraagt om 8-12 voedingen per dag..
    Jouw zoontje geeft zelf al aan dat ie 160cc te veel vind, aangezien hij rond de 120/130 genoeg heeft.

    Zeker een kindje met (vermoeden van) reflux vaart wel bij kleinere flesjes.
    Dat is absoluut stap 1 in handelswijze. Moeilijk, want ze willen graag veel drinken,
    om de pijn te verzachten.
    Ik zou eerder denken aan flesjes van 120 cc

    Stap 2 is rechtop voeden, zorgen dat de voeding lang genoeg duurt,rechtop houden, bedje rechter zetten.

    Als je dat allemaal goed volgt, en het heeft geen resultaat, kan je kijken naar oplossingen buiten de voedingen. Andere voeding, middeltjes.

    @Averlhach is de expert..die heeft vast tips!
     
  5. Wonder1983

    30 mei 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    We zitten sinds een week op die 150 Maar ga idd terug naar 120 ik lees d at inderdaad meer. En dat laatste doen we al.
    Bedankt voor je reactie! Ga dat lig doen en het even zo laten hij is ook nog zo klein.. ga niet gelijk van voeding wisselen iig.
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    #6 Zoe123, 18 jan 2019
    Laatst bewerkt: 18 jan 2019
    Sorry ik heb mijn post nog even aangepast.
    En je hebt gelijk, ik zou inderdaad niet zomaar van voeding wisselen.
    Overigens is er wel een link tussen reflux verschijnselen en kma, dat is waarschijnlijk de achterliggende gedachten van de huisarts, en dat is op zich ook niet heel gek. Maar met dit soort zaken is het juist belangrijk dat er stap voor stap afgestreept wordt.
     
  7. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Oh dit klinkt zoooo bekend
    Ik denk dat je huisarts gewoon kma vermoed. Mijn zoontje heeft dit 2 jaar gehad. Pepti was de oplossing voor hem.
    Zou het gewoon proberen.
     
  8. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Klinkt allemaal heel herkenbaar. Onze zoon heeft eerste 7 weken fulltime gehuild. Wij dachten verborgen reflux. Kinderarts in het ziekenhuis zei dat verborgen reflux achterhaald is en eigenlijk niet bestaat. We zijn toen wel Nutriton gaan gebruiken om de voeding in te dikken en dat hielp enorm. Toch bleef hij regelmatig last houden, dronk slecht met tijden en sliep overdag amper. Ik zag hem pijn hebben, slikken; was zo zielig. Echt in gevecht met zijn terugkomende eten/maagzuur.

    Na een tijdje stapte wij over van AH voeding naar Jumbo ivm wisselen supermarkt. Het ging beter maar ik had het eerst niet door en dacht dat het vanzelf beter ging. Toen we weer even AH voeding gaven viel ineens dat kwartje omdat hij rond die tijd weer last kreeg. Weer Jumbo gaan geven en sindsdien nergens meer last van.

    Ik twijfel nog steeds hoor, of dit het was. Lijkt mij namelijk sterk omdat al die voeding volgens mij praktisch gelijk is aan elkaar ongeacht merk. Dus misschien was het gewoon de leeftijd; dat kan ook nog. Dat hij "eroverheen" groeide. Hij is nu 4 maanden.

    Ik wilde alleen mijn ervaring delen want ik weet nog dat ik echt wanhopig was maar het komt hoe dan ook goed!
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Kan hoor, hier precies dezelfde ervaring. Zoontje heeft altijd ah voeding gedronken dus had ik voor onze dochter ook in huis. Kreeg uiteindelijk moeite met ontlasting enz. Overgestapt naar Jumbo en probleem was over. Kruidvat ging overigens ook goed toen Jumbo een poosje leveringsproblemen had.
    Eigenlijk zou het dus niet moeten kunnen, maar het kan dus wel. Zusje had met mijn neefje precies dezelfde ervaring.;)
     

Deel Deze Pagina