Wanneer gaan kinderen minder slapen en zijn ze wakkerder? Ik merk dat onze kleine meid na de voeding van 4 uur goed slaapt maar om 6 uur toch weer gaat sputteren. Ze zit een beetje te morrelen in bed en is wakker. Is dit het moment dat ik haar gewoon uit bed kan halen en wachten tot de voeding van 8 uur? Want ze maait zichzelf het bed uit en wil niet meer slapen. Huilen is het dus nog niet. Of zou ik haar uit haar slaap halen? En is ze straks sjago? Want wanneer heb je wat aan je box??
Ze kunnen al vrij gauw in de box, mobieltje erboven vinden meestal wel leuk om naar te kijken en te luisteren en het is een keer wat anders als alleen maar in bed, of leg de kinderwagenbak eens in de box en laat haar daar in slapen.
Ze kunnen al vrij gauw in de box, mobieltje erboven vinden meestal wel leuk om naar te kijken en te luisteren en het is een keer wat anders als alleen maar in bed, of leg de kinderwagenbak eens in de box en laat haar daar in slapen.
ze lig in haar wieg, box, ledikant, maxi cosi als we weggaan. Ik laat haar niet slapen in de box de wagen staat standaard in de huiskamer
Het is echt per kindje verschillend hoe lang ze wakker zijn. Sommige kindjes van 6 weken kunnen al 2 uur achter elkaar wakker zijn. De mijne is nu bijna 3 maanden en die kan vaak nog niet eens een uur wakker zijn, dan wordt hij alweer moe. ALs ik hem dan langer wakker probeer te houden, kan hij daarna niet meer slapen omdat hij over zijn slaap heen is, en is dan helemaal overstuur... Als ze zo snel wakker wordt, kun je haar er wel uithalen, maar wel goed opletten of ze het vol houdt. Als ze na een klein poosje alweer moe is, kun je haar beter niet ophouden tot 8 uur. Dan OF eerder voeden, OF terug in bed en nog eventjes slapen voor de voeding.