Verbouwing en zwanger schadelijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MammainSpe22, 11 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammainSpe22

    4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Hoi hoi,

    ik ben inmiddels een aantal weken zwanger en de verbouwing duurt nog 6 weken. Ik heb al wat op internet gekeken, maar wordt er niet heel veel wijzer van. Kan een verbouwing schadelijk zijn? Moet ik extra schoonmaken of een mondkapje op? De badkamer wordt momenteel gedaan daar komt rioollucht nu vanaf. Ik zal wat meer luchten en de deur van de badkamer blijft dicht. Wellicht maak ik mij druk om niets.

    Groetjes!
     
  2. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Je maakt je echt druk om niets.
    Alleen verven ,lakken met verf op terpetinebasis moet je niet doen binnenshuis. Maar binnen wordt bijna altijd verf op waterbasis gebruikt.
     
  3. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Ligt er toch helemaal aan wat ze aan het doen zijn? Een gipsen wandje plaatsen of asbest verwijderen, ik noem maar iets geks :)

    Lijkt me dat je vooral moet opletten met dampen en andere dingen die in de lucht komen te hangen. Is het gebruikte spul schadelijk voor de gezondheid of niet.
     
  4. MammainSpe22

    4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    :o:
    Haha geen asbest verwijderen. Dacht met de rioollucht dat kan misschien niet. Ik maak mij wat te druk ja. Het is allemaal wat spannend en hectisch. :o: Dank voor de antwoorden.
     
  5. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Dat herken ik wel hoor. Je bent gewoon wat voorzichtiger. Zou slaapkamerdeur gedurende de dag dicht laten en raam open dan lijkt me dat daar weinig rioollucht hangt. En verder proberen los te laten :)
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar nog staan schuren/schilderen en alles met mijn zwangere buik:roflmao: Met 36 weken nog de trap geheel gedaan ook.

    Misschien was ik iets te onbezonnen:D
     
  7. teenslipper

    teenslipper Bekend lid

    3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Voor je mentale welzijn kan ik het niet aanraden. Maar verder geen probleem. Idd wel ff opletten met chemische dampen.
    Hier nu laatste restje verbouwing en morgen 37weken zwanger. Afgelopen weeg nog 2 plafonds geverfd en de muren in de keuken geverfd (alles 2x verven en 1x voorstrijken). Was niet van harte maar t is gelukt
     
  8. Lisalotn

    Lisalotn Lid

    14 dec 2018
    75
    173
    33
    Vrouw
    Wij hadden een volledige verbouwing tijdens mijn eerste zwangerschap. Enorm veel staan schuren, schilderen, de cirkelzaag constznt gebruikt, ... ik liet de ramen open tijdens schilderen en een mondkapje op.tijdens schuren!

    Succes met de verbouwingen!
     

Deel Deze Pagina