Verdachte buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 12 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.944
    113
    N.a.v het topic over burenoverlast had ik het er over met mn nicht.
    Zij woont in een goede buurt.
    Alle huizen koop en veel vrijstaand.
    Eigenlijk nooit iets aan de hand.
    Maar haar achterburen heeft ze haar bedenkingen bij.
    Ze veroorzaken regelmatig veel geluidsoverlast d.m.v wilde feestjes met veel drank en geschreeuw en luide muziek tot in de ochtend.
    Verder zijn er verdachte bewegingen rondom het huis.
    Veel gastjes op snelle scootertjes die dan iets lijken op te halen of af te geven.
    Ze hebben een soort kringloop winkel waarvan je, volgens haar, nooit zo'n huis en levensstijl kan bekostigen.
    Ook is vader regelmatig een paar dagen weg met een busje.
    En als hij dan weer terug komt is er weer veel activiteit.
    Ze vraagt zich af of ze hier wat mee moet/kan.
    Is wel bang voor evt represailles als het wel foute boel is.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  2. Selinajolie

    11 jul 2020
    74
    36
    18
    Vrouw
    Nee. Leef en laat leven.
    Waarom zou ze zich ermee bemoeien, omdat zij het niet vertrouwt? misschien minder op andere mensen letten, niet iedereen is hetzelfde en misschien hebben ze wel een grote erfenis gehad ?
     
    Lamode en Dettol vinden dit leuk.
  3. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Nee dat is heel erg naïef. En bovendien ook slecht burgerschap om overal je oogkleppen voor op te zetten.

    De meeste mensen valt het vaak niet eens op terwijl er duidelijke signalen zijn van drugscriminaliteit. Dus als dat hier wél op valt is het al hélemaal een teken. Maar een vervolgstap? Alleen anoniem en nooit direct bij de lokale politie.
     
    Syane, Paardenbloem, Mystiek en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Als ze er overlast van heeft kan ze het best bij de wijkagent melden. Wel anoniem trouwens. Die kunnen het beter in de gaten houden. Als ze er geen last van heeft zou ik het laten gaan.
     
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    In de pubertijd had ik het zelfde gezegd. Alleen nu ik kinderen heb zou ik niet willen dat we uit ons huis zouden moeten vluchten omdat de brand overslaat doordat er kortsluiting is geweest door de slechte bedrading van bijvoorbeeld de lampen van alle wietplantjes. :|
     
    Syane, Paardenbloem, Louise11110 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Als ze daadwerkelijk drugs dealen zijn ze niet erg snugger om het zo opvallend te doen.
    Een melding bij de wijkagent kan nooit kwaad.

    Mijn oude overburen dealde (achteraf) drugs vanuit huis. Nooit wat van gemerkt tot ze opgepakt werden nav een anonieme tip. Waren hele vriendelijke en degelijke mensen.
     
    Zulema vindt dit leuk.
  7. Selinajolie

    11 jul 2020
    74
    36
    18
    Vrouw
    Nou dit is wel erg doordacht hoor
    Waarom moeten mensen altijd met andere bemoeien omdat ze het zogezegd niet kunnen betalen?
    Hoe weet zij dat?
    Zou pas tof zijn als ze langs de deur gaat en een praatje maak met ze ipv ze in de gaten te houden en oordelen dat ze dit nooit kunnen betalen want ze hebben een kringloop winkel? heb ze niks beters te doen dan andere in de gaten houden? Maar wel bang zijn voor represailles leef en laat leven!!!
     
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Dit zou ik niet interpreteren als signalen van drugshandel eerlijk gezegd.
    Maar als ze overlast heeft van feestjes tot in de vroege ochtend, kan ze dat best eens ter sprake brengen lijkt me.
     
    Zulema vindt dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.778
    113
    Als ze zich niet veilig voelt kan ze dit toch melden bij meld misdaad anoniem.
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ik geloof dat er meer speelt dan enkel dat...

    Ik heb geen idee wat ik zou doen... Als ze echt overlast veroorzaken in de vorm van laat harde muziek oid zou ik eens een gesprekje er over aan gaan. Als er ongure types rondhangen op vreemde tijden zou ik eerder de wijkagent eens contacten inderdaad, die kan het dan ook in de gaten houden. En wie weet komen er wel meer meldingen.

    Met een kringloop kan weg met een busje ook gewoon betekenen dat hij dan spullen ophaalt ed. En activiteit kan ook werkgerelateerd zijn natuurlijk. Maar het lijkt me gaan om de combinatie van allerlei zaken, die maken dat je iets verdacht vindt of niet.
     
  11. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.944
    113
    Ze voelt zich inderdaad niet veilig.
    Sinds kort alleenstaande moeder van 2 kids ( 3 en 6).
    De buren in kwestie is niet mee te praten.
    Ze heeft het geluidsoverlast al aangekaart (op een ander moment dan het feestje, dus niet vanuit frustratie/emotie)
    Die man is echt ern intimiderend type.
    Als ik daar kom kijkt hij mij ook altijd heel lang na of loopt een stuk achter me aan.
    Naar mannetje.
    Ook andere buren hebben de overlast aangegeven bij hen, die scheld ie ook verrot.
    Er is een anoniem de politie gebeld, die is toen geweest en die hebben ze uit staan lachen.
    Dus... geen makkelijke mensen.
    En ja, ze heeft daar last van.
    De activiteiten zijn voornamelijk na 23:00.
    Tot diep in de nacht, vroege ochtend soms.
    Zeer regelmatig scootertjes die iets afgeven of ophalen.
    Dat heeft ze zelf gezien.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Buren van een kennis van mij deden ongeveer hetzelfde. Huurwoning, dus dat is wel anders. Maar telkens veel jongens op scooters die echt dingen op kwamen pikken en weer weg reden. Anoniem gemeld en niet veel later is er een inval gedaan, mensen opgepakt en ‘t huis maanden op slot omdat het dus een drugspand was.
     
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Je reageert zo fel, heb jij ook een kringloopwinkel? :o:

    Als ik denk dat iemand drugs handelt vanuit zijn huis dan ga ik de politie bellen hoor. Het is illegaal en gevaarlijk. Leef en laat leven my foot.
     
    Gewooniemand, Novi, Shay25 en 14 anderen vinden dit leuk.
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    In het kader van ‘laten leven’ is juist het melden van een eventuele drugshandel wel zo verstandig. Wij hadden ooit een hennepkwekerij naast ons. Wisten we niet, kwamen we achter doordat er bij ons water het huis in stroomde... Er was dus iets gesprongen. En voor de kwekerij hadden ze elektriciteitsleidingen gestript om af te tappen. Super gevaarlijk dus. Volgens de hulpdiensten hebben we enorm veel geluk gehad.
     
    Gewooniemand, Syane, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Gewoon politie bellen als ze weer een takke herrie hebben. Vorige gesprek heeft ook niets geholpen.

    Kan ze gelijk melden dat ze haar onderbuik zegt dat t verdacht is. Kan namelijk hartstikke onveilig zijn als ze wel groene vingers hebben. Of ze kan de wijkagent bellen dat ze het niet vertrouwd al eerder.
     
    Gewooniemand, Paardenbloem en Manolito vinden dit leuk.
  16. Selinajolie

    11 jul 2020
    74
    36
    18
    Vrouw
    haha ja heb ik inderdaad kom je een keer langs?
    Kan zij het wel betalen om in zo’ n buurt te wonen terwijl ze alleenstaand is???
    Daarom bemoei niet met anderen! En als je wel bemoei moet je op de blaren zitten als er gevolgen zijn. En niet scheinheilig anoniem melden omdat ze denk dat ze het niet kunnen betalen en dan bang zijn voor wat ze zullen doen als zij t is geweest die gemeld heeft.
    Ach ja ben blij dat jij me buurvrouw niet ben want stel je voor je ziet me dikke wagen maar ik werk niet komt zeker door drugs dealen
     
  17. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Als ze zich niet veilig voelt, zou ik daar zeker iets mee doen. En wat eerder al werd geopperd, anoniem. Als je er nu naar toe gaat, zullen ze waarschijnlijk niet als “normale” mensen reageren en wanneer je daarna een melding maakt, ook de verdenking dat zij dat is geweest, met misschien wel vervelende gevolgen.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ik zou bellen! Zeker als ze het niet vertrouwd en het zo n vervelend mannetje is zou ik zeker bellen!
     
  19. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Zo ook goedemorgen, geen goede nacht gehad?

    Waarom zou ze het niet anoniem mogen melden? Die mogelijkheid is er toch.
    Doe niet zo dom en duik je bed nog even in :rolleyes:
     
    Gewooniemand, Zeebra, Syane en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Als de kringloop eigenaar het huis heeft gekocht, dan heeft hij wel de juiste cijfers aan de bank kunnen laten zien. En ook de daar behorende inkomensaangiftes.
    Daar doe je dus weinig aan.

    Misschien zou ze eens rond moeten kijken voor een andere woning. Puur omdat ze erg last van heeft. Het is of kiezen voor je woongenot en dan verhuizen of nog misschien jarenlang nog overlast ervan hebben.
     
    Lovely83 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina