"Verdelen" van je kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

    MissT Niet meer actief

    Tsja, het is een beetje een rare titel maar ik wist niet hoe ik het anders moet omschrijven.
    Ik vroeg mij af of dit bij jullie ook het geval is;

    Ons kleine meisje is pas geleden voor het eerst 1 dagje bij mijn moeder geweest omdat wij weg moesten. Nu heeft ze lekker opgepast en is lekker wezen wandelen. Het voordeel is dat zij lekker dichtbij woont, en we ons meisje dus makkelijker kunnen brengen.

    Nu zei mijn man laatst; 'Ja, nu MOET ze ook een dag naar mijn ouders natuurlijk'.
    (die wonen een heel stuk verder en ga je niet ff snel op en neer).

    Hoe zit dat bij jullie? Verdelen jullie de tijd eerlijk tussen de opa's en oma's?
    Ik vind het dan echt een soort van verplichting eigenlijk... :)
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    verplichtingen doe ik niet aan. Ik merk dat bij ons die dingen in de praktijk wel loslopen, wij verdelen het niet bewust maar het komt meestal wel eerlijk uit.
     
  3. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij ons gaat dat echt heel anders hoor...
    Mijn ouders wonen op 10 km afstand en die zijn hier veeeeel vaker. Zowieso passen ze op mijn dochter minimaal 1 keer per week en zometeen ook op mijn zoontje. Mijn schoonmoeder zou het liefst ook elke week oppassen maar die woont op 150 km afstand en dat vind ik geen doen. Heel af en toe gaat ze er een weekend heen.
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind dat een beetje onzin, vooral bij een baby en wanneer je nog een afstand moet afleggen ervoor.
     
  5. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier wordt daar echt niet meer op gelet hoor. De ene keer daar en de ander keer daar. In het begin let je daar idd wel op maar later gaat het gewoon zoals het komt.. tenminste, dat is mijn ervaring :)
     
  6. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Euh, nee, de enige opa en oma die oppassen zijn mijn ouders!

    Vader en stiefmoeder van m'n vriend wonen 2,5-3 uur rijden van hier, en hebben onze dochter nu 5-6 keer gezien.. Stiefmoeder kan ik niet uitstaan (haalt bijna letterlijk het bloed onder m'n nagels vandaan), en heeft absoluut geen ervaring met kinderen, laat staan baby's. Schoonvader is een lieve man, maar vertrouw ik m'n dochter ook niet toe, hij leeft een beetje in z'n eigen wereldje zeg maar..

    Schoonmoeder woont (net als mijn ouders, andere dorpen trouwens), op 15 minuten rijden. Maar heeft nogal wat problemen gehad in het verleden, en een ex-partner met losse handjes die nog bij haar in woont (ze zijn op zoek naar een opvang oid voor die vent). Dus de eerste keer dat mijn dochter daar komt zonder papa en/of mama er bij zijn, is als ze oud genoeg is om dingen voor zichzelf te beslissen, en zelf eventueel met het openbaar vervoer kan.

    Mijn ouders hebben onze dochter vanaf de geboorte al zeker 2-5 keer per week gezien, hebben voor het eerst opgepast toen ze 6 weken was. Mijn dochter herkent hun ook, en zowel ik als mijn vriend vertrouwen onze dochter wel aan hun toe.

    Tja, vriendlief en ik waren het al voor mijn zwangerschap er over eens, zijn ouders zouden niet oppassen, mijn ouders wel.
     
  7. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik denk dat je vriend/man het gewoon leuk vindt als jullie kindje ook eens bij zijn ouders is geweest.
    Dat kan ik mij wel voorstellen..
    Plan iets leuks bij hen in de buurt, kan jullie kindje naar je so..
    Dat hebben wij ook wel eens gedaan (so wonen op ruim 2 uur rijden)
     
  8. Maia

    Maia Niet meer actief

    in het begin probeerden we het wel, helemaal toen Fleur een keer bij mijn ouders ging logeren (weet niet eens meer een reden maar we hadden iets), hoorden we via m'n schoonzus dat m'n schoonmoeder dat ook wel graag zou willen dus ook een nachtje bij mijn schoonouders gelogeerd.

    Mijn ouders wonen hier in hetzelfde dorp dus als ik even een keer iets heb is het logisch dat ik haar even naar hun breng, meestal kan dat wel. Soms vraag ik mijn schoonmoeder, die woont nu eenmaal een stuk verder weg en dan komt ze vaak de avond ervoor al hierheen. Ik verdeel het niet precies want mijn dochter ziet mijn ouders veel vaker maar ik probeer wel m'n schoonouders ook voldoende tijd met ze te geven ;) manlief maakt het weinig uit...
     
  9. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    nee wij verdelen dat niet, als we oppas nodig zijn gaat ze naar mn ouders en anders naar mn zus.

    schoonmoeder heeft een ziekte en zit in een rolstoel, oppassen lukt haar dus niet
    ze ziet haar ook een stuk minder vaak als mijn ouders, dat komt omdat we een betere band met mijn ouders hebben
     
  10. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Niets moet, het is gewoon zoals het uitkomt.
    Mijn moeder woont 2800 km. van me vandaan en mijn schoonouders 350 km.
    Ilana ziet beide niet zo vaak, maar toch mijn schoonouders wat vaker.
     
  11. fafje

    fafje Niet meer actief

    Nou nee, manliefs moeder was er gister en heeft em heel lang niet gezien, hij moest gelijk keihard huilen toen ze hem pakte!

    mijn eigen moeder komt iets van 5x per week ofzo...soms alleen ff 10 min om em weltrusten te zeggen, maartoch...hij lacht helemaal breed uit als ie haar stem hoort!

    Dus daar breng ik hem dan met een gerust hart heen, woont ook dichtbij, kent em door en door..
    Zijn moeder moet em dan eerst maar vaker zien en hij moet dan eerst goed wnenen aan haar...DAN pas zou ik het "verdelen"
     
  12. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    nee dat doen we niet..
    mijn moeder woont op 5 min afstand en daar gaan we sowieso vaker heen.. en als soraya ergens heen moet omdat wij weg moeten oid dan gaat ze naar mijn moeder..

    schoonmoeder woont verder weg, en die is lichamelijk ook niet meer in orde, ik vertrouw dat gewoon niet.. bovendien is schoonoma een nieuwsgierig aagje, en die komt dan dus ook meteen, en die bemoeit zich overal mee, dus nee.. daar begin ik niet aan ;)
     
  13. MissT

    MissT Niet meer actief

    Wat grappig om te lezen dat jullie je kindje ook vaker naar je moeder brengen dan naar je schoonmoeder!
     
  14. Vlekje

    Vlekje Fanatiek lid

    12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Mijn dochter gaat 1 dag in de week naar mn moeder (en vader maar die is aan het werk) en 1x in de 2 weken komt mn exschoonmoeder hier een paar uurtjes. Dit puur omdat mn schoonmoeder meerdere kleinkinderen heeft en dus al veel oppast en mn dochter is het enige kleinkind van mn ouders. Die paar uurtjes met schoonmoeder had mn moeder ook over kunnen nemen, maar we willen beide dat ze wel contact met kleindochter blijft houden.
     
  15. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Mijn ouders wonen heel dicht bij, die van mn vriend 1 1/2 uur rijden. Ik ben het zowiezo niet altijd eens met de opvoeding daar (roken enzo) dus mijn kind zal vaker bij die van mij zijn en dat vind ik prima en ik duld daar ook geen woorden over ;) klaar!
     
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik laat mijn kinderen niet bij mijn schoonmoeder en schoonvader zonder toezicht. En gelukkig is mijn vriend het daar helemaal mee eens.
    Hier gaat het verdelen dus niet op.
    Maar ik had graag gewild dat het anders zou zijn.
     
  17. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij kunnen dat helaas niet... de ouders van mijn man wonen 2,5 uur rijden hiervandaan... en mijn moeder werkt overdag dus dat is geen optie...

    wel logeren ze weleens een nachtje of weekend bij opa en oma die verder weg wonen.. en mijn moeder komt meestal eens in de 2 maand een dagje bij ons om met de kleintjes te spelen enzo...

    ik zou voorstellen dat ze dan een dagje bij jullie komen oppassen?
     
  18. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.290
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier niet hoor. Mijn moeder komt iedere week oppassen. En wanneer we een andere keer oppas nodig hebben is zij ook degene die het doet.
    Mijn schoonouders passen nooit op en zien de kinderen alleen als wij daar op visite gaan. 1 à 2x in de maand ofzo
     
  19. Froggie

    Froggie Actief lid

    22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hier ook geen eerlijke verdeling.
    MIjn moeder (en vader) past 3 x per week op en ik zie haar iedere dag.Mijn dochter vraagt ook naar Oma en ik vertrouw haar compleet.
    Mijn schoonouders zouden mijn opa & oma kunnen en hebben een hele andere kijk op kinderen, niet mijn en mijn zijn visie, zij zien haar dus alleen op visite en bij hun aangezien ze niet de moeite nemen om langs te komen bij ons
     
  20. Kimi1

    Kimi1 Fanatiek lid

    17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    mijn ouders kijken helemaal niet om na mijn dochter,

    de enigste opa en oma waar ze vaker een dagje naar toe gaat is van mijn ex z'n kant....
     

Deel Deze Pagina