verder proberen hapjes of wachten ?

Discussie in 'Voeding' gestart door deirdre, 17 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    Nu we wat verder zijn met hapjes merk ik dat mijn zoontje het niks vind die hapjes.
    Hij spuugt het meteen weer uit nadat hij eerst een kokhalzend geluid maakt.
    Ik heb de groentenhapjes warm en koud geprobeerd. Meerdere malen per dag en dagen lang zodat hij zou kunnen wennen aan de smaak en textuur en de lepel enzo .
    De geprakte banaan ging er ook gewoon weer uit.

    Iemand die dit ook al heeft meegemaakt ?
    De fles gaat gewoon nog goed binnen.

    Ik las in mijn vorige stukje over de rapley methode. en ik denk er wel aan om die te proberen als het gepureerde eten nu niks opleverd.
    Iemand tips ?
     
  2. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik herken dit zeer zeker voor een deel wel. Mijn zoontje begon echt pas na 6 maanden beter hapjes te eten. En dan nog hele kleine hoeveelheden. Ik zou het gewoon blijven proberen en aanbieden. En anders kan je inderdaad rapley methode proberen.
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat je met 4 maanden kunt starten betekent niet dat het nu al een must is natuurlijk.
    Denk jij dat je zoontje er nog niet aantoe is dan wacht je gewoon en ga je lekker verder met de flesvoeding.
     
  4. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Misschien even een week geen hapjes aanbieden en daarna opnieuw proberen? Misschien is hij er nog niet aan toe.

    Mijn zoontje moest er in het begin helemaal niks van hebben. Toen even twee weken gewacht en daarna pas weer opnieuw geprobeerd. Daarna elke keer een week er tussen en na een paar weken ging het een stuk beter.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaven we vanaf 6mnd de ene dag een hapje (echt 1 boontje bv) en de andere dag niet; gewoon wat zo uitkwam. Vanaf 7mnd 2 vaste momenten per dag om iets aan te bieden. En zo ging het gewoon rustig vanzelf; als hij ‘t nu niks vindt, gewoon weer even laten rusten.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Hier zijn we begonnnen met 6 maanden (deels rapley, deels gepureerd) en voordat er echt wat binnen kwam was ie toch wel een maand of 8 hoor. Tot 1 jaar is de hoofdvoeding fles of borst, dus no worries. :)
     
    kleinepien vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina