Verdikte nekplooi 4,8 mm, 1 van de tweeling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Leeuwinnetje14, 22 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwinnetje14

    Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

    26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Vanochtend intake en echo gehad bij de gynaecoloog omdat we een tweeling verwachten. Nu was het even schrikken omdat 1 van de 2 kindjes een verdikte nekplooi heeft van 4.8mm. Meteen wordt je met beide voeten op de grond gezet en zit je er even helemaal doorheen. De gynaecoloog gaf aan dat ze komende dinsdag een echo wil maken om verder onderzoek te doen.

    Het is een twee-eiige tweeling. Zitten allebei in een aparte vruchtzak met allebei een eigen placenta. Dat is vrij positief voor het kindje zonder de verdikte nekplooi.

    Wat kan ik verwachten? Want ik lees ook verhalen op internet waarbij het een gezond kindje was na de geboorte.

    Ik wacht je reactie af.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Leeuwinnetje14,

    hoe is je bezoek aan de gyn gegaan dinsdag? Een verdikte nekplooi is meestal niet erg, maar er is een iets verhoogde kans op een syndroom of een hartafwijking. Het ligt er helemaal aan welke termijn je bent als de nekplooi wordt gemeten. Want een dikke nekplooi voor de 11 weken bv kan echt nog wegtrekken.
    Wellicht wordt je een combinatietest aangeraden of een punctie. Maar aan je banner te zien was het toen nog iets te vroeg om al conclusies aan de dikte van de nekplooi te verbinden. Hoop dat dinsdag meer duidelijkheid heeft gegeven.
    Hoop dat alles mee valt voor jullie.

    Groeten Brigitte
     
  3. Leeuwinnetje14

    Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

    26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hoi Brigitte,

    Dit is echt een super reactie. 😀

    Wij zijn vandaag in Nijmegen geweest voor een uitgebreide echo. Zijn vanuit het streekziekenhuis daar naartoe doorgestuurd. En wat kregen we te horen, dat alles er goed uitzag en een nekplooi van 2.7mm. Dat was voor ons super nieuws! ☺☺

    Ik neem aan dat het voor jou ook als goed nieuws klinkt.
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Leeuwinnetje14,

    wat fijn voor jullie. Het gebeurt vaker dat de dikte van de nekplooi nog slinkt net als bij jullie, dus dat is inderdaad goed nieuws, want deze termijn is betrouwbaarder om er iets van te zeggen! Fijn zeg! Hoop dat je je hieraan kunt vasthouden. Het is nooit leuk als er een keer iets gezien is dat mogelijk iets fouts kan zijn. Het kan daarna soms even duren voordat je weer in een positieve flow komt, maar zo te lezen hebben ze jullie echt gerust kunnen stellen voor nu. Gaan jullie de combinatietest doen? Dat kan vanaf 11+4 weken en kan je wat meer info geven over de kans op een syndroom. Maar het hoeft niet. Als die test voor jullie geen toegevoegde waarde heeft, is het natuurlijk ook goed zo.
    Op naar een goede zwangerschap!!

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina