Verdikte nekplooi 9+6 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zonnetje91, 7 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Vandaag een echo gehad in het ziekenhuis met 9+6 weken, en er is een opvallende verdikte nekplooi gezien..:( nu zeiden ze dat het eigenlijk te vroeg is om te meten omdat dit normaal met 11 weken wordt gedaan maar het viel gelijk erg op.. nu kunnen we 28 april terugkomen en als ze dan meer zien of nog steeds de verdikte nekplooi dan kunnen we de volgende dag een vlokkentest laten doen:(

    Ik maak me zo ontzettend zorgen nu.. ben zo verdrietig.. weet even niet wat ik zeggen moet:(

    Iemand dit ook meegemaakt?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat een spanning moet dit geven..en dan ook zo lang wachten. Kun je niet volgende week al de nipt laten doen? Veel sterkte.
     
  3. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Ja voel me erg overdonderend.. :( ik ga morgen even terug bellen en vragen over de nipt test. Mischien weten we dan al meer
     
  4. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Nu hebben wij gisteren gevraagd hoeveel de nekplooi was, en dit wou ze niet vertellen om geen onrust te geven:confused: ja dat ben ik nu toch al..
    Zouden jullie kunnen zien hoeveel het is op de echo? Of dat het heel erg dik is of mee valt voor 10 weken?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik zou even bellen en zeggen dat je het gewoon wilt weten, je bent nu toch al ongerust. Ik zie wel dat het stukje "dikker" is dan bij ons maar hoeveel...
    Er heeft tijdje geleden iemand hier zelfde gepost, weet niet meer wie, misschien kun je dat nog terugvinden?
     
  6. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Was het bij jullie ook verdikt de nekplooi?
    Ik ga zo terugbellen en nogmaals vragen hoeveel het precies was.. we zijn echt ongerust:(
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee gelukkig niet, daarom zie ik wel duidelijk verschil maar zou niet kunnen zeggen hoeveel.
     
  8. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wat een rot nieuws. Ik zou ook zeker bellen om het te vragen, met dit halve antwoord kan je niks en zorgt ook voor heel veel zorgen..
     
  9. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Inderdaad gewoon terugbellen het gaat wel om je kindje.
    Heb hier nu al 2x in korte tijd een topic gezien waarbij het goed gekomen is, hetzelfde hoop ik voor jou! :)
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    De nekplooi is idd 3leen stuk dikker als bij onze echo met 10 weken.. Hoe dik kun je vanaf een foto niet meten.
    In zou ook terugbellen en zeggen dat de onzekerheid vreselijk is.. de nipt test kan nog niet dus de spanning zal er sowieso wel nog even zijn.
    Sterkte iig en gewoon bellen hoor
     
  11. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Heb je al teruggebeld?:)
     
  12. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Allereerst: wat een klote situatie.

    Her is onzin dat je niet mag weten hoe dik de nekplooi is. Het zijn gegevens van jouw zwangerschap dus die kun je gewoon opvragen.

    Dan de nipt. In Nederland kun je prikken met 11 weken en kan de uitslag 2 tot 3 weken duren. Bij gendia in Antwerpen kun je al prikken vanaf 10 weken en heb je een week later de uitslag. Kost wel wat meer dan in Nederland. Daarmee zou je dan in ieder geval met grote zekerheid trisomie 13, 18 en 21 kunnen uitsluiten. Maar er zijn vast ook nog andere afwijkingen waarbij een verdikte nekplooi wordt gezien, hierover zou je verloskundige of gyn meer moeten kunnen vertellen.
     
  13. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Dit was de enige echo die ik kon vinden van mijn zoontje waarbij je de nekplooi ziet. Dit was wel met 12 weken dus ik weet niet of die van te voren dikker is of niet. Die van jullie is dan inderdaad dikker maar toch heb ik op dit forum ook goede verhalen gehoord wanneer de schrik er eerst in zat ivm verdikte nekplooien. Hopelijk is dit bij jullie ook het geval.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Bij ons was de nekplooi ook opvallend dikker, al te zien op 10 weken! dan werd op 11 weken een medische nekplooimeting gedaan (8mm terwijl het onder 3mm moet zijn) en ook de nipt werd afgenomen op dat moment. Ons lang verhaal (met foto's) staat in dit topic: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/11-weken-verdikte-nekplooi-8mm-en-vocht-rondom-hoofdje-foetus.699349/

    Het hoeft dus echt niet altijd slecht af te lopen. Soms, heel soms is er zelfs niets aan de hand maar dat kan natuurlijk pas bevestigd worden door een vruchtwaterpunctie of vlokkentest.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen de volgende weken, ik weet heel goed hoe je je nu moet voelen :( en ik hoop dat het ook voor jullie goed mag aflopen!
     
  15. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie berichtjes, ik hoop echt dat het de 28ste er veel beter uitziet als nu.. maken ons zo ongerust:(
    Ik heb nog terug gebeld en ze weigeren echt om te zeggen hoeveel mm het is.. hij zei ja het was officieel nog te vroeg dus mogen we het niet vertellen. Ik was echt boos op dat moment. Me partner heeft ook nogmaals gebeld en hetzelfe verhaal..

    De nipt test mogen we ook niet doen omdat dat pas vanaf 11 weken kan. En aangezien we komen als ik bijna 13 weken ben de 28ste vinden ze dat we eerst de echo moeten afwachten en daarna moeten beslissen over een vlokkentest die we dan gelijk de volgende dag kunnen doen..

    Ik vraag me af of de nekplooi altijd dikker is met 10 weken vergeleken met 12 of 13 weken? Dat kan ik nergens terugvinden..
     
  16. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Wat een wonder! Ik kreeg kippenvel bij het lezen van je verhaal. Zo fijn dat het zo goed is gegaan en jullie dochter is echt een vechtertje:) zo mooi!
    Ik hoop het dat het bij ons ook zo goed afloopt, wil dit wondertje echt niet kwijt :(
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Belachelijk zeg, maar goed ze zijn dus standvastig.. de officiële termijn voor een nekplooimeting is 12 weken dus wellicht dat het daarvoor idd nog een afwijkend beeld kan geven wat nog bijtrekt..maar dat weet ik niet.
    Wat ik niet snap, als je met exact 11 de nipt laat afnemen, volgende week woensfag, is er grote kans dat je de week erop met 12 nog wat, al uitslag hebt (had hier topic over geopend en bij de meeste kwam uitslag binnen 5 werkdagen, bij mij zelfs 3). Terwijl als je met 13 en nog wat pas vlokkentest kunt doen (die niet zonder risico is) Heb je pas met 14 of 15 w de uitslag...
    Ik zou ook vragen of de echo echt niet eerder kan, vlokkentest kan overigens ook al vanaf 11w.
    Pff sterkte meis.
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  18. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Hier ook een nekplooi gemeten met 10 weken wat dus officieel niet mag. Was ook te dik, 2 weken mega stress gehad, bij 12 weken niks meer aan de hand. Uiteindelijk ook gewoon gezonde jongen geworden!
     
  19. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Snap niet waarom ze er naar kijken als ze er niks mee kunnen en niks mee willen nu en je moet afwachten

    Bedoel ze willen de dikte niet doorgeven

    Hadden ze beter niks kunnen zeggen naar mijn inzien
     
  20. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Daar ben ik net wel mee eens. Als ze er iets over de dikte zeggen van de nekplooi en je er vervolgens zorgen over maakt,
    (natuurlijk heel logisch is) dan zijn ze niet thuis bij vragen??? Het gaat toch om medische gegevens van jouw kindje. Ik vind dat ook vreemd.
     

Deel Deze Pagina