verduisterende rolgordijnen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

    Wil op de nieuwe kamer van onze tweeling in ons nieuwe huis rolgrodijnen voor de tweeling, maar ze moeten wel redelijk goed verduisteren. Het hoeft niet pikdonker te zijn, kan volgens mij alleen met rolluiken, maar ze sliepen laatst ergens en daar kwam zoveel licht langs de zijkanten dat het zeg maar overdag niet schemerig was of moet je dan altijd ook met gordijnen erbij werken?

    Iemand tips?

    Groetjes.

    P.s. we hebben nu hele fijne donkere gordijnen maar in hun nieuwe kamer zitten de ramen niet van wand tot wand zeg maar maar ergens in het midden van een muur, dan vind ik misschien een gordijn wat minder mooi staan.
     
  2. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bij rolgordijnen voor dakvensters zit een geleidingsstrip, hierdoor kiert er helemaal geen licht langs. Ik neem aan dat dat ook mogelijk is voor gewone vensters.
    Eventueel zou je zelf een geleidingsstrip kunnen maken waar dan het rolgordijn achter zit.
     
  3. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb verduisterende rolgordijn van de leen bakker.
    Het scheelt veel of de zon er recht op staat of niet. Bij onze babykamer staat nooit pal de zon erop en dan verduistert het prima, op onze slaapkamer staat 's ochtends de zon, dan is het gewoon helemaal licht binnen.
    Er komt inderdaad wel licht langs de zijkanten maar als de zon er dus niet recht op staat vind ik dit wel meevallen.
     
  4. XxPinkxX

    XxPinkxX Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Ik heb de zwarte rolgordijnen van Ikea en die verduisteren prima. Ik heb dan ook geen overgordijnen en de zon staat pal op dat raam.
     
  5. Yotsuba

    Yotsuba Fanatiek lid

    22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ligt aan hoe de zon er op staat maar ook hoe je die bevestigd idd.
    Wij hebben straks de babykamer op het zuiden en nemen aan een verduisterend rolgordijn van leen bakker, maar ik doe daaroverheen normale wit katoenen gordijnen die ik iets breder bevestig als t rolgordijn zodat de ergste kieren door de gordijnen opgevangen worden.
    En het overdag niet meteen pikkedonker is als t buiten niet te heet is ;)
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Onze babykamer is op het zuiden.
    We hebben een verduisterende rolgordijn van de ikea.
    En daarvoor hangt nog een verduisterend roze gordijn.
    We hebben dit voornamelijk gedaan tegen de warmte.
     
  7. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij hebben een verduisterend rolgordijn op maat laten maken bij Karwei...
     
  8. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier ook van Ikea en werkt prima!
     
  9. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    thnx hebben jullie het gordijn dan in de sponning hangen of op de muur? (dus dat ie breder valt dan het raam zeg maar)
     
  10. mamajane

    mamajane Lid

    14 mrt 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    oeh ik lees even mee, ben ook op zoek naar verduisterende rolgordijnen. Ik ben vandaag bij Hema gaan kijken, maar die waren niet mooi afgewerkt..
     
  11. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    heb zelf wel goede ervaring met gamma maar die waren altijd wel kant en klaar weet niet of je die ook op maat kan laten maken maar had ze altijd in de keuken, nu dus eens aan het kijken voor de slaapkamer
     
  12. XxPinkxX

    XxPinkxX Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Die van mij hangen boven het raam (dus niet in de sponning) maar zijn even breed als het raamgat (snap je me nog;)) Dus het rolgordijn valt niet buiten het raam. Je ziet als het licht is aan weerszijde een klein streepje licht maar dat is absoluut niet storend en maar een heel klein kiertje.
     
  13. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Wij hebben ze ook van de Gamma op onze slaapkamer en in de hal boven. Gewoon kant en klaar. Zijn zeker niet de goedkoopste op dit gebied, maar wel erg tevreden over het verduisterende effect. Zou eens navragen of ze ook op maat gemaakt kunnen worden (volgens mij wel).
     
  14. catharina1985

    catharina1985 Fanatiek lid

    28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook op zoek naar verduisterend rolgordijnen, maar wel met een leuk motiefje voor een babykamer.
    Iemand een tip waar deze te krijgen zijn?
     

Deel Deze Pagina