verftips , kan je over behang verven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mila24, 30 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Hallo,

    Morgen gaan wij in ons nieuwe huisje verven en nu zijn alle muren gewoon legaal beton maar in de kinderslaap kamer zit behang (we lwit granol achtig) kunnen we daar gewoon over heen verven zonder dat het behang los laat?
     
  2. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    kan me herinneren dat mn pa dat wel voor mij heeft gedaan in mn vorige huis, er zat wit behang op en dat heeft ie allemaal fuchsia roze geverfd (tja toen woonde ik der nog alleen :) )
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij hebben hier in de woonkamer ook over het behang heen geverfd.
    Het behang zit er nog super strak op. Wel komen er luhtbubbels onder het behang tijdens het verven, maar deze trekken weer weg als de verf droog is.
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    OK bedankt dames! :D scheel weer behangkrabben., hopelijk blijven die muurstickers er ook op zitten want dat schijnt alleen weer op een gladde achtergrond te kunnen, en tja er zit een klein motiefje in.
     
  5. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Hallo Mila,

    Ik zal het eerst voor de zekerheid op een klein stukje uitproberen of het inderdaad wel lukt.

    Ik heb hier in de hal over het behang heen geschilderd en het zag er niet uit.
    Dus toen kon ik alsnog al het behang eraf halen en ook weer nieuwe verf kopen omdat ik niet genoeg meer had.

    Soms kun je goed over behang heen schilderen, maar dan ligt het wel aan het materiaal waar het behang van is gemaakt.

    Liefs Hummel.
     
  6. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    mee eens zoals hummel zegt!

    succes
     
  7. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    ook even goed naar de naden kijken, als die wat los zitten kun je die even met behangnaden plakker plakken, is er speciaal voor. Zit een soort sponsje op, lukt prima, succes!
    Ennuh als je luchtbellen ziet, idd goed wachten tot het helemaal droog is!
    Succes ermee
     
  8. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Het kan wel, maar vind het niet zo mooi. Wij hebben hier ook gedaan, maar vind het resultaat wat tegenvallen. komt misschien ook wel omdat het behang niet overal er meer glad op zit.
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    He dames bedankt!

    Het is gewoon wit granolachtig behang wat dus gewit wordt dus er veranderd niet veel alleen wordt het witter ;)
    Ik ga het gewoon proberen en laat het los tja dan zien we het dan wel weer :)
    Morgen hard aan de slag en ik hou jullie op de hoogte :)
     
  10. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan juist heel leuk zijn ! mijn schoonmoeder had nog een soort vinyl behang op de muur zitten ( een jaar of 10 oud ) met een werkje erin, Nu heeft ze er overheen geverft, en lijkt het net op een mooi behangetje met een werkje erin.
     

Deel Deze Pagina