Vergeten voor te stellen!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Kireina, 14 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kireina

    Kireina Lid

    14 dec 2021
    18
    17
    3
    Vrouw
    Hoi hoi iedereen.

    Gewoon vergeten om mijzelf voor te stellen.
    Mijn naam is kireina, 28 jaar en zwanger van mijn eerste kind.

    6 november had ik mijn eerste positieve zwangerschapstest in handen, die aangaf 2 - 3 weken.

    Ik ben nu ongeveer 8,5 á 9 weken zwanger en ik moet eerlijk zeggen dat ik er absoluut niet van kan genieten, waar ik heel erg van baal. Hoop dat er meerdere vrouwen zijn die zich herkennen hierin?
    Ik zit nu voor de 3e week in het ziektewet van mijn werk eerst ivm erge zwangerschaps misselijkheid en vermoeidheid, daarna werd ik echt ziek, koorts etc. Kan nu ook al een week lang niks proeven en ruiken, wat al absoluut niet meehelpt.

    Rond mijn 7 weken ( iets langer ) eerste echo gehad. 27 december heb ik de 2e echo.
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Heb je al een coronatest gedaan? Die laatste klachten die je beschrijft zouden daardoor veroorzaakt kunnen worden.
     
  3. Kireina

    Kireina Lid

    14 dec 2021
    18
    17
    3
    Vrouw
    Nee, heb ik niet gedaan. Koorts is allang weg, zit alleen nog met het geen reuk en smaak hebben. Merk wel dat dat heel langzaam terug komt (vlagen dat ik een seconde wat ruik)
     
  4. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Ik zou toch een testje er aan wagen. Gewoon om het te weten.
     
  5. Mieees

    Mieees Bekend lid

    29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Ik hoop dat je met deze klachten en zonder een negatieve coronatest niet buiten je huis bent geweest, en zeker ook niet naar de echo gaat?
     
  6. Kireina

    Kireina Lid

    14 dec 2021
    18
    17
    3
    Vrouw
    Mijn vraag is meer ook of er meer vrouwen zijn die zich kunnen herkennen in het niet echt kunnen genieten van hun zwangerschap ivm hormonen en wir war van emoties die lichaam ineens allemaal te verduren krijgt. Dankjewel.
     
  7. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Ja, die vrouwen zijn er zeker. Je bent echt niet alleen. Hormonen zijn soms lastig en kunnen je flink van je stuk brengen. Een troost, het komt goed :)

    Kan je aangeven waarom je nu nog niet kan genieten van je zwangerschap?
     
  8. Kireina

    Kireina Lid

    14 dec 2021
    18
    17
    3
    Vrouw
    ja ik merk het inderdaad met die hormonen. nou, ik denk dat het meerendeels gewoon de twijfels zijn, of alles wel goed gaat of dit wel echt is wat ik zou willen. Mijn eigen gevoel is me in principe gewoon naar beneden aan het halen wat ervoor zorgt dat ik het niet leuk vindt en weet hoe ermee om te gaan, volgende dag is het dan weer minder.. vandaar, dat ik denk dat het gewoon de hormonen zijn haha. Nogal vervelend en verwarrend op veel momenten.

    Maar echt met iemand anders in de omgeving waar ik het ermee over kan hebben (uitzondering van mijn moeder) is er niet, vandaar dat ik me draai naar een forum. :roflmao:

    dankjewel ook voor je reactie!
     
  9. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.306
    7.260
    113
    I feel you!

    Ik ben zo ziek vanaf week 5 dat ik niet kan werken, de deur niet uit kan en alleen maar in bed kan liggen. 2 soorten medicijnen hielpen niks.
    Sinds een paar dagen van de medicijnen af, maar twee dagen geleden moest ik ze toch weer slikken want ik hield het niet. Of het werkt geen idee, ik blijf misselijk en overgeven.
    Zwanger zijn is kut en ik doe dit niet nog eens.

    Ik schrijf in een clubje waar veel dames echt ziek zijn. Zelfs twee dames heel erg, waarvan er één constant ziekenhuis in en uit moet voor sondes. Er is er maar één geloof ik die niet echt kwaaltjes heeft.
    Dus blijkbaar is het normaal.

    Ik heb wel gelezen dat als je echt niet meer kan functioneren, je wel last hebt van extreme misselijkheid. Dat is dan weer net niet normaal haha.

    Alle hoop op het tweede trimester!
    Voor nu nog veel succes!

    Ps die coronatest waar beheer het over heeft had je natuurlijk wel moeten doen, of alsnog even. Smaak en reukverlies zijn geen zwangerschapskwaaltjes maar corona kwaaltjes.
     

Deel Deze Pagina