Vergoeding cryo terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DR87, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Hoi allemaal,

    Ik kom er niet helemaal uit: wij zijn bezig met de terugplaatsing van de resterende cryo’s uit een poging van 2016 (waaruit succesvolle zwangerschap is ontstaan). Hoe zit het met de vergoeding? De cryo’s vallen nog uit de poging van 2016 en dus ook onder die verzekeraar heb ik me destijds laten vertellen. Toevallig ben ik dit jaar opnieuw bij dezelfde verzekeraar verzekerd. Ik heb de declaratie ingediend (en erbij gezet dat het valt onder 2016) en zij hebben het van mijn huidige eigen risico afgehaald. In eerste instantie leek mij dit logisch, omdat de terugplaatsing nu plaatsvindt, maar wat als ik inmiddels bij een andere verzekeraar zat? Dan hadden ze het niet van mijn eigen risico kunnen halen. Dus klopt dat wel?

    Ik kan er niets over vinden op internet en ik merk elke keer dat ik ze bel, dat ze er zelf ook niet zoveel van begrijpen.. iemand ervaring mee?
     
  2. momim

    momim Niet meer actief

    Volgens mij valt qua vergoeding wel onder de punctie van eerder (het aantal vergoede puncties dat je krijgt), maar omdat ze weer een behandeling doen (het terugplaatsen van een cryo) wordt er weer een dbc geopend in het ziekenhuis en daarom weer eigen risico
     
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Het lijkt mij sterk dat de verzekeraar van de periode van de stimulatie en punctie jaren later moet opdraaien voor de terugplaatsingskosten van cryo's. Wat als die verzekeraar inmiddels failliet is of niet meer bestaat?

    De behandeldatum (van de terugplaatsing) lijkt mij bepalend voor de verzekeraar die het moet vergoeden. En het jaar waarin de behandeling (de terugplaatsing dus) plaatsvind bepaald van welk jaar je daar eigen risico over moet betalen lijkt mij.

    Het zou pas gek zijn als je nu opnieuw zou worden aangeslagen voor kosten van de punctie en follikelmetingen uit 2016 ofzo. Maar dat is niet zo, toch?
     
  4. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ze mogen het niet berekenen als nieuwe IVF poging, maar de kosten die ze nu maken mogen ze wel doorberekenen (evt. medicatie / echo's en de TP zelf).
     
  5. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ok helder. Dan lijkt me het het meest logisch dat de terugplaatsing onder mijn huidige verzekeraar valt, ook al was dit een andere geweest dan destijds. Dan klopt het dus ook dat het van mijn huidige eigen risico is ingehouden en ga ik er ook niet over bellen.
    Bedankt voor de reacties!
     

Deel Deze Pagina