Vergoeding verzekering behandeling buitenland

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nena84, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Sinds begin deze week zit ik in de MMM. IVF gaat het worden, maar ik zou dit graag in Heinsberg bij Cuypers & Cuypers ondergaan.

    Ik ben bij VGZ verzekerd en moet een machtiging aanvragen incl. verwijzing van de arts in Nederland en het behandelplan voor Duitsland. Vanmorgen gebeld met Heinsberg, maar het bespreken van het behandelplan wordt pas gedaan tijdens de 2e afspraak. Daarna dien je de machtiging in en moet je nog 10 werkdagen wachten tot je weet of het vergoed wordt. Dit komt op mij over als een omslachtige weg met het risico dat het niet verzekerd wordt.

    Wie van jullie heeft hier al ervaring mee?
     
    Nieuw2019 vindt dit leuk.
  2. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wij zijn in Belgiƫ in behandeling. Ook 3 maanden bezig geweest met de vergoeding . Normaal regelen ze dit zelf maar voor buitenland moet je dit zelf doen.

    Heb ook het formulier tijdens gesprek laten invullen. Op zich ben je bezig met vooronderzoeken en is er wel tijd om t te regelen.

    Heel veel succes in het traject!!
     
  3. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Maar kan ik er dan ook vanuit gaan dat een groot deel vergoed gaat worden? Ik bel de verzekering straks weer, maar heb gisteren al een uur heen en weer gebeld om een antwoord te krijgen. Ik zou bijna gewoon in Nederland voor een behandeling gaan om minder gedoe te hebben. Daar kunnen we in december al starten.
     
  4. LiefZonneschijntje

    27 nov 2017
    73
    16
    8
    Vrouw
    C&C hebben een contract met de VGZ groep. Bij mijn verzekering (UMC) werd er rechtstreeks gedeclareerd. Mijn vriend moest bij het eerste bezoek wel 55 euro betalen.
     
    Nena84 vindt dit leuk.
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Waarom doe je dat niet 1 poging en kun je in de tussentijd alles op je gemak regelen voor heinsberg ..en hopelijk afzeggen omdat het niet meer nodig is ;)
     
  6. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Met een amh van 0.1 zou ik niet in NL blijven...
     
    Nena84 vindt dit leuk.
  7. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Dat is inderdaad de rede. Ik wil het optimale eruit halen voor mijn 3 vergoedde pogingen.
     
  8. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Maar ik heb flink gebeld met vgz. Was gisteren gewoon verkeerd voorgelicht. Ze hebben inderdaad een contract en alles wat in NL gangbaar is als behandeling dat wordt voor Duitsland ook vergoed.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  9. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja je krijgt per behandeling vergoed. Moet je voor poging 2 dan vraag je die weer aan. Komt goed hoor. Heeft even tijd nodig en is de geregel helaas.
     

Deel Deze Pagina