Verhaal kwijt

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dettol, 17 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Hallo,

    Ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil maar ik moet het kwijt,
    Wij twijfelen over gezindsuitbreiding ik heb dit wel eens vaker op dit forum gezet
    Inmiddels is het voor mij duidelijk ik zou heel graag nog een kindje willen dit word de derde
    We hebben volgende week een gesprek om alle risico’s te bespreken aangezien de zwangerschappen altijd erg zwaar voor mij zijn.

    Maar mijn man die zit zo in twijfel
    Maar ik heb ook het gevoel dat hij met mijn gevoel speelt
    De ene keer zegt hij ja hij wil nog een derde en handelt
    Vervolgens als we intiem zijn stopt hij halverwege

    Wij wouden samen graag een gesprek met een professioneel om alles door te spreken
    Dus voor mij had ik echt zo iets als die ons groen licht geven dan kunnen we er voor gaan

    Maar nu zei hij gisteren weer ik weet niet wat ik wil hij is heel bang dat ik het heel zwaar krijg in de zwangerschap.

    Dus ik vroeg aan hem als ze ons groen licht geven wat doen we dan
    Dat wist hij niet

    ik voel me down en verdrietig

    in mijn hoofd ben ik al zwanger en had er behoorlijk over gefantaseerd

    en nu?
    Ik weet het allemaal niet meer
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  2. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Hoop dat het bericht in het goeie topic staat
     
  3. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Wat een moeilijk verhaal.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik jullie beide kanten wel herken. Het doet mij wat denken aan ons verhaal.

    Vooral de derde zwangerschap was erg pittig en spannend. Heb eigenlijk de gehele zwangerschap bloedingen gehad, rond een week of 16 waren ze bang dat ik zou gaan bevallen. Heb heel veel plat gelegen, zodra ik bijv. ging lopen dat begon ik alweer te bloeden. Uit eindelijk wel helemaal uitgedragen, zelfs over de 40 gegaan. De bevalling ging verder prima. Na de bevalling kreeg ik nog kraamvrouwen koorts, er was een stuk placenta blijven zitten. Daar nog een aantal dagen voor opgenomen toen, toen eenmaal weer thuis kreeg ik nog een enorme nabloeding. Na al dat ben ik nog zeker wel driekwart jaar bezig geweest om mij weer wat beter te voelen.

    Toen bleek ik in december per ongeluk zwanger, dat ging vroeg mis. Toen was m’n kinderwens weer aangewakkerd. Mijn vriend gaf toen ook aan dat hij erg bang was dat ik het niet zou trekken, ook omdat ik na de 2e een postnatale depressie heb gekregen waarvoor ik nog steeds onder behandeling ben. Na veel praten over en weer zijn we er toch voor gegaan en ben ik nu zwanger vd 4e.

    Ik vind het een heel goed idee dat je een gesprek aangaat met een professional om te kijken of jouw lichaam nog een zwangerschap aan kan. Zodat jullie daarna samen een besluit kunnen nemen.
     
  4. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Wat herken ik ons in jouw verhaal
    Hier ook een man die erg bang is dat ik het niet trek
    Terwijl we ook zoveel praktische oplossingen hebben gevonden
    Maar hij vind het vreselijk spannend

    Zo mooi dat jullie toch voor nog een kindje zijn gegaan en dat dat goed is gegaan
     
  5. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik weet natuurlijk niet wat je klachten waren in de zwangerschap, maar als je al 2 zware zwangerschappen achter de rug hebt, en je zou het nu weer zwaar hebben, kun je dan nog een leuke moeder zijn voor de 2 kinderen die je al hebt?
    En hoe was je herstel na de tijd?

    Met een professional samen om tafel is een goed idee, die zou je vast meer informatie kunnen geven hierover.

    Wij hebben dit ook gedaan. Ik wou graag 3 of 4 kinderen, maar had ook 2 mega zware zwangerschappen, en de gynaecoloog had gezegd dat als ik weer zwanger zou worden ik de hele zwangerschap in een rolstoel zou komen.
    Tja, dan kan ik er niet zijn voor de kinderen die ik al heb, dus is het voor ons afgelopen. Man heeft zich ook direct laten steriliseren zodat we niet over een paar jaar weer deze discussie hebben.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Tja, ik vind dat je het beiden echt moet willen en dat het anders ophoudt.
     
    chrystel73, Marti, Spectre en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Het is ook een stukje verwachtingsmanagement denk ik. Hij denkt we gaan kijken of het kan en wat de risico's zijn en daarna kunnen we beslissen. Jij denkt als het nu groen licht is, gaan we ervoor. Dat zijn wel twee verschillende dingen.

    Daarnaast verwacht ik dat je man gewoon bezorgd is. Om jou.. wat gaat een volgende zwangerschap fysiek en emotioneel vergen en hoe kom je eruit. Om het gezin dat hij nu heeft.. als het met jou niet goed gaat heeft dat weerslag op jullie huidige kinderen. Om zichzelf.. want wie moet het allemaal dragen en opvangen.

    Blijf goed samen praten :)
     
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het mee eens.
    Vooral omdat je nog niet zwanger bent en een keuze hebt.
    Je partner wilt voor nu nog niet, hij is bang en trekt zich terug als jullie intiem zijn.

    Pijnlijk voor jou, maar erg duidelijk dat hij het (nog) niet ziet zitten.
     
  9. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63

    Hij twijfelt heel erg vanwege mijn gezondheid
    De zwangerschappen waar erg pittig
    9 maanden overgeven help syndroom gehad

    maar wij hebben wel veel hulp van de omgeving
    Wij gaan volgende week de risico’s bespreken

    een kindje is voor ons beide heel erg gewenst maar zoals hij het zelf gisteren nog eens zei
    “Ik vind het allemaal heel erg spannend”
    En ook ik vind het heel erg spannend

    wij gaan het gesprek blanco in volgende week en we zien wel wat er van komt
     
  10. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Klopt helemaal!
    Wij zijn veel oplossingen aan het bedenken voor als het wel een zware zwangerschap word
    Praktische dingen
     
  11. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Het was heel wisselend
    De eerste flink ziek geweest de laatste zwangerschap appeltje eitje
    We hopen dat we volgende week een goed gesprek hebben
     
  12. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Het blijft spannend. Wat voor mij zou meewegen is de ernst van problemen (is er serieus gevaar voor blijvende schade voor jezelf of problemen met kindje?). Een zware zwangerschap waarbij het aannemelijk is dat je na bevalling redelijk goed en vlot weer hersteld is wat anders dan als er dingen 'onherstelbaar' kapot zouden gaan en voor beperkingen zou zorgen.

    Ik heb ook zware zwangerschappen gehad, maar toen we voor de derde gingen stapten we daar heel anders in (verwachtingen). Ik ging ervan uit dat ik meteen in ziektewet zou komen en dat mijn leven 9 maanden 'on hold' moest. Toen dat ook gebeurde, was dat niet fijn, maar beter te handelen dan de extreme teleurstellingen die ik (vooral in 2e zwangerschap) had gehad (omdat ik telkens zo veel hoop had dat iets beter zou worden en dan toch niet). We waren er als gezin op ingesteld. Voor mij gold: wat zijn 9 maanden op een mensenleven? Te overzien.

    Daarna heb ik altijd geroepen dat het heel heftig was, maar als ik echt nog een kind wilde dan zou de hyperemesis mij niet tegenhouden. De bekkeninstabiliteit wel. Dat is na de derde nooit meer helemaal goed gekomen, dus daar zou ik echt niet risico willen lopen op meer problemen/klachten.

    Blijf goed praten met elkaar en idd, wellicht kan professional ook goed beeld scheppen van risico's. En dan samen beslissen wat je over hebt voor je kinderwens... Veel succes!
     
  13. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Wat een fijne reactie zo heb ik het nog geen eens bekeken
    Dan valt het op dit moment even heel erg mee
     
  14. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Update wij hebben een heel fijn gesprek gehad in het ziekenhuis en we gaan er voor !
     
    Lola1982, Lynx, einad en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina