Hallo allemaal, Ik heb even een vraag. Wij zijn bezig met de voorbereidingen voor IVF. Ik heb twee weken geleden de IVF + bloed controle gehad. Alles was goed. De eierstokken zagen er goed uit op de echo en verder was de echo ook goed. Alles in het bloed was ook goed alleen mijn FSH hormoon was iets verhoogd. Nu de vraag aan jullie hebben jullie dat ook gehad. En wat is daar verder uitgekomen of aan gedaan? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben bang voor de toekomst dat alles over gaat en mijn toekomst wens in duigen valt. Ik heb al zoveel klappen gekregen en deze kan ik er niet nog eens bij hebben Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hey Linda, ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat ik jullie echt heel erg die ene grote wens toewens. Je hebt idd al genoeg meegemaakt. Ik denk aan je, liefs Hope
Toevallig heb ik er van de week iets over gelezen, ik pak het boek er even bij............ ................. kan niet het hele verhaal overtypen maar als je FSH verhoogd is kan het zijn dat de eicelkwaliteit van mindere kwaliteit is. Er zijn wel verschillende gradaties FSH: <6 uitstekend 6-8 normaal 8-10 redelijk 10-12 lager dan normaal 12-17 sterk verminderd >17 zeer slecht of geen reactie Tips uit het boek: *Regelmatig sporten maar niet te intensief *Afvallen indien overgewicht *Probeer stress te verminderen en veel te ontspannen. Als je meer wilt weten het boek het Vruchtbaarheid&zwanger worden van zita west maar op intrent is denk ik ook wel info te vinden. Wat zei de arts erover? Veel sterkte! Bij mij was vandaag een cyste gezien, als er een punctie komt krijg ik waarsch. antibiotica ivm kans op infecties aan eierstokken
Hoi Linda, Bij mij was het FSH ook aan de hoge kant (10.0). Volgens de gyn niks om me zorgen over te maken, maar ze gaf wel aan dat het de bovengrens was en als het nog hoger is een indicatie kan zijn van vervroegde overgang. Ik heb het er vorige week over gehad met de fertiliteitsarts en die gaf aan dat het feit dat er bij mij bloed is geprikt op dag 4, terwijl ik een wat kortere cyclus heb dan gemiddeld ook een vertekend beeld kan geven; je FSH gaat richting eisprong altijd wat omhoog. Ook volgens haar niks om ons druk over te maken, ze houden het extra in de gaten als ik over 2 weken weer bloed prik. Conclusie van mijn hele verhaal: volgens 2 artsen geen reden tot ongerustheid als ie 10.0 of lager is...