Verhuizen - adres wijzigingen doorgeven

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkblossom, 15 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Eindelijk is het dan bijna zo ver, we gaan verhuizen!

    We hebben 1 volledig weekend om alles te verhuizen en dan leveren we onze oude woning op, alles moet dus vlekkeloos verlopen.

    Nu kunnen we al een hoop dingen vooraf regelen, maar waar moeten we aan denken bij het wijzigen van ons adres, en bij welke instanties moeten we onze adressen wijzigen.

    Ik weet dat je heel veel kunt vinden online maar sommige hebben vast weer net even een goede input!:)
     
  2. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik gebruik altijd de verhuisservice van postnl. Daarnaast moet je denken aan:

    - banken en verzekeringen
    - abonnementen op tijdschriften/ verenigingen etc
    - het ziekenhuis waar je cryo's zijn opgeslagen in ons geval :p

    Dat soort dingen.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    - Banken
    - School/bso/creche
    - verzekeringen
    - dierenarts
    - familie/vrienden
    - huisarts/tandarts/ziekenhuis enz.
    - postorder bedrijven (of het iig in je account veranderen. Lullig als je pakje bij je vorige huis gebracht wordt)
    - gemeente en dit moet binnen 5 dagen. Zii geven het dan ook door aan verschillende instanties zoals sociale verzekeringsbank, belastingdienst enz.

    Let op: als je bijv huurtoeslag krijgt dan moet je het adres zelf veranderen op toeslagen.nl en zo nodig nieuwe berekening maken.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  4. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Die is handig ja!:)
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  5. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik ben gewoon door alle administratie heen gegaan en heb een lijst gemaakt van alles wat aangeschreven moest worden en/of wat we online konden aanpassen.

    Via de gemeentelijke administratie gaat t al bijv automatisch naar de belastingdienst en bij ons ook naar de zorgverzekeraar bijv, ook veel (alle?) pensioenfondsen worden op de hoogte gesteld via de gemeenten.

    Denk verder idd aan abonnementen, tijdschriften, huisarts/tandarts/etc en wat hier al eerder genoemd is ;)

    Viel mij op dat tegenwoordig ontzettend veel online kan.
    En ik had voor datgene wat er dan tussendoor glipt voor 26 weken postnl verhuisservice ingesteld.
    Ok t ging niet altijd vlekkeloos, maar grotendeels wel. En dan konden wij al zien waar t (nog) niet verwerkt was of niet doorgegeven nog door onszelf
     
  6. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij hadden met de verkopers afgesproken dat onze post alvast daar bezorgd mocht worden. Ook omdat we op onze tussen oplossing geen post adres hadden. Was wel erg handig zodat we er vrij snel achter waren welke er nog tussendoor geglipt waren.
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    We kwamen er net na 10 maanden achter dat we het aan Evides (water) door waren vergeten te geven dus die wil ik als tip geven :D
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  8. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Aanvulling:
    - bibliotheek
    - sportverenigingen/zwemles
    - vakbond
    - water en energiebedrijf
    - vaste en mobiele abonnementen
    - werkgever

    Zoiets ongeveer.
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik raad het überhaupt aan, maar gezien je nu al bijna gaat verhuizen al helemaal.

    Vraag de verhuisservice van Postnl aan. Kost een paar euro maar dan sturen ze alles door wat nog op t oude adres komt. Zij sturen die bedrijven dan gelijk berichten dat je ergens anders woont.

    Zelf vanaf nu in de gaten houden welke post je krijgt en die berichten.
    Verzekeringen, bedrijven, dokter , tandarts, winkels etc.
     
  11. Hagelslagmetkaas

    Hagelslagmetkaas Actief lid

    4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Ik heb verschillende online lijstjes erbij gepakt en ben ze 1 voor 1 afgegaan. Ik was in een avondje klaar.
    Postnl service doe ik niet, ik blijf in de buurt wonen en kan alles ophalen indien nodig.
    En postorder bedrijven check ik op t moment van het plaatsen van een bestelling.
     

Deel Deze Pagina