Sinds 1 week weet ik dat ik eindelijk zwanger ben na een missed abortion in augustus 2015. Ik heb 4 of 5 januari mijn eisprong gehad (pregnyl gekregen). Dus zou nu ongeveer 5 weken en 4 dagen zwanger zijn. De blijdschap ging al vrij snel over in angst. Angst dat het opnieuw niet goed is. Ik voel me ook niet zwanger, heb geen kwaaltjes. Soms denk ik voel ik mijn borsten nou of beeld ik me het alleen maar in. Ook de vorige keer had ik geen symptomen. Daarbij komt dat ik vanmorgen nog een test heb gedaan en niet echt kan zeggen dat de streep donkerder wordt (helemaal niet eigenlijk, misschien zelfs iets lichter). Over 1 week heb ik mijn eerste echo, maar maak me zo ontzettend druk.
Gefelicteerd! Heb je een foto van de test? Was het een duidelijke streep? Ik zou me geen zorgen maken omdat je weinig kwaaltjes hebt. Dat zegt echt niks.. Maar ik snap je angst wel! Vooral na een MA. Makkelijk gezegd natuurlijk maar probeer daar niet teveel aan te denken. Focus je op andere dingen, en denk aan de leuke dingen van je zwangerschap. Dan is de 1e trimester zo om😉
Zal straks proberen de foto erop te zetten. Ik had wel vorige week dinsdag een clearblue met indicator gedaan. Deze gaf aan 2-3. Vanmorgen opnieuw gedaan en er stond nog steeds 2-3. Had toch al lang 3+ moeten staan toch?
ik heb dezelfde angst nu 4 weken en 4 dagen en geen kwaaltjes alleen kwaaltjes zeggen niet zoveel bij mijn zoontje had ik ook helemaal geen kwaaltjes en zolang je geen erge krampen hebt en niet bloed is het goed verder heb je het tovh niet in de hand
Ik heb ook die clearblue gedaan toen ik ruim 5 weken was. Toen gaf hij ook 2-3 weken aan, terwijl het 3+ had moeten zijn. Ik schrok even en daarna heb ik besloten helemaal geen testen meer te doen. Het maakt me alleen maar onzeker en ik heb het niet in de hand. En de een maakt gewoon wat sneller en meer hormonen aan dan de ander denk ik dan maar. En met die hormonen zit het nu wel goed, want ben hartstikke misselijk. Tot die tijd ook geen hormonen gehad, alleen een soort ongesteldheidskrampen. En gefeliciteerd natuurlijk he! 😀
Ik was vrij snel na een missed abortion weer zwanger. Mijn ervaring is dat het altijd spannend blijft en iedere echo die goed is blijft een opluchting, tot het moment dat je het kindje echt gaat voelen. Dat was ook zo voor mijn partner. deel je onzekerheid ook met de verloskundige: vaak krijg je dan extra echo's, althans dat was bij mij zo. Daarnaast heb ik nog de downscreening gedaan en moest de 20 weken echo tot 3 x toe opnieuw. Dat maakt nu wel dat ik een echo 'niet zo speciaal' meer vindt. Maar het stelt je wel gerust. Iedere keer na een echo voeren we het nu wel met een lunch of zo😊 Heel veel succes ermee en niet te veel piekeren!
Overigens heb ik geen enkel kwaaltje gehad tot 30 weken zwangerschap! Nu wat last van maagzuur. Dus het hoeft niks te betekenen
Ik vind je testen netjes! Probeer jezelf alleen niet gek te maken met constant testen!! Vertrouw op je lijf Hoe moeilijk ook! Neem al contact op met je vk want mogelijk kun je vanwege je m.a. Een vroege echo krijgen
Kon het vanmorgen niet laten om nog een clearblue test te doen. Stond weer 2-3. Had nu toch echt 3+ moeten staan. Er stond 8 dagen geleden ook al 2-3. Wat duurt het wachten tot maandag nog lang!
Elke 2 dagen verdubbeld je hcg dus op de dag af 3+ verwachten kan echt niet Je bent hartstikke zwanger, gefeliciteerd!
Nog even een update. Ik heb de echo gehad maar dit zag er niet goed uit. Ik krijg over 1 week voor de zekerheid nog een echo maar de dokter zei voor 95% zeker dat het een miskraam ging worden.
Ah😔 was er geen vruchtje te zien op de echo? Of wat was er mis als ik vragen mag? Sterkte meid!!
Ik ben vanalles vergeten te vragen maar er was alleen een zwart vlekje te zien, leeg vruchtzakje? En daartegen aan zag hij ook wat bloed zei hij. Voor volgende week heb ik verschillende vragen opgeschreven. Wat het gekke is dat mijn borsten nu wel een cupmaat groter zijn.. Hoe verdrietig ik ook ben, dit geeft meer rust dan de onzekerheid van vorige week. Tuurlijk zit ik nu met allemaal vragen. Hoe kan het? Verder onderzoek omdat dit de 2e miskraam is? Curretage of pillen? Maar ik hoop daar volgende week antwoord op te krijgen