Verhuizen met peuter en kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tafellamp, 16 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tafellamp

    Tafellamp Actief lid

    17 sep 2019
    249
    103
    43
    Vrouw
    Wij willen graag verhuizen naar een grotere woning, de woning die we nu op het oog hebben staat helaas niet in hetzelfde dorp als ons huidige woning. Voor onze oudste kinderen zal er bij een verhuizing niet veel veranderen aangezien ze op hun huidige middelbare school kunnen blijven. Voor de jongste 2 is dat anders, vooral onze kleuter zal moeten wennen op een nieuwe school. Hoe ging dit bij jullie kinderen? Hadden ze veel moeite met het afscheid en de verandering van school? Hadden ze snel weer aansluiting met nieuwe vriendjes? Ik merk dat dit voor mij best wel een dingetje is, en ben eigenlijk op zoek naar ervaringen.
     
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.574
    6.269
    113
    Wij zijn onlangs verhuisd met een puber en kleuter. Puber zit nog op haar oude school, gaat er zelf op de fiets heen. Kleuter is na de zomervakantie naar een andere school gegaan (We waren toen nog niet verhuisd, maar vonden dit handiger dan midden in t jaar van school te wisselen). Overgang ging prima, ze heeft nog wel eens geroepen dat ze haar oude school miste, maar ze was snel gewend op haar nieuwe school. Ik denk dat juist peuters en kleuters snel gewend zijn op een andere school.
     

Deel Deze Pagina