verhuizen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door niek, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi,

    Ik weet even niet waar ik dit moet plaatsen, maar gezien de leeftijden, doe ik het hier.
    Wij gaan in november verhuizen naar een ander dorp. In principe is de afstand naar school nu hetzelfde als dat het straks zal zijn, hooguit 5 minuten verder. Maar bij het nieuwe huis zit een school om de hoek. Het liefst hou ik ze op de oude school, gezien ze al gewend zijn, maar wij zijn zo bang dat ze daardoor minder aansluiting krijgen in de ongeving. Heeft iemand hier ervaring in?
     
  2. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Persoonlijk zou ik ze dan op de oude school laten, als dit maar 5 minuten verder is.
     
  3. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als de tijd niet veel scheelt zou ik ze op de oude school laten, als ze buiten spelen maken ze van zelf vriendjes in de nieuwe buurt.
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Precies, ik woonde ook zo'n 10 minuten fietsen van school af, had in de buurt ook vriendjes en vriendinnetjes die niet op onze school zaten. Bovendien woonden er ook nog genoeg kinderen die naar dezelfde school gingen in de buurt, al zat er vlakbij ook een andere school. Was niet dat iedereen precies naar die school ging uit de wijk.
    En bij mijn dochtertje is het net zo, ze heeft vriendinnetjes die nog wel een stuk verder dan 10 minuten fietsen van school wonen, is ook nooit een probleem met spelen.
     
  5. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik zou ze op de nieuwe school doen (als kwaliteit van onderwijs hetzelfde is). Het scheelt jouw veel tijd met wegbrengen/ophalen en voor de kids is het leuk dat ze direct kindjes leren kennen in de nieuwe wijk. Scheelt ook weer met halen/brengen naar speelafspraakjes.
     
  6. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik zou ze naar een nieuwe school doen. Het is praktischer en makkelijker. Als ze straks wat groter zijn kunnen ze zelf naar school en ze leren kindjes in de buurt kennen.
     
  7. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ik zie dat je oudste 6 is (?) Zit ze in gr3 of nog bij de kleuters? Als ze volgend schooljaar naar gr3 gaat, denk ik dat je best nog goed kunt switchen. Heeft ze echt veel hele goede, vaste vriendinnetjes, dan wordt dat lastiger.

    Als ik terugkijk naar mijn eigen jeugd, had ik in gr3 wel heel andere vriendinnetjes dan bij de kleuters.. Maar ik zat op een school waar ze de klassen mengden (jenaplan).

    Aansluiting in de omgeving zou ik me niet druk over maken. Buurtkindjes staan toch vaak los van klasgenootjes/vriendjes. Dat zijn óók vriendjes, waar je vaak nog meer/makkelijker mee speelt. Hoeven niet perse dezelfde als op school te zijn.
     

Deel Deze Pagina