Verjaardag kleuter rond uitgerekende datum

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 8 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Vraagje waar ik maar niet uit kom... Ik ben uitgerekend in de week dat mijn zoontje jarig is (4). Normaal plan ik ongeveer een maand van te voren zijn feestje en stuur ik uitnodigingen naar familie. Maar nu dus geen idee wat slim is. Hoe hebben jullie dit opgelost of zouden jullie dit doen?

    Ik ben geen type die in een kraamweek een huis vol visite wil, en de verjaardag van zoon zal sowieso in het gezin wel op de dag gevierd worden.
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier was ik bijna uitgerekend toen zoon 3 jaar werd. Het vermoeden was dat dochter vlak voor of na zijn verjaardag geboren zou worden dus toen zijn verjaardag een week eerder gevierd (bij 37 weken). Hij had een super feestje en uiteindelijk ben ik 5 dagen later bevallen van dochter (2 dagen voor zoons echte verjaardag). Ik zou het dus eerder vieren zodat hij een leuk feestje heeft en jij een 'rustige' kraamweek etc.
     
  3. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Hi, dank voor de tip maar bij de eerste ben ik bij 36 weken bevallen, bij de 2e bij ruim 39 en zoon is jarig als ik 41 weken zou zijn. Dan misschien eerder naar later verplaatsen?
     
  4. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Onze zoon zou 3 worden, 3 dagen voor m’n uitgerekende datum, 3 dagen na Sinterklaas. We hebben echt zitten dubben hoe wat dat zouden gaan doen. Gelukkig werd 3 weken daarvoor besloten dat we 2 weken voor m’n uitgerekende datum zouden gaan inleiden. Dus uiteindelijk anderhalve week na de geboorte van z’n zusje werd hij 3 jaar en een week na haar geboorte was het ook nog eens Sinterklaas. Gelukkig had ik een hele fijne bevalling en ging het allemaal heel soepel, dus we hebben gewoon Sinterklaas en z’n verjaardag gevierd. Wel wat kleinschaliger als dat we anders zouden doen. Ik had gewoon de data afgesproken met iedereen, maar wel onder voorbehoud. En op een vast tijdstip, rekening houdend met een middagslaapje van mij en de baby.
     
  5. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Hier had ik exact hetzelfde toentertijd als jij nu, ik was 5 dagen eerder uitgerekend van mijn zoontje als de datum dat mijn dochter 4 zou worden. Ik heb haar verjaardag toen een aantal weken naar voren gehaald voor familie en vrienden, geloof toen ik rond de 37 weken was. Ik wilde dat zij nog een keer een verjaardag kreeg waarbij zij in de belangstelling stond en niet haar broertje die dan net geboren zou zijn. Op haar echte verjaardag heeft ze getrakteerd bij de psz en zijn nog mijn ouders langs geweest, die haar vervolgens mee hebben genomen omdat ik de volgende dag ingeleid zou worden. Uiteindelijk is haar broertje 3 dagen na haar verjaardag geboren.
    Dus ik zou zijn verjaardag naar voren halen en dan denk rond de 36 weken en dan de gok nemen dat je niet net als bij je eerste met 36 weken bevalt. En dan gewoon op de uitnodiging zetten o.v.b. van eventuele geboorte broertje/zusje. Naar later zou ik zelf niet doen omdat dan snel het broertje/zusje in de belangstelling staat, terwijl het het verjaardagsfeestje van je zoon is.
     
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Zoals andere het ook al zeggen... Lekker die verjaardag verplaatsen! Als je eerder niet wil doen ivm kans dat je eerder beval dan plan je het toch een maandje later? :) vier je het op de dag zelf klein met je eigen gezin en vraag je familie en vrienden een maand later te komen voor zijn verjaardag! Is toch ook leuk, nadat er veel aandacht voor de baby is geweest weer alle aandacht voor hem! ;)
     
  7. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Dank voor de tips meiden! Hier kan ik wat mee.
    Dus niet zielig als hij 4 weken later zijn feestje heeft?
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier was ik 38 weken zwanger en hebben we het gewoon nog gevierd met de naaste familie. Alleen doen we normaal gesproken ook met avondeten, maar toen bewust van 14.00-17.00 gedaan en daarna lekker met elkaar naar de Mac geweest.
    Zelf heb ik niks hoeven doen die dag, man, (schoon)moeder en mijn zusjes hebben iedereen verzorgd.

    Echter als je zoontje pas jarig is na de uitgerekende datum, zou ik het ook wat later vieren. De dag zelf gewoon met elkaar, uiteraard zorgen dat je wel zn cadeautjes in huis hebt en evt afspreken dat opa en oma bijv langs komen om een taartje te eten als je dat wel ziet zitten.
     
  9. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon eerder of later vieren. De 4e verjaardag van mijn dochter viel middenin onze reis, dus we hebben het gewoon een maand eerder gevierd. Het maakt een kind echt helemaal niks uit.
     
  10. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Wij hebben de verjaardag van mijn zoon en maand eerder gevierd, vind niemand erg. Uiteindelijk is onze dochter 5 dagen na zijn echte verjaardag geboren
     
  11. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik zou het tegen die tijd gewoon bekijken. Stel: je bevalt weer bij 36 weken, dan kun je het gewoon op de dag zelf vieren (als je weer een beetje opgeknapt bent na de bevalling). Als je nog zwanger bent en fit kan het ook op de dag zelf, en anders stuur je iedereen een berichtje (desnoods last minute, ik denk dat iedereen dat begrijpt): omdat we nu eerst de baby verwachten, krijg je later nog een uitnodiging voor het feestje van **

    Je zoontje wordt 4, die kun je dit soort dingen best al uitleggen toch?
     
  12. Ingtwiede

    Ingtwiede Actief lid

    18 jul 2013
    299
    52
    28
    Ik was 3 dagen overtijd toen we de verjaardag van onze dochter vierden. Zij werd toen 2.

    Uitnodigingen sturen we nooit ver van te voren maar we hebben iedereen die zou komen (alleen familie en buren) in de aanloop naar de verjaardag laten weten dat als de baby er nog niet zou zijn we ‘s ochtends wel zouden laten weten of ze welkom waren die middag.

    Uiteindelijk een gezellige middag gehad met iedereen en ben ik 5 dagen later bevallen.

    In jouw geval zal ik de verjaardag wat later groots vieren en op de dag zelf we wel bij stil staan.
     
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Ik was bij de 4e uitgerekend op de verjaardag van de oudste. Ik ging er vanuit weer overtijd te gaan.
    Verjaardag gepland onder voorbehoud. Ma zou oppassen tijdens de bevalling. Mocht ik die verjaardag in het ziekenhuis zijn zou ma een klein feestje vieren met de kinderen en evt wat visite. Ze wist ook waar de kado's lagen, ze zou zorgen voor slingers en taart etc.
    En uiteindelijk beviel ik met 38.2 ipv weer overtijd :roflmao: Dus gewoon zijn feestje thuis gehouden op de zaterdag na zn verjaardag.

    En nu.. ben ik 2 dagen na nr2 en 9 dagen voor nr3 uitgerekend. Ja, wij hebben maar 2x per jaar sex :roflmao: Nr2 wordt 8, denk dat ik met haar ga overleggen om het visitefeest tegelijk met nr3 te doen, moet ze wel 2/3 weken wachten. En op de dag zelf alleen opa en oma en evt familie die kan (ivm reistijd/werk lukt dat vaak niet doordeweeks).
    En voor beide regel ik weer met oma dat zij een feestje kan vieren met ze
     
  14. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik zou op zijn verjaardag zelf een klein huiselijk feestje doen. En dan een paar weken daarna een feest. Net wat @bulakgirl zegt: dan is er weer even aandacht voor hem.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Verjaardag van de oudste gevierd toen ik ruim een week over tijd was. Die middag weeën en de volgende dag bevallen van dochter ( op zijn verjaardag). Ging eigenlijk prima, mooie afleiding.

    Maar als je zoiets niet ziet zitten vier je het toch gewoon wat later.
     
  16. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Dochter werd 4 paar dagen voordat ik uitgerekend was. Geen uitnodigingen verstuurd omdat we er van uit gingen dat ik eerder ingeleid ging worden vanwege hoge bloeddruk. Dat gebeurde nog niet dus op haar verjaardag is dr naaste familie even geweest en zijn we met zn drietjes naar monkey town geweest en ergens gegeten ze vond het helemaal geweldig. Een maand later de verjaardag nog uitgebreid gevierd met vriendjes en vriendinnetjes. Mijn ervaring is dat ze op die leeftijd de situatie ook wel nemen zoals het is..
     
  17. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Oudste werd 4 jaar op 8 juni
    Was uitgerekend van de jongste op zijn verjaradag
    Had het verjaardags feest op de zaterdag ervoor gepland (5juni) had al weken voorweeen
    Kleine is geboren op 6 juni
    Denk dat ik onbewust de baby erin heb gehouden tijdens de verjaardag
    Ze vieren het nu meestal samen op 7 juni
    Hopelijk loopt het bij jou ook zo praktisch mogelijk
     

Deel Deze Pagina