Verjaardag vieren na 'nieuwe normaal'

Discussie in 'Corona forum' gestart door sunshine83, 30 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine83

    30 jun 2020
    56
    17
    8
    Een paar weken geleden vierden we een verjaardag in ons gezin en wilden we iedereen van de familie weer tegelijk uitnodigen, zoals we voor Corona ook deden. Dit mocht ook volgens de Corona regels. Een deel van de familie gaf echter aan dat niet prettig te vinden met het oog op Corona risico's, waarna ik de verjaardag heb opgesplitst in 2x vieren. Degene die dit aangaf heeft zelf een goede gezondheid.
    Ik wil het opsplitsen eigenlijk niet blijven doen. Nu hebben we binnenkort weer een verjaardag te vieren. Wat zouden jullie doen? Tegemoet komen aan de wensen van de familie en weer in 2x vieren of toch in 1x doen zoals ik zelf het liefst wil?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.846
    113
    Zoals je zelf wil. En die ene kan misschien op een andere dag nog apart komen dan als die niet tegelijk wil met de rest.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.971
    17.011
    113
    Vrouw
    Zoals je zelf in gedachten hebt... en wanneer personen dat niet prettig vinden, komen ze niet.. of je spreekt een andere keer apart met die personen af.
     
  4. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Ik had er een paar weken geleden ook nog moeite mee, begin april dus niet naar een druk/groot verjaardagsfeest geweest. Gevoelsmatig gingen de versoepelingen me net te snel en konden de besmettingen er ook weer door stijgen. Maar nu ik merk dat de daling doorzet en het echte voorjaar er aan komt heb ik ook minder moeite om naar verjaardagen te gaan.
    Misschien staat je familie er wel net zo in, toen nog te vroeg, nu geen probleem. Kun je het niet peilen bij ze?
     
    Zeebra, Willemijntje19 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.713
    1.351
    113
    Vrouw
    Ik zou het doen zoals je zelf wil.

    Ik vond het juist heerlijk, die Kleinere verjaardagen. Dus wij vieren het voortaan in 2x. Een keer voor mijn familie en een keer voor mijn man z'n familie. Nu vieren wij in november 3 (in 1 week jarig) verjaardagen in 1x en in april 2 in 1 (zit 3 weken tussen)
    Dus dat is te overzien.
     
    Magnolia29 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Gewoon vieren en degene die t niet ziet zitten in een groep komt dan een keertje een bakkie halen rond die tijd.

    Wij vieren t altijd kleinschalig, ik heb zo'n bloedhekel aan verjaardagen waar je huis vol zit en geen fatsoenlijk gesprek meer kan houden. Hier staat altijd de optie vrij om op een andere avond een bakkie te doen. Zaterdag of zondag overdag valt evt ook nog te bespreken.
     
    Zeebra, owly, sohappy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Dit herken ik volledig. Maar voor mij zou het ook van belang zijn wie het is die bezwaar heeft en hoe je je verjaardag viert. Wij hadden met een verjaardag vóór Corona zomaar 30 a 40 man in huis. Dat hoeft van mij niet meer…
     
  8. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    Doen wat goed voelt en wat jij wilt!!

    ben zelf klaar met continu rekening houden met de ander….
    Ja corona is er nog maar we moeten door, anders blijven we de angst in stand houden

    hier zaterdag verjaardag van zoon, 12 volwassenen 8 kids
    Allemaal tegelijkertijd
    Degene die niet wil, jammer dan
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Het maakt mij altijd weinig uit, ik ben juist wel van het rekening houden. Als de ander graag apart wil komen om wat voor reden dan ook, dan heb ik daar geen moeite mee, maar toch zou ik vooral doen wat je wil/wat uitkomt. Het is dan aan de ander om te beslissen om wel of niet te komen.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Wij vieren verjaardagen altijd al kleinschalig. Toevsllig net onlangs wel een groot feest gegeven, iedereen vond het leuk.

    Ik zou het gewoon zo toen als jij wilt en wie niet wil komen, die komt dan maar niet. Of die komt gewoon een keer koffie drinken, maar ik zou niet meerdere echte feesten geven.
     
  11. sunshine83

    30 jun 2020
    56
    17
    8
    Bedankt voor jullie reacties! Op zich vond ik de opgesplitste verjaardagen ook fijn, wat rustiger. Maar de verjaardag van mijn dochter is in een drukke periode met veel andere activiteiten en ik vind het voor haar beter om de verjaardag in 1x te vieren. Dus dat maakt dat ik me afvraag in hoeverre ik ga meebewegen met de verjaardag alsnog gesplitst vieren als ik dat voor mijn dochter minder prettig vind.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Ik vond het fijn van de coronaperiode dat niet iedereen meer kwam. En nu zet zich dat voort: we doen niet meer aan kinderverjaardagen van vrienden en als we een verjaardag van de aangetrouwde kant hebben, dan komt ook niet meer iedereen vanzelfsprekend mee. Daardoor zijn de verjaardagen een stuk overzichtelijker geworden. Ik word daar wel blij van.
     
    Maslov, Vero0504, Marti en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Ligt er helemaal aan wie het vraagt.

    Ik heb een kleine familie ( naast ons gezin nog 5 volwassenen) toch heb ik ze met Pasen uit elkaar gehouden ( normaal komt iedereen 1ste paasdag bij ons) omdat mijn vader op een hartoperatie wacht en ik geen zin had op extra risico's voor hem. Dus als hij dit aan mij vraagt geen enkel probleem.
     
  14. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.272
    11.971
    113
    Vrouw
    Hier doen we het alweer gewoon zoals altijd. Ik ben al blij als wij in onze drukke agenda het voor 1x vieren kunnen inplannen, dus in 2x gaat hier echt niet lukken.
    Hier is het altijd van maart/april tot de zomervakantie de ene verjaardag na de andere. Binnen ons gezin, maar ook van broers/zwagers/(schoon)zussen. Na 2 jaar de meeste van die verjaardagen skippen zijn we blij dat we ze weer gewoon kunnen vieren.
    Dus gewoon gezellig met een volle woonkamer. Want ja man heeft 7 brussen, dus met aanhang en nog familie van de partner erbij zit je al gauw aan een flinke groep.
    Verjaardag van schoonvader was met een groep van zo'n 60/70 man. En dat is alleen maar zijn (schoon)kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen en een paar van zijn broers/zussen en aanhang.

    Doe wat jijzelf het prettigst vind. Ik vind het argument dat het voor jouw dochter beter is in 1x een heel belangrijke. Het is tenslotte haar verjaardag.
    Mocht er dan iemand niet durven komen, dan nodig je die een keer apart uit.
     
    kly073 vindt dit leuk.
  15. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.261
    2.437
    113
    Vrouw
    Gewoon zoals altijd. Wie zich er niet prettig bij voelt komt nier of een andere keer. 2x veel te omslachtig.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het laatst weer in 1x gevierd. Al jaren deden we het in delen omdat man zijn ouders na de scheiding niet lekker gingen met elkaar. Zo vierde het als snel in 2 tot 4x! Echt te zot voor woorden want zo duurde het 2 volle dagen.

    Vorige week was iedereen er, we zaten in het tuinhuisje en na 3 a 4 uur was iedereen weer weg :roflmao:
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik ben ook zo blij dat we niet meer hoeven te splitsen, vond het ongelooflijk veel gedoe en ongezellig. Deze zomer wordt mijn man 40 en geven we weer een ouderwets groot gezellig tuinfeest, 40-50 man. Kan er nu al naar uitkijken.
     
    Zxcvb en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  18. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik doe dit gewoon weer op 1 dag. Alle respect voor degene die zich hier niet prettig bij voelen, een andere dag een bakkie doen is prima maar ik ga geen verjaardag uitsmeren over de hele week.
     
    kly073, Fruity90 en Zxcvb vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Even peilen bij diegene die dat toen aangaf.
    Het is nu ook mooi weer. Dus wellicht kan je buiten zitten. Dat scheelt ook een hoop.

    Andere gedachte.... ik merk bij mezelf dat ik nog veel moeite heb met drukte. Gewoon omdat ik een enorme introvert ben en dit nooit gij heb gevonden. Het grootste voordeel van slle maatregelen vond ik dan juist dat we niet telkens naar drukke feestjes moesten. Kan het zijn dat die persoon dat ook heeft? En dat corona meer als smoes werd gebruikt?

    Wat ik zelf zou doen: feestje op mijn manier. En wie (om wat voor reden ook) niet wil/kan de optie geven voor een ander moment van gezellig samen zijn.
     
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.272
    11.971
    113
    Vrouw
    Wij zijn alweer helemaal terug naar normaal...
    Net als voor corona hebben we vanaf april tot in juni heel veel verjaardagen binnen de familie.
    We zijn gestart op 16 april en hebben tot begin juni elke zaterdag een verjaardag.
    Even wennen weer, maar ook wel weer heel gezellig
     
    Nikki23 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina