Verjaardag zoontje vieren in kraamtijd?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Baileyy, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Onze oudste zoon van 3 is jarig in mijn kraamtijd.
    Ik weet niet zo goed wat we hier mee moeten.
    Hij heeft natuurlijk ook recht op zijn verjaardagsfeestje. Hij weet ook echt wel dat hij bijna jarig is (eerst is .. Jarig, dan komt de baby en dan ben ik jarig).

    Ik heb natuurlijk geen idee hoe ik me zelf zal voelen, hoe de baby het doet. En ik wil ook gewoon een normale kraamtijd.

    Maar ik vind het zo zielig als hij geen eigen verjaardagsfeestje krijgt. We hebben normaal altijd erg veel familie en vrienden.

    Wie heeft dit ook eens gehad of wat zouden jullie doen?
     
  2. Novy4

    Novy4 Actief lid

    21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    heb het al 2 keer eerder meegemaakt aangezien mijn kinderen het leuk vonden om allemaal in oktober geboren te worden ,
    jongste is 12-10 , dan middelste 17-10 en oudste 25-10 jarig ....

    voor de oudste hadden we zijn vierde verjaardag wel gevierd maar na de kraamweek , heb toen hulp gehad , gelukkig :)

    en toen de middelste jarig was zaten we nog in de kraamweek die 2 schelen maar 5 dagen :) en hij is toen met mijn vriend en grote broer en neefje ( die ook in die week jarig is :p ) naar een indoor speeltuin gegaan en de verjaardag voor familie bij opa en oma gevierd ,

    dit jaar speel ik op safe en vier ik net als andere jaren de verjaardag van alle 3 samen op 1 dag , en dit jaar is dat op de verjaardag van de middelste omdat hij in het weekend jarig is :)
    ben 3 weken later uitgerekend dus kan zoamaar dat ukkie wel aanwezig op het feestje ... dan verzetten we het wel en de jongens vieren ook hun kinder feestje .

    zou de visite wel duidelijk maken dat ze voor je zoontje komen en het geen kraamvisite feestje is :)
     
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Oké dankjewel. Jeetje bij jou is het wel heel erg dicht bij elkaar ja.
    En hoe beviel dat bij je oudste om de verjaardag te vieren na de kraamweek? Hoe lang erna dan? Was dat dan veel na zijn echte verjaardag?

    Visite duidelijk maken dat ze voor de oudste komen, kan natuurlijk wel. Maar ik weet toch dat alle aandacht dan ook net zo goed gaat naar de kleine baby. Ik vind het vervelender als sommigen dan niet meer op kraamvisite komen maar dit als gelegenheid gebruiken om de kleine te bewonderen.
     
  4. cc93

    cc93 Bekend lid

    10 okt 2010
    996
    2
    18
    5 dagen voor de verjaardag van mijn oudste ben ik bevallen van mijn tweeling (36,6wkn). Zij moesten nog in het ziekenhuis blijven maar wij hebben de verjaardag van mijn oudste gewoon gevierd. Wel hebben we alleen naaste familie laten komen. Dus iets kleiner gevierd dan anders maar dat heeft een kind toch niet door. Slingers, taart en cadeaus zijn het belangrijkste voor een kind ;)
     
  5. Novy4

    Novy4 Actief lid

    21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen

    ja ik heb ze toen gevraagd om voor de jarigen te komen en niet voor de baby , verjaardags visite was apart van kraamvisite ben daar toen de middelste geboren was erg verdrietig en boos om geweest dat ze bij de kraamvisite maar gelijk het verjaardags kadootje wilden geven aan de oudste , ze woonden allemaal in de buurt dus t is niet zo dat ze half nederland door moesten 2 keer in korte tijd :)

    en ze wisten al 4 jaar dat hij de 25e jarig was :)

    Daarom vier ik nu ook gewoon alle verjaardagen tegelijk , en kinderfeestje of iets leuks op de verjaardag zelf

    zie mezelf ook niet 3 keer en volgend jaar 4 keer in n maand tijd mn huis versieren en verbouwen :p
     
  6. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Hoe weet jij zo precies dat eerst de baby komt en in de kraamdagen je zoontje jarig is? Wordt je ingeleid ofzo?
    Ik weet namelijk niet wanneer ik ga bevallen.
    Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Onze jongste is 1 dag na mijn uitgerekende datum jarig en wordt dan 4. Ik verwacht zelf dat ik pas na zijn verjaardag ga bevallen, omdat alle kinderen bij ons na de datum zijn geboren.
    Hoe ik het met zijn verjaardag ga doen weet ik nog niet.
    Als ik inderdaad nog niet bevallen ben ga ik denk ik heel klein zijn verjaardag vieren. Met alleen de opa's en oma's en ons gezin.
    Als ik toch voor zijn verjaardag beval vieren we zijn verjaardag denk ik pas na de kraamdagen.
    Tijdens de kraamdagen lijkt mij persoonlijk te druk voor mijzelf. En te onrustig voor de rest van het gezin.
     
  7. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Mijn zoontje was 5 dagen oud toen zijn zus 2 jaar werd. Wij hebben het thuis heel klein gevierd, met opa's/oma/s en ooms en tantes, we waren in totaal met 15 man. Ook maar voor 2,5 uur. Kraamzuster heeft in overleg koffie en thee etc geschonken, ik ben zelf 's middags naar bed gegaan en papa is met dochter nog wat leuks gaan doen (ik geloof de kinderboerderij) Zo had ze toch een verjaardagsfeestje voor haar zelf.
     
  8. MamaVanNuNog2

    MamaVanNuNog2 Bekend lid

    19 jun 2014
    540
    1
    0
    Mijn oudste zou bijna een maand later jarig zijn dan de jongste maar doordat deze lekker bleef zitten schelen ze nu maar 2 weken.
    Wij hebben haar verjaardag wel gevierd en de kleine tijdens de 3 uur dat dit duurde boven gehouden.
    Onze oudste werd 6 en weet dus heel goed dat ze jarig is en we vonden het ook sneu om het uit te stellen met alle grote veranderingen die er al zijn dorr de baby.
    Ging prima zo hoor. Duidelijke tijd op de uitnodiging en geen visite naar boven, was duidelijk geen kraamfeest. Dan maar wat streng ;) wel leuke verjaardag gehad zo!
     
  9. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Mijn bonuszoon was 4 dagen na de geboorte jarig, we hebben het klein gevierd met familie/vrienden. Het was wel echt zijn feestje, geen kraamvisite. Alle geboorteslingers zijn die dag ook vervangen door "verjaardags"slingers/ballonnen
     
  10. Zhilla

    Zhilla Actief lid

    2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Wij hebben onze dochter haar verjaardag op de dag zelf klein gevierd met de opa's en oma's en ooms en tantes. Maar we vieren haar verjaardag nog een goed over op de dag dat we ook de kraamborrel georganiseerd hebben. We hebben bij de uitnodiging aangegeven dat het gaat om babyborrel en 2e verjaardag.

    Zo hebben we niet veel visite thuis en dan word onze oudste dochter ook niet vergeten op de kraamborrel.
     
  11. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb mijn 5e verjaardag gevierd toen mijn moeder net bevallen was van mijn broertje (we schelen maar 2 dagen in datum). Mijn moeder en broertje kwamen die dag zelfs uit het ziekenhuis. Ik weet (deels zelf, deels uit de verhalen) dat vooral mijn oma toen veel heeft bijgesprongen. Ik zou het zelf denk ik wel doen maar klein houden. Dus alleen directe familie en Hulp inschakelen.
     
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    @Grietjeenb. Ik weet dat omdat mijn zoontje 1.5 week jarig is na mijn uitgerekende datum. Zo lang laten ze me niet doorlopen. Dus de verjaardag valt in de kraamtijd.
    In de eerste kraamdagen/week ga ik de verjaardag niet vieren, maar als ik wat eerder beval en al ietsje verder ben in de kraamtijd. Dat vind ik erg lastig. Bij mijn vorige bevalling ben ik zelf 5 weken gevloerd geweest en heb dus wek 5 weken echt kraamtijd gehad.

    Misschien dat de optie van Mamavannunog2 een goede is. Ik denk alleen niet dat ik de baby dan 3 uur boven kan houden. Was je zelf ook boven dan?

    Zoals ik het hier lees vieren de meesten het dus wel maar dan klein. Denk dat wij dat ook moeten doen. Alleen echt geen idee hoe. Ik vind het ook zo sneu voor mn oudste dat het anders gaat..
    En voor de baby wil ik rust. Geen gecombineerde kraamviste/verjaardag.
     
  13. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Jij rekent dus ruimer met je kraamtijd. Niet alleen die ene week.
    Tijdens de eerste week zou ik het echt uitstellen, maar als het daarna is zou ik denk ik voor klein vieren kiezen.
    Je zoontje wordt 3? Dan is een taart, slingers, cadeautjes en wat visite al een groot feest. Ze zijn dan jong genoeg om het verschil met vorig jaar niet te zien.
     
  14. Iloon09

    Iloon09 Actief lid

    22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook zo'n situatie!
    Onze tweeling wordt op 24 september gehaald en op 27 september wordt onze dochter 3. Waarschijnlijk komen wij dus precies op haar verjaardag thuis uit het ziekenhuis. Ik vind het ook zo sneu voor m'n dochtertje dat het zo valt. Wij hebben nu maar besloten om het aanstaande zaterdag klein te vieren met alleen opa's en oma's, oom en tante en 2 nichtjes. Paar uurtjes in de avond, leuke taart erbij en slingers en ballonnen. Heeft ze toch hopelijk echt een verjaardagsgevoel.
    Vond het zelf geen optie om het te vieren na de geboorte van de tweeling. Veel te druk voor mij met 2 baby's en herstel na keizersnede. En ben dan bang dat alle aandacht uitgaat naar de baby's en niet naar de jarige job.
     
  15. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. Een kind dat 3 jaar wordt weet alleen van haar verjaardag af als dat verteld wordt. Voor haar gevoel is ze nu gewoon al eerder jarig. Prima toch.
    Sterkte met de geboorte/ KS en het herstel.
     
  16. Iloon09

    Iloon09 Actief lid

    22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank je wel!!!
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik ben van mijn dochtertje bevallen op de verjaardag van mijn oudste. Zijn verjaardag hadden we toevallig (voorgevoel?) een dag daarvoor al gevierd. Heb wel de hele dag met weeën gezeten, maar hij had wel zijn verjaardag gehad.
    Ik zou ervoor kiezen het eerder te vieren. Ik zelf zou er niet toe in staat zijn geweest in de kraamperiodes.
     
  18. MamaVanNuNog2

    MamaVanNuNog2 Bekend lid

    19 jun 2014
    540
    1
    0

    Ik ben 1x boven wezen voeden en 20 minuten bij haar gebleven. Maar met die leeftijd slapen ze echt bijna alleen nog. Voor haar dus ook wel zo rustig. Anders zou ze toch maar overprikkeld geraakt zijn
     
  19. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Nouja het is of midden in de eerste kraamdagen/week of net begin vd 2e. Dat vind ik wel kraamtijd.
     
  20. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Eerder vieren is trouwens geen optie. Ik kan helemaal niks meer door bekkeninstabiliteit. Dan wordt het veel later pas. Dat vond ik zo sneu eigenlijk voor hem.
     

Deel Deze Pagina