Verjaardagsfeestje dochter 11 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door justme1974, 16 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Tips gevraagd;
    Mijn dochter wordt bijna 11 en uiteraard willen we dat vieren. Rekening houdend met Corona natuurlijk. Ik denk er nu aan om twee vriendinnen uit te nodigen en ze dan iets te laten doen. Maar wat? Zelf wil ze een slaapfeestje, maar dat is mijn laatste optie. Anderzijds: ik leg ze in de huiskamer, dan past het wel. Popcorn, film etc.
    Een ander idee is kanoën of naar de film. Maar de film vindt dochterlief niet zo. Hebben jullie tips?

    Ps: ik ben alleen met mijn dochter. Geen vader die eh..spontaan komt helpen zeg maar.
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Is dit haar laatste kinderfeestje (zit ze in groep 8?) Dan zou ik er een slaapfeestje van maken met in de avond dingen als gezichtsmaskertje, nageltjes lakken, allemaal dezelfde (goedkope) pyama van de Primark en dan een leuke film laat op de avond. Een speciale afsluiter zeg maar. Als ze naar de middelbare gaan is het over met de kinderfeestjes.
    Ik kan me mijn groep 8 feestje nog herinneren. Ik ben uit eten gegaan met mijn vriendinnen (totaal niet corona proof). In een van der Valk hotel en dat vonden we zo interessant zonder ouders :roflmao:
    Daarna thuis een filmavond gehouden, zonder slapen.
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  3. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Als het maar om twee vriendinnen gaat en je dochter het graag wilt en de ouders het ook zien zitten, zou ik het slaapfeestje zeker doen. Gezelschapsspelletje, film, popcorn en het komt goed. Andere idee een bbq, een knutselactiviteit, een sportfeestje (sport naar keuze). Mijn zoon wordt ook 11 en wij gaan paintballen met 10 kinderen dat wilde hij heel graag en past helemaal in het coronastraatje (lekker buiten).
     
    Rosa Canina en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Volgend jaar nog eentje, dan gaat ze naar de middelbare. Ze zit nu in groep 7. Volgend jaar moet het dus een " special" worden :roflmao: hoe gaan we die evenaren na die ene keer dat de hele klas mocht komen , in het clubhuis van de scouting, inclusief overnachting ( 50 euro huur was dat..alles erop en eraan..bizar).

    Ze is half juli jarig, meestal mooi weer. En pal voor de zomervakantie. Dat is wel een dingetje.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat is wel een heel gaaf feestje geweest een slaapfeest met de hele klas. Die ga je nooit voor hetzelfde budget evenaren. Wat wel leuk is voor het laatste jaar is met haar vriendinnen een fotoshoot. Misschien in een thema zoals filmsterren of artiesten zodat ze ook in die stijl gekleed komen en een klein beetje opgemaakt worden. Daarna gaat iedereen zijn eigen weg en hebben ze wel voor altijd nog de herinnering op beeld... Maar we moeten meedenken voor dit jaar!

    Lastig, houd ze van dansen? Zag bij een kennis vorige maand een feestje voorbij komen waar de meiden dansles kregen om een bepaald dansje te leren en daarna een soort video clip werd opgenomen met de jarige in de hoofdrol en de vriendinnetjes als achtergrond danseressen.

    Iets van een high tea in je tuin? Met iets creatiefs erbij dat ze na het eten wat moois kunnen knutselen, iets wat echt voor hun leeftijd is dus niet te simpel en wat ook echt mooi is voor ze om op hun kamertjes neer te zetten (op te hangen). Bijvoorbeeld zelf droomvangers knutselen.
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wij hebben 2 jaar op rij een paintball feestje met zoon zijn verjaardag gedaan. 10 En 11 jaar en de jongens vonden het allemaal ge-wel-dig!
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Slaapfeestje! Laat ze muffins oid bakken, netflix film erop en lol maken maar :)
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Ik zou doen wat je dochter wil, mits het binnen bepaalde grenzen is. Slaapfeestje zou voor mij zeker binnen die grenzen vallen. :)

    Mijn dochter is ook 11 geworden. Zij wil klimmen (zo’n parcours tussen de bomen) en daarna blijven misschien haar beste vriendinnen nog slapen. Maar nog geen idee wanneer we dat gaan doen ivm Corona.
     
  9. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Dank jullie wel! Ik denk toch maar in te zetten op een slaapfeestje. Reden voor mij om die aka laatste optie te houden is mijn eigen rust;) Als er wordt gespeeld is dat eigenlijk altijd bij ons. Ik ben in die zin super makkelijk. Blijven lunchen, avondeten, alles kan bij mij. Punt is wel; ik heb een klein huis en dat is snel vol. Logeerpartijtjes, spelen..ik verban mezelf altijd naar de keuken. Ik doe het met liefde hoor, hoewel het me soms wel eens tegen staat. Maar ach, inderdaad, als ze dat slaapfeestje wil vooruit dan maar. Ze weet ook dat ze dan maar 2 meiden uit kan nodigen. We hebben veel tuin met een trampoline en zwembad, een bbq, een tuinhaard. Met mooi weer doen we gewoon een tropical party. Muziek, eten.. waarom ook niet.

    De fotoshoot is ook heel leuk trouwens. Iets actiefs heeft ook wel mijn interesse, maar ik ben in mijn eentje en dan is het vaak wel organiseren hoe te doen. Aan alles is een mouw aan te passen natuurlijk. Alleen mijn dochter lijkt er wat minder enthousiast van te worden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Juist ergens buitenshuis iets actiefs hoef je er zelf minder aan te doen dan thuis, ik vind dat wel een voordeel. :)

    Maar als je dochter niets actiefs wil, dan zou ik dat ook niet doorduwen. Het is haar feestje en ze heeft geen idiote wensen. ;) :) Bovendien wordt ze 11: ze kunnen HEEL veel zelf! :)
     
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.529
    7.033
    113
    Bij ons mogen ze in groep 8 een slaapfeestje geven.
    Mijn dochter wordt bijna 9. Meestal nodigt ze alle meiden uit (7 excl haarzelf) maar dat wil ze dit jaar niet. Er komen 4 meiden. Ik heb via internet een knutselpakket voor memoborden besteld, dat gaan ze eerst doen. Daarna eten en film kijken. Met mooi weer kunnen ze lekker de tuin in met waterpistolen of in het zwembad. Lekker simpel, maar ze vindt het zelf geweldig zo :thumup:
     
  12. Linda86

    Linda86 VIP lid

    In dit geval is het misschien juist leuk om in een tentje in de tuin te slapen met een paar vriendinnen? Dan heb jij je rust (redelijk ;)) en je dochter een superleuk feestje!
     
    owly, GossipGirlxoxo en NiekeKris vinden dit leuk.
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij deden vroeger nog wel aan feestjes op de middelbare school. Meestal slaapfeestjes, met van tevoren met z'n allen naar de videotheek om films uit te kiezen met z'n allen ;)

    Slaapfeestje in groep 7 is helemaal prima toch. Op die leeftijd vermaken ze zich zelf vaak toch wel. Bingo is op elke leeftijd leuk, hier zaterdag gedaan voor kinderen van 8-12 jaar, ze waren allemaal enthousiast :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    We zijn er uit:) Het wordt het slaapfeestje / tuinparty. Met mooi weer lekker in het zwembad samen. Kleine hapjes die ze zelf maken, muziek, maskertjes en uitgebreid ontbijt.

    Helemaal leuk volgens mij.
     
    owly, Rosa Canina, NiekeKris en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Klinkt superleuk! Veel plezier alvast :)
     
  16. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Dank je!
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  17. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik hield in de brugklas nog een kinderfeestje met bowlen en eten :p Maar ik was toen echt nog een kind vergeleken met de kinderen van tegenwoordig van dezelfde leeftijd :oops:
     
    owly en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben in de brugklas alleen met 2 andere vriendinnen naar het concert van 3T gegaan voor mijn verjaardag en zonder ouders. Dat was wel al een uitzondering op feestjes geven. Vanaf de 3e of 4e werden feestjes geven weer leuk, thuis zonder ouders haha.
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  19. Mamaladev

    Mamaladev Lid

    3 jun 2019
    60
    11
    8
    Vrouw
    Mijn dochter gaat gourmetten in de tuin met haar vriendinnen en aansluitend een ijsje halen bij de ijssalon. En een zeepketting maken. Ze is ook 11 geworden.
     
  20. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    wij zijn met 3 vrienden van mijn zoon dit jaar naar Duinrell geweest als kinderfeestje.. als je een klein groepje hebt is dat qua budget goed te doen!
     

Deel Deze Pagina