We kregen gisteren en vandaag post van zowel stedin (leverancier stroom) als eneco op ons adres maar met verkeerde tenaamstelling dat we de meterstanden moesten doorgeven.. Net na een belletje gepleegd te hebben blijken anderen (de mensen aan de overkant die aan het verhuizen zijn) het huisnummer verkeerd doorgegeven te hebben, met gevolgd dat ons contract per 9/12 beeindigd is... Heel apart dat dat zonder onze handtekening zomaar kan gebeuren, en dat ze niet checken of t adres + naam wel kloppen toch ??? Komt die man van eneco met een voorstel ...niet lachen... 4 jaar contract (wtf??) en dan gratis toon.. Dus ik zei al dat we niet zulke lange contracten willen....nu komt ie met behoud van contract plus gratis toon, maar wel 3.50 per maand... Wat is nu slim, en mag dit allemaal wel op deze manier...ik bedoel wij hebben nergens omgevraagd en worden nog bijna genept ook met een 4 jarig contract... Is dat wel normale gang van zaken of moeten we hier iets mee??
Niet mee akkoord gaan. Gewoon je huidige contract eisen dat dit voort gezet wordt. Jij hebt niets opgezegd.
Leek me op zich ook het beste...maar we hadden wel plannen om te gaan rondkijken of t ergens anders goedkoper kon....
Het lijkt mij te bizar voor woorden als dit zomaar mag! Ik zou helemaal nergens mee akkoord gaan, ze zorgen er maar voor dat ze het oplossen en dat het huidige contract gewoon weer door kan lopen.
Dat dus. Ze hebben een opzegging onder een verkeerde naam en zonder jullie handtekening! Laten zij maar aantonen dat jullie zelf hebben opgezegd. Zou mooi zijn zeg. Kan iedereen dus voor zijn/haar buren zomaar het energiecontract opzeggen!
Toevallig was net haar vader in het leegstaande huis dus aangebeld en hij heeft zijn dochter opgebelt... Zij hebben hetzelfde formulier liggen om de standen door te geven...dus eneco heeft net niet helemaal de waarheid vertelt... Ze blijkt namelijk te gaan verhuizen naar adres met hetzelfde huisnummer als wij nu hebben ...se hebben er dus een zooitje daar bij eneco van gemaakt. Niu hooen dat we t gauw kunnen herstellen en niet ineens het licht uitvalt zo ...
Hier valt je de mond gewoon van open Ik zou ook m'n huidige contract eisen, jij hebt immers niks stopgezet...
Wij hebben ook een keer iets dergelijks gehad. Iemand anders had op ons adres een nieuw energiecontract en wij kregen ineens een eindnota van Eneco, zonder dat we wisten. Na een paar keer bellen, hadden wel ons gewone contract weer terug.
Mmm mijn man wilde van de week ook inloggen op de website van eneco en dat lukte al niet (we dachten aan een serverprobleem bij hun) maar dit komt dus omdat t contractt beeindigd is...balen zeg ik hoop dat we op de een of andere manietlr toch kunnen inloggen en onze gegevens nog boven water komen...ben beetje bang dat er straks ook wat mis gaat met de rekeningen als we daar blijven... Morgen maar weer gauw bellen, dit x mijn man:#
Oh zie je bericht nu pas nelta, er is dus nog hoop...wij hebben namelijk een eerdere fout van eneco meegemaakt (standen juist doorgegeven kwam zelfs iemand voor langs, hadden ze zich in een komma ergens vergist...incasseerden ze ineens zonder aankondiging meer dan 1000 van onze rekening...terwijl zij nog een fout gemaakt hadden ook...dus k hou ze in de gaten...niet zo veel vertrouwen in ze..
Hahaha wat een grappenmakers. Je een nieuwe contract aansmeren, nog ff. Hun probleem, hun horen het te herstellen in oude staat, en als dat niet kan, dan een ander contract met exact dezelfde voorwaarden, bedragen etc. Jullie mogen er niet de dupe van worden.
Het lijkt mij een fout van eneco. Dus moeten zij gewoon je oude contract herstellen. Die 3,50 extra die nu gerekend wordt is het abonnement voor toon. Dus als je gewoon je oude contract krijgt zonder toon hoef je ook die 3,50 niet te betalen. Of ze moeten je toon maar cadeau doen als goedmakertje
Zal ze wel teveel administratie werk zijn om te herstellen en dat nieuw contract makkelijker is, maar dat is hun probleem dan
Let wel op het volgende: volgens Eneco heb je op dit moment geen contract. Ze zullen je niet afsluiten maar je betaalt nu dagtarief (is duurder)vanaf het moment dat jij volgens hun administratie geen contract meer hebt. Dus let op je eindafrekening dat ze deze periode niet verrekenen tegen dagtarief.
Ik heb jaaaaren gewerkt bij een energieleverancier en weet precies hoe dit werkt. Bij particulieren doen ze dat zonder handtekening. Net als dat jij je kan aanmelden zonder handtekening. Fout van de buren of eneco die niet goed geluisterd heeft.. Nu: als jij je contract behoudt, zullen ze dit makkelijk kunnen terugdraaien. De onterechte aanmelding van de buren wordt teruggedraaid en jullie contract wordt weer aangemeld. (vakjargon is: jij bent nu onterecht uitgehuisd. En dit moet teruggedraaid worden, pak ze maar aan ) Ik zou aangeven: met dezelfde voorwaarden en tarieven als voorheen. Dan hoef je je niet druk te maken om voorgaand bericht, zij zullen hoogstends een tussentijdse afrekening nu maken op basis van je meterstanden. En als je contract nu weer doorloopt wordt je op hetzelfde tarief op de jaarafrekening afgerekend. (als jij wel een dubbele meter hebt, zal die niet fysiek ineens anders gaan lopen, dat houdt in dat je telwerk 2 evengoed 's avonds draait, dus daar zit absoluut geen probleem, zolang je je oude voorwaarden behoudt). Gebeurt helaas vaker, is administratief in zon bedrijf lastig. Maar als je beseft met hoeveel klanten ze werken is het logisch dat je je kan aanmelden en afmelden zonder handtekening. Succes, als je er nog specifieke vragen over hebt mag je me ook wel ff pb'en... groetjes
Thanks jaleisha voor de info, idd ze hadden het over uitgehuisd zijn...als het goed is heeft mijn man gisteren alles met eneco helemaal terug gedraaid...we hoefden volgens mij geen meterstanden door te geven? Misschien komt dat nog want anders weten ze niks van de afgelopen dagen...iig ze zouden het goed maken met ons zeiden ze... Het is idd mensenwerke en tuurlijk kan dat waar fout aan gaan, maar omdat ze al eerder wel echt een grote fout hadden gemaakt wat vervelende consequenties voor ons had , zijn we op onze hoede...