waarom zwangerschapstest met streepjesaanduiding?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flore, 31 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flore

Flore Actief lid

4 okt 2006
    114
    0
    0
    Het is mij niet helemaal duidelijk waarom er zoveel getest wordt met een test met een streepjesaanduiding? Ik heb een test in huis van CB die gewoon zegt zwanger of niet zwanger. Of zitten hier ook nadelen aan?
    Meiden succes
    Liefs Flore

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja... die test pas bij een meting van 50 micronogwat aan hcg dus later..
    de rest al bij 25.. dus eerder.

en... cb is de enige nog die dit heeft, de rest zijn nog gewoon streepjes testen

3. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    bij de digitale moet er meer hcg in je urine zitten geloof ik....

oh natasja was me voor :D

4. patrien

patrien Niet meer actief

het is dat cb pas laat een evt zwangerschap aangeeft, pas met 50 HCG en andere testen kunnen dit met 25 HCG.
    dus dat is een nadeel en ze zijn duurder dan andere testen
    ik zelf lijkt mij ook prettig dat je gewoon ziet zwanger of niet. geen gedoe met streepjes of kruisjes

5. patrien

patrien Niet meer actief

he, twee waren mij ervoor, sorry

6. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Wat een stelletje voorkruipers hier :D

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tja of snel reactie vermogen! :D

8. Flore

Flore Actief lid

4 okt 2006
    114
    0
    0
    Helemaal duidelijk en wel 5x bevestigd. Dit is nog eens een antwoord en zo snel.
    Meiden bedankt.
    Als je test als je een dag overtijd bent, uitgegaan van je langste cylus, dan zit er toch genoeg HCG in je bloed? Of is dit bij iedereen ook weer anders? Jullie lezen wel ik moet nog een hoop leren.
    Liefs Flore

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nee hoor dat hoeft helemaal niet... de ene maakt veel aan en de ander weinig. soms testen mensen al posi voor dat ze ongi moeten worden en sommige pas veeeer erna.

groetjes

10. Flore

Flore Actief lid

4 okt 2006
    114
    0
    0
    Ok duidelijk we zijn toch nog niet zover. M'n vent heeft nl. zijn ribben gebroken. Met het geklus komt het de komende weken dus niet goed.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ah getsie!
    hopelijk kunnen jullie snel aan de bak (hihihihi moet je maar bovenop gaan :D )

12. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    ennuh wat dacht je van financieel.....
    Iedere maand al die testen, loopt op een gegeven moment ook de spuigaten uit hoor!

13. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    ja die digital is wel een stuk duidelijker maar ja als je daar te vroeg mee test dan is het wel erg duur en hij gefet dus niet gauwzwanger aan en dan weet je nog niks.
    Die streepjes maken wel velen van ons heel onzeker :(

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het is natuurlijk heel mooi dat er testen zijn die al veel vroeger hcg opnemen, maar als iedereen alleen nog maar zo kunnen testen met cb zouden er ook veel minder "miskramen" zijn...

men weet tegenwoordig veel te snel of men een bevrucht eitje heeft of niet maar jammer genoeg zegt dat maar al te vaak niets over het wel of niet zwanger zijn en blijven...

vroeger had je niet zoveel mk's omdat men gewoonweg niet eerder kon testen dan pas na de nod de gyn's staan je gewoon uit te lachen aan de andere kant van de foon als ze iemand aan de foon hebben die een afspraak wil maken omdat diegene pakweg 3 wkn en shuffel dgen zwanger is (heb er pasgeleden bijgestaan) dan wijzen ze met de vinger naar de hoofd en dat diegene maar terug moet bellen voor een afspraak als ze 4 wkn na de nod nog positief zijn...waarschijnlijk door bovengenoemde reden omdat het vaak (33%) zo is dat men wel bevrucht raakt maar niet tot zwangerschap komt...

dus meid blijf lekker bij cb digitaal als ie dan zwanger aangeeft heb je toch net ff wat meer zekerheid dan bij de "gewone snelle "testen...

:D

15. Flore

Flore Actief lid

4 okt 2006
    114
    0
    0
    Ik ben weer een heleboel wijzer geworden. Ik hou het gewoon bij mijn cb testen (had ik toch al gekocht) en ik hoop ze snel te gebruiken als mijn vent weer beter is.

16. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    eigenlijk ben ik het wel met smoekie eens nu ik dit achteraf lees

17. hoi,

die testen zijn inderdaad duur, zeker als je een paar keer moet testen (zoals ik) op ..... kun je ze veel goedkoper bestellen
    wel met streepjes...

link verwijderd.. we hebben zelf ook een webshop, gelieve geen reclame voor anderen.

18. francien1984

12 okt 2006
    51
    0
    0
    Ook ik ben hier weer een stukje wijzer van geworden.
    Dank jullie wel.

Deel Deze Pagina