verkleving van de eierstokken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gylaine, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gylaine

    Gylaine Actief lid

    12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    Hallo Allemaal

    Mijn naam is marina en wij zijn nu 7 maanden bezig om zwanger te worden. 9 Maanden geleden werd ik doorgestuurd door de huisarts omdat ik niet meer ongesteld werd en niet zwanger was. Vroeger ben ik 1.5 jaar niet ongi geweest door ondergewicht na een operatie en dit na weer op een goed gewicht te zijn niet meer terug kwam.
    Na het opwekken van de menstuatie met medicatie bleek uit bloedonderzoek dat ik geen progesteron in mijn bloed had en daardoor geen eisprong. Na een half jaar clomid kwamen we terug bij de gyn en ze stelde voor een HSG onderzoek te doen (de toegangelijkheid van mijn eierstokken). Vandaag heb ik dit onderzoek gehad wat mij heel erg is tegengevallen & heel pijnlijk was. De uitslag was dat een van mijn eileiders dicht is .
    Op de poli gyn kon ze me geen informatie hierover meegeven omdat dit niet meer voorhanden was.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    groetjes marina
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier hetzelfde probleem gehad (verstopte eileider). 1 van de hoofdoorzaken is een verwaarloosde SOA.
    Soms kunnen ze dit met een laparoscopie verhelpen. De kans dat dit lukt en de eileider weer functioneel is is ongeveer 50%.
    Als je andere eileider wel doorgankelijk is heb je natuurlijk nog wel een kans dat je zwanger raakt, al snap ik dat je ook een probleem hebt met je eisprong, dus dan heb je een dubbel probleem. Bij mij zat er ook vocht in de verstopte eileider (hydrosalphinx). Dit vocht kan in de baarmoeder lekker, wat een eventuele innesteling onmogelijk maakt. Heb je wel eens onverwacht vochtverlies? zo'n hydrosalphinx kun je ook zien op een echo.

    Om een lang verhaal kort te maken: bij mij hebben ze de verstopte eileider verwijderd mbv een kijkoperatie. Daarna zijn we mbv IVF zwanger geraakt!
     
  3. Gylaine

    Gylaine Actief lid

    12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    Hi Merah,

    Bij mij is jammer genoeg de oorzaak een nabloeding in mijn buik na een operatie, bloed is wel getest op soa's maar daar was bij mij geen sprake van.
    Over 1.5 week horen we wat het plan wordt ben heel benieuwd,
    het nieuws sloeg als donderslag bij heldere hemel omdat onze gynacoloog had gezegt dit onderzoek doen we effe voor alle netheid. Wij verwachtte de uitslag dan ook echt niet.
    Mag ik vragen wanneer jij onverwacht vochtverlies had??
    Zijn ze bij jullie gelijk gestart met ivf na het verwijderen van je eileider

    @ all : Zijn er op dit moment nog meer vrouwen die dezelfde diagnose hebben gehad en een behandeling moeten gaan krijgen

    groetjes marina
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had gewoon ineens midden in de cyclus ineens (helder) vochtverlies. Te veel voor urine zeg maar. En dat liep er dan ineens uit (slipje nat...).
    Ik heb het nooit goed kunnen plaatsen. Pas toen die hydrosalpinx werd gecontrateerd snapte ik waar het vandaan kwam.
    Ik heb (even uit mn hoofd) 8 januari mijn operatie gehad en ben drie weken later gestart met IVF. Super-snel dus!
    En mn eerste IVF gelijk zwanger (tot nu toe. Fingers crossed!).

    Hoop dat jullie ook snel verder kunnen!!!
     
  5. Gylaine

    Gylaine Actief lid

    12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    Hi merah

    Gefeliciteerd met je zwangerschap wat een super goed nieuws & wat fijn dat het bij de 1e IVF poging al gelukt is.
    Is de operatie jou tegen gevallen &
    Hoe was jou ervaring bij de IVF?
    Ik hoop ook dat wij begin mei ook uitsluitsel krijgen & snel zwanger zijn :)

    Groetjes Marina
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De operatie is mij 200% meegevallen. Ben alleen erg misselijk geweest van de narcose. Na een week voelde ik me weer prima om te werken. Dit schijnt wel zo´n beetje standaard te zijn bij een laparoscopie.

    De IVF is mij 300% meegevallen, maar misschien ben ik daar wel de uitzondering in. De wachtweken vond ik overigens psychisch wel killing.
    Totaal geen last gehad van de hormonen en eigenlijk niets gevoeld van de punctie. Die punctie is voor de 1 een hel en voor de ander een eitje. Bij mij dus het laatste.
    Had ik overigens niet verwacht, omdat de HSG echt vreselijk veel pijn heeft gedaan, dus ik dacht: ik gevoelig typetje, zal dan ook wel last hebben van de punctie.
    Blijkbaar zegt het 1 niets over het ander.

    Hoop dat jij snel weet hoe nu verder.
     

Deel Deze Pagina