Verklevingen eierstokken en toch zwanger ??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sab88, 2 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoi ,

    Ik ben benieuwd of er hier vrouwen zijn die ondanks dat ze verklevingen rond de eierstokken hebben/hadden en misschien ook een kleine poliep in baarmoeder , toch zwanger zijn geraakt ?

    Ik heb te horen gekregen dat dit het geval is bij mij en dat ik een laparascopie krijg met hysteroscopie.
    Ze hadden me er voor 5 juli opgezet , maar heb vandaag te horen gekregen dat het verschoven word naar volgende maand omdat ze helemaal vol zitten.

    Ik ben best wel teleurgesteld ,omdat wij nu al 1,5 jaar bezig zijn na een vroege miskraam en het heeft nog steeds niet zo mogen zijn.
    Ben erg zenuwachtig voor de operatie , maar heb het idee dat dat misschien nog het enige is waardoor we misschien wel zwanger kunnen raken.
    Voel me op dit moment erg verdrietig dat het uitgesteld is , omdat ik hoopte er na de operatie weer met frisse moed tegenaan te kunnen gaan.
     
  2. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Geen ervaring!
    Wil je alleen veel sterkte wensen, en ik begrijp dat het tegen valt. Nog een maand langer wachten. Hoop voor jullie dat het helpt en dat je snel een wondertje bij je mag dragen.

    Succes!!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel dat is lief !!

    Aan de ene kant moet ik ook denken , zijn nu toch al 1,5 jaar bezig kan die ene maand er ook nog wel bij. Maar aan de andere kant kan ik het gewoon niet verkroppen , waarom het zo lang duurt
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb verklevingen rondom mijn eierstokken/eileiders en ben na de laatste operatie drie keer spontaan zwanger geraakt. Mijn linkereileider was tevens niet meer doorgankelijk. Als je vragen hebt stel ze gerust :).
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ahh dat is super om te horen !! Wat is bij jou de reden geweest van de verklevingen, of weet je dat niet ?
    Het was dus wel echt na de operatie dat je weer zwanger raakte ?
    Ik word gek van de gedachte dat ik nog een maand langer moet wachten voor er wat aan gedaan wordt.
    Heb een van deze dagen mijn eisprong, en hoop eigenlijk dat het alsnog spontaan gebeurd. Maar op de een of andere manier spookt het door m’n hoofd dat het zonder die operatie niet gaat lukken.
    En sommige denken misschien, wat is een maand. Maar elke maand is er weer eentje teveel.
     
  6. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoe heb jij de operatie ervaren en het herstel erna ?
     
  7. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier was/is de oorzaak van de verklevingen Endometriose. Ik had al langere tijd pijnklachten en het vermoeden was al dat ik Endometriose had. We hebben toen de optie gekregen om eerst zelf te proberen zwanger te raken (was al 6 keer geopereerd en zag een 7e keer niet zo zitten). Helaas lukte het dus niet om zwanger te raken. Na de operatie kregen wij het de stempel onvruchtbaar en advies om via de MMM te proberen zwanger te raken maar dat zagen wij niet zo zitten omdat we al een paar jaar ziekenhuis in en uit waren geweest en behoefte hadden aan rust.

    Twee maanden na dat besluit was ik ineens zwanger, helaas misgegaan. En een paar maanden daarop weer zwanger en dat resulteerde in een dochter:D. En blijkbaar had de zwangerschap een gunstig effect op de Endometriose wat nu wederom zwanger.

    Ik snap je gevoel heel goed. Elke maand is er een teveel. Zeker als er sprake is van een medisch probleem.

    De operatie zelf is mij wel een beetje tegengevallen. Had best veel pijn maar ik had dan ook verklevingen op andere organen die zijn verwijderd dus of het echt alleen van de eileiders/eierstokken kwam weet ik niet zo goed.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  8. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63

    Ohw wat goed !! En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    En wat fijn dat het beide keren alsnog op de natuurlijke manier gelukt is.

    De gynaecoloog had me verteld dat ze niet wist wat ze zouden aantreffen tijdens de operatie, en dat het goed kan zijn dat we na de operatie aan ivf mogen beginnen.
    En eerlijk gezegd wil ik natuurlijk het liefst op de gewone manier zwanger raken, maar mocht het alleen met ivf nog haalbaar zijn dan neem ik dat maar voor lief. Onze wens is zo groot , dat het me niet meer uitmaakt op wat voor manier , als het nog maar lukt.
    Elke maand wordt de onzekerheid alleen maar groter en groter, dat het misschien voor mij niet meer weggelegd is.
     
  9. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Het is zo kut als je nog langer moet wachten.. En inderdaad; dat ene maandje, maar aan de andere kant heb je al zo lang gewacht... Ik heb dat ook regelmatig gehad.
    De enige optie die je hebt om het eerder te krijgen is je verzekering bellen en overleggen of je ergens anders terecht kan. Maar daar moet je zin in hebben..
    En anders verstand op nul en genieten van de zomer! Wij hebben nu ook een maand pauze, iets heel anders natuurlijk, maar ik geniet dubbel van m'n wijntjes etc..
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  10. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Nou heb net een telefoontje gehad dat ze toch plek hebben donderdag ... Pfff dus het gaat toch gebeuren. Eerst teleurgesteld dat het weer een maand uitgesteld zou worden, en nu weer helemaal in de zenuwen Haha.
     
    Pimpelmeesje en bozoe vinden dit leuk.
  11. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Wat spannend! Fijn dat je alsnog terechtkomt. Geen ervaring met de behandeling, maar wil je veel succes wensen.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  12. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel ... Dat is lief ! :rolleyes:
     
  13. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hihi, hier ook verklevingen gehad door een oude Chlamydia infectie. Alle verklevingen en endometriose haarden hebben ze weggehaald middels een laparoscopie. Was daarna zwanger geworden van een cryo, helaas een miskraam, daarna zwanger van een meisje. Die ligt nu heerlijk in dr bedje te pruttelen.

    Zou zo'n behandeling zeker laten doen. Je hebt er alleen maar voordeel van! Ik was ook echt bloedje nerveus voor de behandeling. Vond de behandeling op zich meevallen. Veel succes ermee!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  14. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Krijg je door chlamydia ook endo ?? Of staat dat los van elkaar ?
    Bij mij hebben ze een paar maanden geleden ook chlamydia ontdekt , en dit moet van mijn huidige relatie zijn gekomen want daarvoor heb ik me elk jaar laten testen. Maar dat betekend wel dat ik het bijna 3 jaar bij me heb gedragen.
    Waarschijnlijk zijn daar ook de verklevingen van die ze op de hsg hebben gezien.
    Wat goed dat je alsnog zwanger bent geraakt !! Wel jammer van de miskraam , heftig is dat hè :confused: Ben je uiteindelijk op de natuurlijke manier zwanger geraakt ?
    En Hoelang duurde het na de operatie , voordat je zwanger bleek ?
    Bij mij gaan ze een hysteroscopie en een laparoscopie doen. Hoop dat het allemaal een beetje meevalt :rolleyes:
     
  15. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Chlamydia en endo staan los van elkaar.
    Je kan echter wel verkleving krijgen door chlamydia omdat deze ook voor ontstekingen zorgt en door deze ontstaan er dan verklevingen. Net zo bij endo, endo veroorzaakt ontstekingen waardoor der op zijn beurt ook weer verklevingen ontstaan. Iedere ontsteking kan dus verklevingen tot gevolg hebben, ongeacht waardoor de ontsteking wordt veroorzaakt.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  16. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Volgens mij staat het los van elkaar. Bij mij zijn de verklevingen van de Chlamydia gekomen. Endometriose heb ik volgens mij al langer last van gehad.

    Ik ben via ivf zwanger geraakt, na ongeveer 2 maanden. Het zou wel allemaal weer natuurlijk kunnen, maar daar had ik geen geduld voor :rolleyes:

    Ik hoop dat alles meevalt! Ik had alleen wat last van de hechtingen. Heel veel sterkte!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  17. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Had je dan ook een onregelmatige cyclus e.d ?
    Ik heb namelijk nergens laat van, het enigste wat ik heb is dat ik soms veel past heb van eisprongpijn. Maar of dat normaal is of door verklevingen komt, weet ik eigenlijk niet.

    Ahh wat goed dat het dan zo alsnog gelukt is.
    Mijn gyn had me ook verteld dat het er aan ligt wat ze aantreffen , maar dat er een kans bestaat dat we na de operatie ook met ivf kunnen beginnen. Ben benieuwd !! Moet me straks melden in het ziekenhuis om 7.00 uur. Hoop dat ik lekker snel weer thuis ben
     
  18. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Veel succes vandaag!
     
  19. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hihih, hoe is het gegaan vandaag? ik hoop dat het erg meeviel!

    Mijn cyclus was erg onregelmatig, veel tussenbloedingen bij eisprong en na sex pijn. Dit kwam door de verklevingen. Deze klachten waren weg na de laparoscopie. En hele erg menstruatie pijn. De menstruatiepijn kwam volgens mij van de endometriose. Na een zwangerschap waren alle menstruatieklachten weg.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  20. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    De operatie zelf viel me gelukkig heel erg mee.
    Maar ze hebben wel gezien dat mijn eierstokken vast zitten verkleefd, door de chlamydia.Dit hebben ze niet weg kunnen halen, omdat het weer terug komt en dit heeft dus weinig zin. De poliep die ze dachten te hebben gezien , was geen poliep maar ook een verkleving. Deze hebben ze wel weg gehaald. We gaan waarschijnlijk over op ivf. Ik moet over 4 weken terugkomen en dan gaan ze alles uitleggen.
    Ben er wel een beetje van geschrokken , maar ben blij dat er voor ons nog wel een andere optie is, zodat we toch hopelijk onze kinderwens kunnen vervullen
     

Deel Deze Pagina