Verkorte baarmoederhals: ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Veve94, 11 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veve94

    Veve94 Lid

    29 dec 2021
    28
    21
    3
    Vrouw
    Hey allemaal,

    Ik ben momenteel bijna 22 weken zwanger. Het kindje doet het super goed. Maar ik ben sinds een week op ziekte gezet en verplichte rust omdat ik een verkorte baarmoederhals heb. Moet tussen de 25mm en 45mm zijn en mijn gynae meette als ze echt van begin tot einde nam 23mm. Ik moet nu 3x per dag utrogestan gebruiken en magnesium bij innemen.

    Natuurlijk is de angst voor een kindje dat veel te vroeg geboren word enorm groot geworden. We hebben al een infertiliteitstraject achter de rug dus dat was al niet makkelijk, maar dit vind ik nog moeilijker.

    Zijn hier mensen met ervaringen waarbij het met rustig aan doen wel in orde is gekomen? Of tips zijn ook altijd welkom.

    Groetjes :)
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Wat schrikken zeg!

    heb er geen ervaring mee maar weet wel dat met rust hij lang stabiel kan blijven of dat hij zelfs langer kan worden.

    veel sterkte!
     
    Veve94 vindt dit leuk.
  3. Veve94

    Veve94 Lid

    29 dec 2021
    28
    21
    3
    Vrouw
    Mijn gynae zei dat langer worden normaal niet kan, daar hoop ik niet meer op. Maar ik ga wel zo strikt mogelijk rusten en liggen en natuurlijk medicatie blijven gebruiken.

    Bedankt! :)
     
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Ja precies, meer kun je ook niet doen. Is er gesproken over een clerage om de baarmoedermond af te sluiten?

    En ook echt een geluk dat ze je baarmoederhals gemeten hebben, normaal doen ze dat niet.
     
    Veve94 vindt dit leuk.
  5. Veve94

    Veve94 Lid

    29 dec 2021
    28
    21
    3
    Vrouw
    Daar heeft mijn gynae over gesproken. Maar zij denkt dat het zo ook moet lukken als ze met mij streng genoeg is.

    Klopt, normaal doen ze dat niet. Maar ik had bloed verloren en daarmee was ik naar ziekenhuis gegaan en daarom deden ze een vaginale echo en hebben ze dat gemeten. Gelukkig! Want als ik niets had geweten kon er ook niets ondernomen worden ..
     
  6. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    O, dat wist ik ook niet. Ik heb ook diverse verhalen gelezen van vrouwen waarbij de baarmoederhals weer langer was de volgende meting na rust.

    Verder geen ervaring, hoop dat het allemaal goed gaat bij jullie!
     
    Veve94 vindt dit leuk.
  7. Veve94

    Veve94 Lid

    29 dec 2021
    28
    21
    3
    Vrouw
    Wel, Ik ben weer op vervroegde controle moeten gaan ivm roze slijmverlies, dus toen hebben ze mijn baarmoederhals weer gemeten en na weekje utrogestan en rust meette ze 27mm, ik wss wel opgelucht. Blijkbaar is het gelijk een elastiekje.

    Voorlopig gaat alles best wel oké! Enkel het platliggen is niet bepaald aangenaam. Maar ik hoop maar dat het goed komt!
     

Deel Deze Pagina