Naar de instapklas - welke boekentas, brooddoos, drinkbus, ...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pinkie88, 10 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    dag mama’s

    Na de paasvakantie gaat mijn zoontje voor het eerst naar school. Wij zijn van België, dus hij zal op dat moment pas 2,5 zijn.

    Nu ben ik me al een beetje aan het oriënteren op een aantal praktische zaken.

    Ik zie bvb heel veel rugzakjes, maar is een boekentasje niet handiger? Argumenten voor of tegen het een of het ander?

    Qua brooddoos hoor ik overal ‘een bentobox is super handig’, maar die dingen zien er zo ontzettend hoog uit, passen die wel in zo’n klein kleuterboekentasje?

    Kortom, wie heeft er praktische tips waardoor deze ongeruste mama ten minste op dat vlak al een beetje voorbereid kan zijn :D
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is nu naar de kleuterschool (4jr nl).
    Ze heeft een vierkant rugzakje van Zebra gekregen.
    Hierin past een broodtrommel (bento) van Mepal, nog een fruitbakje van Mepal en 2 drinkbekers. Daarbij heb ik er nog een klein zakje met een schone onderbroek en mailotje in zitten.

    Het is een klein rugzakje maar past dus wel!

    Wat is een boekentasje?
     
  3. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ah ik snap het! Nu is mijn tasje dus ook vierkant maar anders.

    Je die mepalboxen nemen niet zoveel ruimte in maar doe je meestal op hun kant u de tas. Die van jou mogelijk rechtop?
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.663
    113
    Die tas ziet er leuk uit! Als je hem ook kan dragen op de rug zou ik dat doen.

    Onze knul (NL) heeft een Mepal pop up beker, een klein fruitdoosje (verschillende maten, HEMA , doosje IKEA,) Mepal krijgt hij nog daar kun je onder in wat stoppen en boven in wat anders. Misschien voor 2.5 al voldoende.

    Wanneer hij overblijft een Mepal broodtrommel, hij heeft een kleintje en een grote
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoontje van 2,5 jaar gaat na de krokusvakantie naar school :)

    Rugzakje vind ik makkelijker voor zo'n kleintjes. Maar ik denk dat beiden wel kunnen. Brooddoos moet nog niet te groot, zoveel eten ze nog niet. Verder ook een fruitdoosje en een koekendoosje (dat is hier tenminste de vraag, wegens fruit in de vm en koek in de nm). Drinkbus die niet lekt en die je kindje zelf kan opendoen (vooraf testen). De juf helpt wel, maar toch. En dan een extra set kleren. En op alles zijn naam.
     
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Hier heeft onze zoon een rugtas van brandweerman sam:cool:, lunchtrommel van mepal met die 2 vakjes er in en 2 drink in de box bekers.
    Die zijn lek vrij.

    Jongste krijgt dezelfde trommel en bekers :)
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Zo'n boekentasje lijkt mij juist onhandig. Volgens mij kan je daar niks in kwijt vanwege de vorm.
    Ik zou zeker voor een rugzakje gaan.
    De camelback bekers zijn hele fijne en absoluut lekvrije bekers.
    Als trommel hebben wij de yumbox en little lunchbox
     
  9. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Hier ook een zebra tas. Vooral de drinkbekervakken vind ik erg fijn. Hier een maatje groter ivm gymtas en zwemtas. De jongste krijgt ook een zebra tas. echt super.
     
    RoIn vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier had ze eerst een Zebra tas, maar uiteindelijk werden ze vies en kreeg ik ze niet meer schoon (officieel mogen ze niet in de wasmachine, deed ik uiteindelijk wel, maar zelfs toen kreeg ik ze op een gegeven moment niet meer zo schoon als ik wilde), daarna een klein rugzakje (om het even van wat) en nu gebruikt ze een wat grotere rugzak van de Decathlon en de oudste gewoon een grote rugzak van Converse.

    Bakjes hebben we van Sistema, die zijn mooi plat en passen dus heel goed in een kleinere tas. Drinkfles hadden we eerst ook van Sistema (twist ‘n sip), omdat die wat kleiner waren, en nu van Join the Pipe.
     

Deel Deze Pagina