Hallo mijn dochter is 15.5 maand en tot nu toe kijkt ze nog niet echt om naar haar minikiss pop. Vraag me af of het zinvol is om iets voor poppen te geven zoals een eerste wandelwagentje voor sinterklaas, ze zal dan bijna 18 maanden zijn. vanaf wanneer beginnen ze daar echt interesse voor te hebben? en wat arden jullie dan aan als eerste pop en poppenmateriaal? ze heeft zo'n minikiss maar die buggy is bvb wel heel klein kunnen ze daar lang mee spelen?
Het zal ook wel aan de interesse van je kindje liggen denk. Voor haar eerste verjaardag sjouwde ze al veel met een pop rond. Die had ik als kraamkado van iemand gekregen. Met haar verjaardag van oma een rieten poppenwagen gekregen en van ons een setje met flesjes sap en melk (van die flesjes die echt leeg gaan als je hem ondersteboven houdt). Een aantal maanden later hebben we zelf een poppenbedje gegeven en een paar weken geleden een slaapzakje erbij. Volgende week met haar verjaardag krijgt ze van oma een houten kinderstoel voor de pop. Ik moet erbij zeggen dat ik een kind heb wat dus echt de hele dag met die pop loopt te sjouwen. Overal moet die mee naar toe.
mijn dochtertje is nu 17 mnd en speelt al maanden met haar pop. Nu heeft ze ook een buggy en daar sjouwt ze (bijna) de hele dag mee rond. Niet alleen de pop moet erin maar ook haar knuffels. Haar nichtje daarentegen houd helemaal niet van poppen. Ze heeft wel een buggy waar haar ernie knuffel in rond gereden wordt. Het is ook maar net waar de interesses van je kind liggen.
Thirza vanaf dat ze met 6 maanden een pop kreeg van een tante van mijn man Nooit gedacht, maar 't was dus een doorslaand succes
Ons meisje speelt sinds een maand of 2 heel veel met haar pop en wandelt de hele dag met de poppenwagen. Gaan we naar boven, moet ie mee naar boven, gaan we naar buiten, moet ie ook mee. Dus ze krijgt voor sinterklaas niet alleen nog een pop, maar ook een bedje, poppenstoel, en van oma nog een poppenwagen enz. Vind het trouwens zelf geweldig om te zien want ik was vroeger ook een echte poppenmoeder.
Het ligt ook aan de interesses van je kindje. Ik kan Kyra 10 poppen geven, maar ze speelt er niet graag mee. Het kan goed nog komen en er liggen hier 2 poppen klaar voor als ze er wel interesse in krijgt, maar op het moment is het hier niet leeftijdsgebonden.
Wij hebben Tess 2 weken geleden een popje gegeven en die wordt door het hele huis heen gesjouwd, ze zet haar in een stoeltje neer, geeft een flesje, mag mee rijden op haar kar en zit tegen haar te kletsen
Mijn dochter heeft voor haar eerste verjaardag een baby-born popje gekregen. Ze speelt er niet constant mee maar als ze 'm ziet gaat ze 'm knuffelen en kusjes geven. Ik denk dat het nog wel komt maar hangt natuurlijk ook van het meisje zelf af. Met auto's spelen vindt ze namelijk ook leuk!
Hier kijkt dochter ook absoluut niet naar haar poppen om. Heel even toen haar broertje geboren was, maar al snel werden ze weer in een hoek gegooid en ze liggen alweer 1,5 maand in de kast. Terwijl haar vriendinnetje al sinds ze los kan lopen met poppen aan het spelen is. Ze liep los met 16 maanden daarvoor kon ze er nog niet veel mee.
Hier ook niet echt een poppenkind hoor! Het enige wat er in Emma's ogen leuk aan is, is kleertjes aan-kleertjes uit (en dan net doen of de pop gaat zwemmen...) De poppenbuggy daarentegen is wel favoriet! Alles wordt erin rondgereden, van knuffels tot duplo-popjes tot zelfs de kat als ze de kans krijgt...
Mijn dochters lopen nog niet los, dus dat rondshouwen moet nog komen. Maar ze kijken echt totaal niet om naar hun twee poppen. Melisa was er in begin ook bang voor. Ze durfde de pop niet eens aan te raken. Maar het rare is dat de dames wel precies weten wat ze met autotjes moeten doen en wat voor geluid die maakt als je ermee rondrijdt (bbrrrrrr, tuu-tuu). Tja, de liefde voor de poppen komt hoop ik nog wel, want ik zou het geweldig vinden als ik ze achter zo'n poppenwagen zou zien lopen
Ik denk dat het erg per kind verschilt? Wij hebben J. zo rond haar verjaardag de pop gegeven die ze met haar geboorte van opa en oma heeft gehad. Ze vond hem meteen interessant. Ik denk dat het vlak na haar verjaardag was dat ze er ook echt mee ging spelen en dat ik ook een kleiner popje voor haar heb gekocht, omdat die veel beter te hanteren is dan een baby born. Buggy's, bedjes en ander poppenspul vindt ze helemaal geweldig. Maar naar Little People kijkt ze dan weer niet om, terwijl de meeste kindjes dat dan weer geweldig vinden.
Ik heb toevallig gisteren voor onze dochter een poppetje gekocht Ze kan niet al niet meer zonder, ze zit de hele tijd met dat ding rond te sjouwen, echt heerlijk om te zien.
Julie heeft met haar eerste verjaardag een pop gehad, en was er gelijk helemaal verliefd op. Als ze 's ochtends de pop zag, begon ze te stralen en heel hard Gigi!!!! te roepen (haar verbastering van "baby" ). Zo moppig! Pop en alle knuffels worden ook de hele kamer rondgereden in haar poppenwagen. Ik denk dat we voor Sinterklaas een bedje voor Gigi moeten gaan kopen..
Mijn dochter speelt sinds ze een maand of dertien is echt 'poppenmoeder'. Poppen worden sindsdien rondgereden in de poppenwagen, ze worden gedragen zoals je een baby draagt, ze worden op hun rug geklopt voor een boertje, ze worden in bed (=poppenwagen) gestopt en er weer uitgehaald, ze worden tegenover elkaar gezet, ze worden geknuffeld.. kortom, hier zijn poppen echt rollenspelobject sinds dochter 13 maanden is. Daarvoor werden de poppen wel eens geknuffeld, maar daar bleef het dan bij.