Verlenging tijdelijk contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tonneke, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Wie is hier ook zwanger geworden en heeft/had een tijdelijk contract wat toch is verlengd? Mijn contract loopt af eind augustus en zou dan een vast contract moeten krijgen, ze weten alleen niet dat ik zwanger ben. Bij wie is het conract wel of niet verlengd en wat voor reden gaven ze daarbij?

Ik wordt hier best onzeker over. Mij omgeving zegt dat ze het heus wel zullen verlengen omdat er al krapte op de arbeidsmarkt is en als ze iemand nieuw moeten zoeken ook een paar maanden bezig zijn.

Maarja ik heb natuurlijk geen zekerheid!

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier niet verlengd door zwangerschap(hebben ze alleen niet gezegd;) mag ook niet trouwens

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik zou er maar van uit gaan dat het niet verlengt wordt, doen ze het wel valt het mee,

er zijn zoveel werkelozen dat ik over krapte op de arbeidsmarkt niet zou spreken, of je moet echt iets specifieks doen.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn contract liep af 2 weken voor ik met verlof ging en het werd gewoon verlengd.

en die krampte op de arbeidsmarkt is nu nog niet zo groot, maar die gaat de komende jaren wel groot worden. hopelijk denkt je baas zover vooruit.

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

De karpte op de arbeidsmarkt zit al jaren in het beroep wat ik doe dus dat heeft niks met de huidige markt te maken. Vraag naar mensen is gewoon hartstikke groot, toen ik ging solliciteren had ik de banen werkelijk voor het oprapen. Maarja als mijn contract straks niet wordt verleng in september neemt niemand me aan natuurlijk.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Mijn contract loopt 2 maanden na mijn verlof af. Ze zijn hartstikke tevreden, voor mij hebben ze een aantal mislukkingen gehad op personeel gebied, dus ik zou niet weten waarom ik straks niet mijn onbepaalde tijd krijg.

Bij de vorige zwangerschap (andere werkgever) ook gewoon verlenging gekregen. Ze waren tevreden, dus waarom niet verlengen

7. Hier krijg ik het gelukkig wel verlengd. Ik ben tot 1 juni uitzendkracht en krijg dan een half jaar contract bij het bedrijf waar ik werk (waarvan ik 4 maanden met zwangerschapsverlof ben!).
    Het ligt helaas echt aan het bedrijf of ze het wel of niet doen.

8. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier 2 x geen verlenging;)allebei door mijn zwangerschap

9. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    hier ook 2 keer geen verlenging, de eerste keer omdat ik na de zwangerschap niet meer fulltime wilde werken, dus eigenlijk eigen schuld dikke bult.... en huidig contract wordt niet verlengd vanwege zwangerschap. Dit is me gewoon verteld, en ja dat mag niet maar liever de waarheid dan 1 of andere k-smoes waar je niets mee kunt

10. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Wat doe je voor werk?? Het werk wat ik doe zijn ook altijd mensen voor nodig enzo. Maar mijn contract is ook niet verlengd. Denk dat je wel rekening moet houden met een hele grote kans dat hij niet verlengd gaat worden.. Bij mij kwam het ook door zwangerschap etc.

11. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hmmm helaas niet veel contracten die wel worden verlengd. Ik werk als accountant bij een accountantskantoor. Een voordeel dat hoe hoger de functie hoe minder aanbod op de arbeidsmarkt, maarja het is zo jammer dat je pas zekerheid hebt als je je contract getekend hebt.

12. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit in dezelfde situatie....tijdelijk contract verloopt in juli. Ik heb een gesprek binnenkort over wel/niet verlengen van contract.
    Ik ben niet van plan om iets te vertellen over mijn zwangerschap, dan zit ik misschien zonder baan tot mijn zwangerscahapsverlof (ik acht de kans klein aangezien de vraag groot is naar wat ik doe, maar wil het risico niet nemen.

Als zwangere ben je wettelijk beschermd, hoef je niets te vertellen tot 3 weken voor je zwangerschapsverlof.
    Ik ga gebruik maken van deze wettelijke bescherming, al denk ik wel dat ik het eerder ga melden dan 3 weken tevoren ivm vervanging.

Ik werk in een grote instelling; baas-werknemer contact is niet echt persoonlijk, dus dat speelt ook een rol.....

13. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik heb persoonlijk hier geen ervaring mee maar ik kan je vertellen dat als je bij ons zou werken een zwangerschap zeker weten een verlenging van het contract niet frustreert.
    Wij hebben onlangs nog iemand aangenomen die aangaf wel bezig te zijn met een kindje (zitten al jaren in de medische molen). Zij krijgt hiervoor gewoon vrij en als zij hopelijk straks zwanger wordt dan zijn we alleen maar blij voor haar dat zij met zwangerschapsverlof mag. Die paar maanden vervanging zijn altijd wel te overbruggen.

14. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het voor ons niet in te schatten is. Ligt denk ik heel erg aan je werkgever. Lastig.

Ik heb in april verteld dat ik zwanger ben (was toen 7 weken ofzo). In mei zou mijn conract eindigen, maar werd gewoon verlengd. Ze krijgen een "invaller" voor mij (elke zwangere) vergoed. Werk in een kdv, dus daar is nog wel iemand voor te vinden.

Misschien kun binnenkort een gesprek aangaan over je werk en eventuele verlenging? Kijk daarbij goed naar wat het beste bij jou en je werkgever past.
    Succes!

15. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb als ik 14 weken ben een beoordelingsgesprek en daarin ga ik het vertellen. Ik wil het niet geheim houden tot augustus, kan ook niet want dan zie je het bij mij echt wel dus denk dat het de relatie met mijn baas niet bevorderd ook al sta je in je recht. Ga gewoon eerlijk zijn en ik zie wel.

16. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje liep net voor mijn verlof mijn contract af en hoewel ze eigenlijk nooit vaste contracten gaven hebben ze dat bij mij toch gedaan omdat ze zo tevreden waren. Helaas voor hun ben ik er toch weg gegaan toen zoontje 6 maanden was.
    Nu in deze zwangerschap moest ik in januari weer een contractverlenging krijgen ( kon nog 2x met een jaar). Echter was mijn baas ook erg tevreden en heb ik samen met een andere collega maar meteen een vast contract gekregen.
    Hier dus tot 2x toe hele positieve ervaringen.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Sinds wanneer is er een krapte op de arbeidsmarkt? Oh ik lees nu pas dat het om een specifieke beroepsgroep gaat ;) Ik heb inderdaad wel eens van mijn vader vernomen dat goede accountants moeilijk te vinden zijn.

Verder lijkt me je voornemen een prima plan. Eerlijk zijn en dan afwachten. Als ze tevreden zijn, dan komt het vast wel goed :)
    Bovendien, zo te zien heb je al een zoontje. Ik neem aan dat je werkgever dan niet geheel verbaasd zal zijn als je nog een keer zwanger blijkt ;)

18. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoelang je je buik verborgen kan houden :p
    De theorie is aardig, maareh... pas met 7 maanden vertellen, denk dat weinig vrouwen dat kunnen.

19. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb zelfs 5 maanden VOOR het verlopen van mijn tijdelijke contact al een contract onbepaalde tijd gekregen. Maar ze wilden ook erg graag dat ik bleef, anders was ik door onzekerheid ws zelf wel gaan solliciteren.
    Ik heb gewoon zelf initiatief genomen en om duidelijkheid gevraagd, heeft goed uitgepakt :D

Deel Deze Pagina