Verloskundige bij ziekenhuis met medische reden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aleks, 23 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Hoi,

    Ik ben zwanger en patient bij ziekenhuis met medishe reden (myoma uterus). Ik heb bij de verloskundige bij de ziekenhuis.

    Ik heb advies gekreigen dat ik moet ook verloskundige praktijk kiezen voor na de geboorte van mijn kind.

    Is ier iemand die patient is bij veloskundige bij ziekenhuis? Wat is julie ervaring, heeft jullie ook gekozen voor nog een verloskudige praktijk na de geboorte (kraamzorgbed)?

    Groeten.
     
  2. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Ik weet niet precies of ik je vraag goed begrijp, maar ik ben zelf ook medisch. Ik ben met 30 weken overgedragen. Ik heb tot nu toe goede ervaringen met ziekenhuiscontroles.

    De verloskundige komt na de bevalling nog een keer langs voor oa controles en de hielprik. Bij mijn zoontje had ik dit ook zo en ik heb er goede ervaringen aan overgehouden.
     
    Aleks vindt dit leuk.
  3. Din

    Din Actief lid

    28 okt 2020
    452
    546
    93
    Vrouw
    Sorry, ik begrijp je vraag niet helemaal.
     
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Je moet je inderdaad aanmelden bij een verloskundige praktijk in je woonplaats. Deze verloskundige voert de reguliere controles uit tijdens je zwangerschap en komt ook bij je thuis in de kraamweek. Deze begeleid jou in je verdere zwangerschap.

    De verloskundige van het ziekenhuis is er alleen voor het medische gedeelte.
     
  5. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik ben bij ziekenhuis voor hele zwangerschap, ze zeggen dat ik moet, op dit moment zit ik bij 19 weken. Ik heb advies gekreigen dat ik moet verloskundige praktijk regelen voor periode na de bevalling, dat kan bij mij huis komen (want ziekenhuis verloskundige doet geen huis bezoek.)
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dat is heel normaal.
    De verloskundige praktijk doet je nazorg.
    Zij komen in je kraamweek langs om te kijken hoe het met jouw en de baby gaat.
    Zij nemen de zorg dan over van het ziekenhuis.
    Aanmelden is dus wel verstandig ;)
     
    Sado en Aleks vinden dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Dit inderdaad. Heel normaal en is enkel voor de nazorg.
    Alle onderzoeken en begeleiding tijdens de zwangerschap én bevalling worden door de medische verloskundige gedaan maar voor érna moet je dus iets anders geregeld hebben.
     

Deel Deze Pagina