Verloskundige is vrouw van ex

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Poekje, 31 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poekje

    Poekje Nieuw lid

    31 mei 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik heb me suf gezocht, maar ben mijn situatie niet tegengekomen en ik denk toch dat veel vrouwen dit zullen herkennen, dus ik heb een account gemaakt.

    Ik ben er net achter dat ik zwanger ben. Super blij zijn we, en nu snel op zoek naar een verloskundige.

    We zijn onlangs verhuisd naar het dorp waar ik ben opgegroeid. In het dorp is 1 verloskundigepraktijk. Hier werken 4 verloskundigen, waarvan ik er 2 goed ken van vroeger. 1 ervan is nu met een ex-vriend van mij, de ander staat bekend als roddeltante. Mijn vorige bevalling was best traumatisch, duurde meerdere dagen en ging gepaard met véél inwendig onderzoek. Ik voel me erg onzeker. Ik wil eigenlijk niet het risico lopen dat een van deze dames mijn bevalling gaat begeleiden.

    Ik had me ingeschreven bij de verloskundige een dorp verderop, maar nu blijkt dat ze de afspraak hebben dat ze geen klanten uit andere woonplaatsen aannemen! Nu ben ik dus veroordeeld tot de verloskundigepraktijk waar ik eigenlijk niet naar toe wil.

    Herkennen jullie dit? Vinden jullie het ook vervelend om bij een bekende te bevallen? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd! Ik zou opzoek gaan naar een andere verloskundige. :) Is wel belangrijk dat je je goed voelt bij ze.
     
  3. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Ik zou ook op zoek gaan naar een andere verloskundige. Zo zou ik mijn bevalling niet in willen gaan.

    Misschien kan je in het plaatselijk ziekenhuis bij de verloskundige inschrijven?
     
  4. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Als jij je er niet prettig bij voelt gewoon naar een ander gaan. Als ze daar moeilijk over blijven doen even de vk in je dorp bellen en veagen of zij dan de andere praktijk willen mailen/bellen satbhet in dit geval goed is voor een ander te kiezen (volgens mij heb je officieel toch altijd gewoon keus? )

    ik zit bij een vk praktijk met vier verloskundigen. Twee ervan ken ik omdat er vroeger mee gevolleybald heb en 1 zit in mijn huidige team. Ik vind sat zelf prima maar dat is natuurlijk een ander verhaal dan exen ed.

    hopelijk vind je een praktijk waar je je veilig voelt
     
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik zou dat ook echt niet oké vinden
    Wellicht kun je de situatie aan de praktijk uitleggen (waarbij je geen cliënt mag zijn) misschien maken ze wel een uitzondering voor je?

    Best raar eigenlijk, je mag toch zelf kiezen waar jij je het prettigste voelt.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kun je dan niet aangeven dat je deze vk’s persoonlijk kent en daarom liever een andere praktijk wil? Ook al ken je ze niet per se allemaal heel persoonlijk, je kent die twee goed genoeg om er geen prettig gevoel bij te hebben.
     
  7. Poekje

    Poekje Nieuw lid

    31 mei 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te zien dat dit dus toch niet vreemd is. Ik ga zoeken naar een andere verloskundige!
     
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Kan me inderdaad voorstellen dat je om die reden niet bij de praktijk in je woonplaats wil. Ik denk dat als je de praktijk in het andere dorp opbelt en het uitlegt ze heus een uitzondering voor je maken.

    Bij de praktijk waar ik werkte namen we ook cliënten van buiten ons gebied aan als daar een goede reden voor was. Ook al was de vuistregel dat je binnen een bepaald postcodegebied moest worden om je in te kunnen schrijven. Dat is omdat je anders cliënten uit een te groot gebied krijgt en je dus voor visites en bevallingen te ver moet rijden waardoor je niet op tijd kan zijn bij spoed. Maar uitzonderingen binnen het redelijke zijn meestal wel mogelijk.
     
  9. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Daar heb je een medische indicatie voor nodig, zonder doorverwijzing van de 1e lijn kom je daar niet binnen.

    TO: Ik zou de praktijk uit het andere dorp eens bellen en uitleggen dat je je niet prettig voelt bij een bekende. Je moet je enorm kwetsbaar op kunnen stellen bij een verloskundige, dus het is belangrijk dat je er vertrouwen in hebt.
     
  10. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Bij ons heb je ook nog een verloskundigen centrum binnen het ziekenhuis, wat wel los staat van het ziekenhuis. Dat bedoelde ik. :)
     
  11. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik ben ook geswitcht naar een verloskundige praktijk een plaats verderop, ipv die in mijn eigen woonplaats. Op hun website stond niets over mijn woonplaats en je ze toen toch gebeld; was geen enkel probleem.

    Je moet wel echt vertrouwen hebben, jezelf kunnen zijn en je prettig voelen bij je verloskundige. Ik zou een andere praktijk benaderen!
     
  12. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Langer niet in elk ziekenhuis. Ik zit ook gewoon bij een verloskundige in het ziekenhuis zonder een vooraf medische indicatie.
     

Deel Deze Pagina